Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای تربیت مدیران آینده جامعه است، گفت: مدیران آینده ما باید در دل همین مساجد تربیت شوند و احساس مسئولیت در مدیریت در مساجد باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد شهرستان بوئین زهرا و تشریح برنامه های دهه کرامت که امروز (4 تیر) در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد، بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان متولی هدایت و ساماندهی جشن های دهه کرامت هستند که ازولادت حضرت معصومه ( س) تا ولادت امام رضا (ع) بخش هدایت و ساماندهی  جشن های مردمی برعهده کانون های مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به برنامه های اوقات فراغت ادامه داد: برنامه اوقات فراغت امسال با شعار اخلاق، معنویت و نشاط اجرا می شود که محله محور بودن رویکرد امسال فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری است به این معنا که هر مسجد برای کارهای فرهنگی آن محله براساس نوع فرهنگ و نیاز آن محله برنامه اجرا می کند.

 

وی عنوان کرد: در گذشته همه به دنبال این بودند که کودکان را جذب مساجد کنند ولی امروزه این موضوع مطرح است که خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه جذب مساجد شود و در واقع الگو پذیری فرزندان از خانواده ها باعث حضور پررنگ تر کودکان و نوجوانان در مساجد می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: اگر خانواده فاصله اش از کودکان و نوجوانان بیشتر باشد، بیشتر دچار آسیب اجتماعی شده و یکی از وظایف ما در کانون های مساجد توجه به همین موضوع و برنامه ریزی فرهنگی در این خصوص است.

 

وی تأکید کرد: خانواده ها نباید با فرستادن فرزندانش به مساجد در زمینه تربیت دینی آنها شانه خالی کنند، تربیت مسجدی در کنار تربیت صحیح خانواده ممکن می شود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: نکته دیگر در برنامه های اوقات فراغت، محور بودن مسجد در برنامه های فرهنگی و هنری است که باید پایه برنامه ریزی های ما فضای اصلی مسجد باشد و باید برنامه های نشاط آور جزو برنامه های اوقات فراغت قرارگیرد.

 

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری می فرمایند مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه اجتماعی است، مسجد محل حرکات اجتماعی و فرهنگی است و مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری مجموعه های فرهنگی مثل کانون های مساجد، نیروهای مردمی و پا به کار و دغدغه مند فرهنگی است.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: لازم است در مساجد شورای مشورتی ایجاد شود زیرا امروز رسالت ما از رسالت مسئولان هم بیشتر است چراکه کار تربیتی در مساجد مورد توجه است و امروز کار فرهنگی کار جهادی است و برای این منظور باید ظرفیت های مسجد را بیشترشناسایی کرده و به کار گیریک.

 

وی ادامه داد: لازم است با همکاری هیئت امنا و امام جماعت مسجد تلاش کنیم تا مردم و جوانان مسجد را محل امنی برای حل مسائل و مشکلات خود بدانند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای تربیت مدیران آینده جامعه است، خاطر نشان کرد: در برخورد با جوانان باید دقت لازم به خرج داد زیرا ممکن است افراد خطا و اشتباه داشته باشند ولی باید تجربه کسب کنند و مدیران آینده ما باید در دل همین مساجد تربیت شوند و احساس مسئولیت در مدیریت در مساجد باید تقویت شود.

 

وی یادآور شد: امروز تکلیف ما این است که جوانانی را تربیت کنیم که در شرایط سخت، پایه های اعتقادی  قوی داشته باشند و بتوانند در جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه سپاه شیراز بیرجند خراسان جنوبی اوقات فراغت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل