Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا 32 ساله شد.
به گزارش آریا، لیونل مسی آرژانتینی که این روزها در برزیل حضور دارد و در کنار هم‌تیمی‌های خود در تلاش است تا اولین جام معتبرش را در عرصه ملی بدست آورد، تا همینجا هم دارنده رکوردها و جام های ارزشمندی است که کارنامه ورزشی وی را بی نظیر ساخته است.
مسی که در یک خانواده فوتبالیست به دنیا آمده بود، در 6 سالگی با عضویت در تیم پدرش به فوتبال راه پیدا کرد و بعد از آن به تیم نونهالان نیولز اولد بویز پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد قد مسی به دلیل داشتن مشکلات هورمونی دچار مشکل شده بود و برای مخارج درمانش نیز نیاز به کمک داشت. یکی از بستگان لیونل مسی که در اسپانیا زندگی می‌کرد، او را به باشگاه بارسلونا معرفی کرد و وقتی مسئولان بارسا استعدادهای این ستاره جوان را شناسایی کردند، نه تنها ترتیب حضور او و خانواده‌اش در اسپانیا را دادند، بلکه تمام مخارج درمان مسی را نیز تقبل کردند. لیونل مسی بعد از پیوستن به تیم زیر 14 سال بارسلونا، به سرعت توانست راه خود را به تیم سوم و دوم بارسلونا باز کند و درخشش او تا جایی ادامه پیدا کرد که اولین بار در سن 16 سالگی برای تیم بزرگسالان بارسلونا به میدان رفت. در همان زمان مسی اولین بازی خود را برای تیم ملی زیر 20 سال آرژانتین و مقابل پاراگوئه انجام داد. در 2005 نیز مسی با تیم جوانان کشورش، قهرمان جام جهانی جوانان شد و علاوه بر این عنوان بهترین بازیکن و آقای گل رقابت‌ها را از آن خود کرد. درخشش لیونل مسی در بارسلونا و تیم ملی جوانان آرژانتین، باعث دعوت او به تیم بزرگسالان فوتبال کشورش شد.
به بهانه تولد مسی قصد داریم تا به بازتاب جملاتی خواندنی درتوصیف ستاره آرژانتینی از زبان دوستان، سرمربیان، هم تیمی ها و رقبای مسی بپردازیم:
رونالدینیو: از نظر من مسی بچه ای است که همیشه برایم بچه می ماند.مسی برای من مثل یک برادر کوچکتر است؛ من شاهد رشد و پیشرفت او بودم و ازنظرم او بزرگترین بازیکن دنیاست که فقط حس غرور مرا بر می انگیزاند
آلفردو دی استفانو: مسی وقتی رو به جلو می رود، پاسهای کوتاه زیادی می دهد. کمتر کسانی هستند که این کار را انجام دهند. آنچه من در مسی واقعا می پسندم، حیله های فوتبالی اوست.اوتفاوت ها را رقم می زند چون واقعا قبراق و سرزنده است
مالدینی:اگه مجبور باشم بین مسی و رونالدو یکی رو انتخاب کنم ، همیشه مسی رو انتخاب میکنم اون میتونه به تنهایی به قلب دفاع حریف بره و ایجاد موقعیت کنه من عاشق سبک بازی مسی هستم میان مسی و کریستیانو رونالدو من همیشه لئو را انتخاب می‌کنم. مسی دریبل می‌زند، موقعیت خلق می‌کند و با سبکی بازی می‌کند که من واقعاً‌ دوست دارم. اگر بخواهم میان این دو نفر یکی را انتخاب کنم، هرگز برای انتخاب مسی تردید نمی‌کنم.
بکن باوئر: مسی خدای فوتبال است.
آنری: من بر این باورم که مسی شبیه تابلوی مونالیزا است چرا که بدیل ندارد. هر بازیکنی هر چند هم بسیار توانا و با تکنیک باشد اما باز هم به مسی نمی‌رسد و در مقایسه با او کم می‌آورد.
مارسلو بیه لسا: مسی غیرقابل مقایسه است. او با کارهایی که انجام می دهد فقط تعجب تماشاچیانش را برمی انگیزاند.
ژاوی: مسی یک گذشته درخشان است. از آن فوتبالیست هایی که هر 25 یا 30 سال یکبار ظهور می کند.گل می زند، کمک می کند، بازیکنان حریف را تحت فشار می گذاردو سرنوشت را رقم می زند. او شماره یک است
پپ گواردیولا: من کاملا حس می کنم که همه سعی می کنند تاجای او را بگیرند. ما در مقابل بهترین بازیکن دنیا از هر لحاظ هستیم. اواین توانایی را دارد که هرکاری انجام دهد و هر سه روز یکبار بدرخشد.
کیلینی: مهار کردن رونالدو آسان تر از مسی است؛ برای گرفتن مسی تنها باید دعا کرد برای رونالدو شما فقط نباید اجازه بدهید او به سمت راست بچرخد اما برای مهار مسی شما باید مواظب باشید او شما را در هم نپیچد و البته دعا کنید.
ادن هازارد:لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ است من و پسرانم هوادار او هستیم.
کاپلو: فاصله مسی با رونالدو خیلی زیاد است فابیو کاپلو همچنان معتقد است که لیونل مسی یکی از سه نابغه تاریخ فوتبال است. کاپلو در پاسخ به سوالی در مورد مسی و رونالدو گفت:« هر دو بازیکنانی بزرگ هستند. یکی نابغه است و دیگری بازیکنی خارق العاده. البته فاصله مسی با رونالدو خیلی زیاد است چون نوابغ کارهایی انجام می دهند که در تصور هیچ بازیکنی نمی گنجد و به نظر، انجام آنها غیرممکن می آید.»
ویسنته دل بوسکه: مسی یک غول است.همین و بس.
یوپ هاینکس: مسی با وجود سن کمی که دارد در حد و اندازه های زیدان، پله، مارادونا و کرویف است.
خوان رومن ریکلمه: مسی تنها بازیکنی است که پابه توپ سریعتر از بدون توپ می دود.
ساموئل اتوئو: مسی در حقیقت مثل رونالدو، روماریو و رونالدینیو درکنار هم است.
خوسه آئورلیو گی: مسی مثل مارادوناست ولی روی دور تند.
رابرت پیرس:من با زیدان، ریکلمه و آنری بازی کرده‌ام و مقابل امثال رونالدینیو و کریستیانو هم به میدان رفتم ولی مسی با همه فرق دارد.مسی چیزی دارد که بقیه ندارند. نمی‌دانم مسی بهترین بازیکن تاریخ هست یا نه ولی تعداد کمی در سطح مسی بوده‌اند.
گواردیولا: روزی می رسد که به نوه هایم می گویم که من سرمربی لئو بوده ام.
کلوپ: تنها یک عکس سلفی در موبایلم دارم و آن هم همراه با مسی است؛ این در حالی است که رونالدو هم آن جا بود!
آرسن ونگر: مسی مثل یک بازیکن پلی استیشن است.
میچل: من رو درروی مارادونا بازی کرده ام و می توانم بگویم که چیزهایی که از مسی دیده ام را در هیچ فوتبالیست دیگری ندیده ام.
لوو: مسی نسبت به رونالدو، بازیکن کامل تری است؛ اگر ممکن بود او را به ترکیب تیمم اضافه می کردم.
ابراهیموویچ: مسی بهترین بازیکن دنیاست/ او از من هم بهتر است!
ماریو بالوتلی: تنها یک بازیکن هست که کمی بهتر از من باشد واسم او لیونل مسی است.
لوئیس فیگو: دیدن مسی در حال فوتبال بازی کردن مثل رسیدن به بهترین لذت های دنیاست.
مانوئل سانچز اسطوره رئال مادرید: مسی بهترین بازیکن نسل فعلی است.
اسنایدر در برنامه فوتبال 120:مسی بهترین بازیکن جهان است.
سانتیاگو سولاری: مسی طوری فوتبال را درک می کند که انگار بیش از 100 سال است که فوتبال بازی می کند.
میگل آنخل لوتینا: مقایسه مسی با رونالدو، در واقع تمرین نادیده گرفتن مهارتهای فوتبالی است. مسی مسی است و بقیه، فوتبالیست هستند.
مورینیو: وقتی به این فکر می کنم که یک بازیکن فوتبال باید چه کارهایی انجام دهد، نام کاکا، ایبراهیموویچ و مسی به ذهنم می آید. مسی پدیده ای است که از حالا به بعد هم دو یا سه توپ طلای دیگر خواهد برد.
کیکه سانچس فلورس: از مسی به عنوان دی استفانوی قرن 21 یاد خواهد شد.
در ادامه نگاهی داریم به ماندگارترین لحظات مسی در دنیای فوتبال:
هتریک در ال کلاسیکو - 2007
اولین بار در سال 2007 بود که رئال مادرید به خوبی طعم زهر مسی را چشید. در جریان ال کلاسیکو فصل 2006-2007 در نیوکمپ که با تساوی 3-3 پایان یافت، مسی موفق شد هر سه گل تیمش را وارد دروازه کاسیاس کند.
گلزنی به سبک مارادونا - 2007
مسی در سال 2007 در دیدار مقابل ختافه گلی را به ثمر رساند که خیلی ها را به یاد مارادونا انداخت و بیش از پیش مقایسه میان او و دیگو مارادونا را بر سر زبان‌ها انداخت. مسی همچون گل مارادونا در مقابل آرژانتین در جام 1978 که نیمی از بازیکنان حریف را دریبل کرد، در دیدار مقابل ختافه از میانه های زمین حرکت کرد و با دریبل چند نفر، گلی خاطره‌انگیز را به ثبت رساند.
مدال طلای المپیک - 2008
اولین و تنها افتخار ملی مسی، قهرمانی در المپیک پکن 2008 همراه تیم امیدهای آرژانتین است. او در این قهرمانی نقش پررنگی ایفا کرد و آرژانتین بعد از عبور از هلند و برزیل در مراحل حذفی، در فینال هم نیجریه را مغلوب ساخت تا با شایستگی قهرمان المپیک شود.
شش جام در یک سال - 2009
بهترین فصل فوتبالی مسی در بارسلونا از منظر عناوین تیمی در سال 2009 رقم خورد. زمانی که آنها موفق به کسب 6 جام مختلف شدند. سوپرجام اسپانیا، لالیگا، جام حذفی، لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان. عناوینی که بدون حضور مسی محقق ناپذیر بود.
91 گل در یک سال - 2012
لیونل مسی در سال 2012 رکوردی خارق العاده را به ثبت رساند. در طی سال 2012 میلادی، مسی 91 گل به ثمر رساند تا رکورد افسانه ای گرد مولر را بشکند. پیش از مسی، مولر در طی سال 1972 برای بایرن مونیخ و آلمان 85 گل زد.
شبی خاطره انگیز در برنابئو - 2017
داستان درخشش های مسی در برنابئو هم تمامی ندارد. ال کلاسیکو در زمین رئال مادرید 2-2 در جریان بود که در واپسین ثانیه مسابقه مسی با یک ضربه دقیق و حساب شده، گوشه دروازه را هدف گرفت تا بارسا 3-2 پیروز شود و این چنین پیراهنش را به هواداران نشان دهد!
آن ضربه آزاد مقابل لیورپول - 2019
مسی در دیدار رفت از نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل موفق شد جمع گل هایش را در بارسلونا به عدد 600 برساند. از قضا گل سوم بارسلونا در آن مسابقه روی یک ضربه دیدنی از مسی رقم خورد. کاتی فوق العاده از 30 یاردی.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماندگارترین لحظات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو در محدوده پایان دوران ملی!

به گزارش "ورزش سه"، پرتغال در هفته‌ای که گذشت در دیداری دوستانه به مصاف اسلوونی رفت و ۲-۰ شکست خورد. در این دیدار کریستیانو رونالدو از ابتدا در ترکیب پرتغال حضور داشت. اگرچه رونالدو در بازی اول مقابل سوئد در لیست بازی نبود، اما با اضافه شدن او و دیگر بازیکنان کلیدی برای بازی دوم، پرتغال با تمام قوا به مصاف اسلوونی رفت.

رونالدو اما انتظارات را برآورده نکرد. او به ندرت می‌توانست توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. او در خط حمله ناتوان و منزوی بود و حتی نمی‌توانست توپ را لمس کند. در مواردی معدود که توپ به او می‌رسید هم از دریبل عاجز بود و توسط بازیکن حریف مهار می‌شد.

در نهایت پرتغال ناکام ماند و رکورد ۱۱ پیروزی متوالی‌اش هم از دست رفت. پس از بازی سایت گل که به بازیکنان دو تیم نمره می‌داد به کریستیانو رونالدو به همراه دیوگو دالو نمره ۴ داد. پایین‌ترین امتیازات در بین ۱۱ بازیکن ابتدایی پرتغال.

اندی براسل، گزارشگر و کارشناس فوتبال که در انگلیس کار می‌کند هم پس از بازی از رونالدو انتقاد و تاکید کرد که او دیگر بهترین بازیکن پرتغال نیست.

براسل گفت: «فکر می‌کنم رونالدو اکنون متوجه شده که باید شرایط خود را درک کند. چه در ترکیب اصلی باشد و چه روی نیمکت. همین دو یا سه سال پیش انتقاد از رونالدو با مخالفت‌های زیادی مواجه می‌شد و «دشمن» او تلقی می‌شدید اما اکنون به‌نظرم زمان آن است که بگوییم برناردو سیلوا بالاتر از رونالدو بهترین بازیکن پرتغال است. بسیاری از مردم این موضوع را درک می‌کنند.»

زمان می‌گذرد. رونالدو از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. همه موافق هستند. او پنج توپ طلا دریافت کرده و همچنین افتخارات زیادی از جمله پنج لیگ قهرمانان اروپا و چند قهرمانی لالیگا و لیگ برتر انگلیس را به دست آورده است.

او در ۴۳۸ بازی که برای رئال مادرید به میدان رفته، ۴۵۰ گل و ۱۳۱ پاس گل ثبت کرده است. رکوردی باورنکردنی و عجیب که نمی‌توان از آن گذشت.

او در تیم ملی پرتغال هم درخشیده است. از زمان اولین بازی ملی در سال ۲۰۰۳ او ۲۰۶ بازی انجام داده و در این مدت در پنج جام جهانی حضور داشته و در مجموع ۱۲۸ گل زده و ۴۶ پاس گل داده است. یک رکورد تاریخی دیگر.

با این حال حتی رونالدو هم از بهترین‌های تاریخ است و آن اعداد فوق‌العاده را ثبت کرده، در تقابل با زمان شکست خورد. ستاره متولد ۱۹۸۵ در حال نزدیک شدن به ۴۰ سالگی است. اگرچه او در لیگ حرفه‌ای عربستان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد اما مهارت‌ها و توانایی‌هایش نسبت به قبل کاهش چشم‌گیری داشته است. بهترین مهاجم سال‌های اخیر فوتبال جهان اکنون در حال سقوط است.

دیگر خبرها

  • مورینیو: رونالدو برزیلی در بارسلونا عشقی تمرین می‌کرد اما گل‌های دیوانه‌کننده‌ای می‌زد! (زیرنویس فارسی)
  • زمان سقوط رونالدو فرا رسید؟
  • رونالدو در محدوده پایان دوران ملی!
  • بازیکن مورد علاقه اندریک از میان رونالدو نازاریو و کریستیانو رونالدو / فیلم
  • نیم‌نگاه بارسلونا و دکو به وضعیت جورجینیو
  • رقابت با بزرگان اروپا؛ بارسلونا به دنبال جذب نیکو ویلیامز
  • تولدت مبارک، تاثیرگذارترین دختر ورزش ایران
  • لحظات فان و بامزه دنیای فوتبال / فیلم
  • غیرممکن‌ترین لحظات در دنیای فوتبال / فیلم
  • اسپانیا ۳ - ۳ برزیل/ درخشش نوجوانان در نبرد بزرگان + فیلم