Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه بر لزوم حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل و رعایت اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، همتای مصری خود در مسکو با اشاره به اهمیت حمایت جامعه جهانی از بازسازی‌ها در سوریه اظهار کرد: ما به طور کامل به قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل و پیش از هر چیز رعایت اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه پایبند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قطعنامه که دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب رسید، تاکید شده است این مردم سوریه هستند که باید آینده کشور خود را بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی تعیین کنند و گروه‌های تروریستی در هیچ روند سیاسی جایی ندارند.

وزیر خارجه روسیه درباره کارگاه اقتصادی منامه نیز ابراز نگرانی کرد که آمریکا راه‌های جایگزینی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را جهت سازش تحمیل کند.

لاوروف گفت: مسکو نسبت به تلاش‌های آمریکا برای تبلیغ طرح‌های غیرعادلانه‌ای که به شکل محرمانه برای جایگزینی قراردادی اقتصادی با اصل تشکیل دو کشور نگران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه نسبت به تبدیل سوریه به میدانی برای مقابله میان ایران از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر هشدار داد.

او گفت: روسیه نسبت به تبدیل سوریه به یک منطقه درگیری و میدانی برای مقابله میان ایران از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر نگران است.

همچنین لاوروف حل اختلافات از راه گفت‌وگو را در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با بدترین بحران تاریخ خود مواجه است

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه هشدار داد که این رژیم با بدترین بحران خود از زمان تاسیسش مواجه است.

به گزارش مشرق، «موشه یعلون» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل هشدار داد که اسرائیل با بدترین بحران خود از زمان تاسیسش مواجه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «نتانیاهو برای بقای سیاسی خود آماده قربانی کردن گروگان‌ها در غزه است».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم با آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رای مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کنعانی: حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • اسرائیل با بدترین بحران تاریخ خود مواجه است