Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:20:29 GMT

مدیریت نگهداری بناهای تاریخی را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۴۲۲

مدیریت نگهداری بناهای تاریخی را جدی بگیریم

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی شامگاه دوشنبه در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: متاسفانه بناهایی چون باغ فتح آباد کرمان و خانه حاج آقا علی رفسنجان که اخیراً مرمت شده اند مدیریت نگهداری خوبی نداشته و از گفته می شود که ظاهراً از رونق افتاده اند.

استاندار کرمان اضافه کرد: بناهای تاریخی مرمت شده در استان کرمان حدود ۲۷۰ بنا بوده است که باید دقت لازم را در مدیریت نگهداری این بناها داشت تا از قبل این سرمایه ها به ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی در ادامه با تاکید بر تداوم انجام کارهای انجام شده در حوزه گردشگری اظها: داشت معین‌های اقتصادی نیز در استان کارهای عمرانی خوبی انجام دادند که بعضی از آنها کاملاً اقتصادی است و همچنین اقدامات عام المنفعه خیرین و کارآفرینان در استان نیز باعث هر چه بیشتر رونق مناطق مختلف می شود که جای بسی تقدیر دارد.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به ۷ هزار تن گل محمدی خریداری شده از منطقه بردسیر گفت: کشت گل محمدی ۷۰ میلیارد تومان درآمد خالص برای مردم منطقه لاله‌زار داشته است که این قطعاً می تواند در توسعه منطقه بسیار موثر باشد.

۹۸۸۹ / ‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید کرمان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود