Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، لوئیس کرسنشیو ساندوال، وزیر دفاع مکزیک روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد به عنوان بخشی از توافق با آمریکا و برای جلوگیری از اعمال تعرفه‌های این کشور علیه کالا‌های مکزیکی، این کشور ۱۵۰۰۰ سرباز را در مرز شمالی اش (مرز آمریکا) مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص اعلام کرد: ما حدود ۱۵۰۰۰ سرباز از گارد ملی و واحد‌های نظامی را در مرز شمالی مکزیک با آمریکا مستقر کردیم. این نیرو‌های اعزام شده به مرز آمریکا، مهاجرانی که قصد عبور از مرز را داشته باشند، بازداشت خواهند کرد.

مکزیک پیشتر از قصد خود برای استقرار ۶۰۰۰ سرباز در مرز جنوبی این کشور با گواتمالا خبر داده بود؛ اما هیچ جزئیاتی درباره اعزام نیرو به مرز شمالی ارائه نکرده بود.

او گفت: مهاجرت غیرقانونی جرم محسوب نمی‌شود؛ اما یک تخلف دولتی است و ما افراد قانون شکن را بازداشت کرده و آن‌ها را به مقامات تحویل می‌دهیم.

نیرو‌های امنیتی مکزیک تاکنون اقدام به بازداشت مهاجران غیرقانونی در مرز شمالی کشور نکرده بودند؛ اما از هفته گذشته پس از انتشار تصویری که نشان می‌داد نیرو‌های امنیتی در حال مقابله با یک زن و فرزندش برای عبور از «ریو گرانده» هستند، با انتقاد‌های زیادی مواجه شدند.

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های پنج درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا پس از آن اعلام کرد به دنبال مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. بر اساس این توافق، مکزیک ۴۵ روز فرصت دارد امنیت در مرز خود را تقویت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف

همزمان با اینکه کمک‌های جدید آمریکا برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار با موافقت مجلس نمایندگان تصویب شد، انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمکی نظامی به کی‌یف رونمایی می‌کند.

به گزارش مشرق، کشورهای غربی همچنان کمک‌های نظامی و مالی را به اوکراین سرازیر می‌کنند و با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح مشاهده نمی‌شود. اخیرا واشنگتن کمکی را که ماه‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با بن‌بست مواجه شده بود، به تصویب رساند و کرملین در واکنش اعلام کرد که این کمک‌ها صرفا تلفات اوکراین را افزایش خواهند داد.

طبق گزارش راشا تودی، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز – سه‌شنبه – در جریان سفرش به ورشو و دیدار با «دونالد توسک» همتای لهستانی‌اش، برنامه‌های کمکی جدید لندن به کی‌یف را رسما اعلام خواهد کرد.

سوناک در بیانیه‌ای ادعا کرد: «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های بی‌رحمانه روسیه امری ضروری برای امنیت ما و برای تمام اروپاست. اگر به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اجازه موفقیت در این جنگ داده شود، او در مرز لهستان متوقف نخواهد شد.»

تخمین زده می‌شود که این کمک‌های جدید انگلیس، کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را تنها در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند خواهد رساند. ظاهرا این بسته شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و حدود ۴ میلیون گلوله برای تسلیحات کوچک خواهد بود.

سوناک افزود: «بسته امروز به اوکراین کمک خواهد کرد تا آنچه را که در مقابل جنگ با روسیه نیاز دارد، به دست بیاورد. بریتانیا همیشه در صف اول امنیت اروپا نقش خود را ایفا خواهد کرد و از منافع ملی دفاع می‌کند و در کنار متحدان ناتو می‌ایستد.»

این بیانیه ۲ روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان ایالات متحده سرانجام با کمک‌های واشنگتن به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین موافقت کرد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز دوشنبه وعده افزایش سریع ارسال تسلیحات به کی‌یف را داد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور تقریبا ۱۰۰ کشور برگزار شود. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • سیمپسون‌ها باز هم پیش‌بینی می‌کنند؛ مکزیک و پرتغال در فینال جام جهانی ۲۰۲۶ / عکس
  • پیشرفت‌های علمی و اقتصادی جامعه در پرتو امنیت شکل می‌گیرد