Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:47:16 GMT

سایه هلسینکی و مولر بر سر نشست آتی پوتین – ترامپ

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۵۰۴

سایه هلسینکی و مولر بر سر نشست آتی پوتین – ترامپ

پیامدهای نشست جنجالی ژوئیه ۲۰۱۸ میان رهبران روسیه و آمریکا در هلسینکی ادامه دارد. تردیدها درباره مداخلات روسیه در انتخابات‌های گذشته و آینده ادامه دارد و تنش‌ها بر سر موضوعاتی مانند ایران و ونزوئلا داغ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیدار آخر هفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اجلاس جی ۲۰ ژاپن فصل تازه‌ای در روابطی که دستخوش سوالات و تضادهاست، به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجودی که ترامپ با وعده برقراری دوستی نزدیک با پوتین روی کار آمد، دولتش تحریم‌ها و دیگر فشارها بر مسکو را افزایش داده است.

دستور این نشست در هاله‌ای از ابهام مانده است، درست مانند نتیجه نشست در هلسینکی، پایتخت فنلاند. مایکل مک‌فال، سفیر آمریکا در روسیه در دوره اوباما می‌گوید: کل جهان به تماشای نشست هلسینکی نشسته بود و ترامپ بررسی جامعه اطلاعاتی خود را نادیده گرفت تا از پوتین جانبداری کند و هنوز هم ما نمی‌دانیم آنها در جلسه خصوصی خودشان درباره چه چیزهایی صحبت کردند و اکنون شک ندارم که آنها درباره پایان تحقیقات بازرس مولر صحبت می‌کنند و تاکید می‌کنند که چیزی در کار نبوده است. این همچون اثبات بیگناهی برای هر دو آنهاست.

نشست گروه بیست که هفتم و هشتم تیرماه در اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود، اولین نشست پوتین و ترامپ از زمان پایان یافتن تحقیقات مولر است که به سندی دال بر همدستی کمپین ترامپ با روسیه نرسید، با این وجود ترامپ از جرم مانع‌تراشی در اجرای عدالت هم تبرئه نشد. این مساله بر دوره ریاست جمهوری ترامپ سایه انداخته است. پوتین هرگونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را که به پیروزی ترامپ کمک کرده باشد، رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد