Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس مصوب کردند،د در صورت استنکاف مراجع رسمی از ارائه اطلاعات درباره اموال نامشروع افراد مظنون مجازاتی برای آنها تعیین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درادامه  جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه04تیر)مجلس شورای اسلامی در ماده ۴ طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل ۴۹ قانون  مصوب کردند، اموال نامشروع، اموالی است که از طریق غیرقانونی یا سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی از قبیل سوء استفاده از اطلاعات ناشی از جایگاه تحصیل شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوائد اموال نامشروع نیز مشمول این ماده است.

 

براساس تبصره این ماده در احراز نامشروع بودن اموال، مفاد احکام مرتبط در قانون مبارزه با پولشویی، مجری است.

 

همچنین نمایندگان در ادامه با پیشنهاد محمدعلی پورمختار موافقت کردند،که طبق آن پرونده‌های مربوط به اعاده اموال نامشروع در دادگاه‌های اصل ۴۹ که دادگاه حقوقی است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نمایندگان در ماده ۵ این مصوب کردند، دادستان موضوع ماده ۱۸ این قانون یا دادگاه ذیربط مکلفند از اشخاص مذکور در ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی (دفاتر اسناد رسمی، وکلا، ذیحسابان و بازرسان قانونی) و سازمان‌ها و دستگاه‌های موضوع بند الف ماده ۱۱۷ قانون برنامه ششم اطلاعات لازم را در خصوص اموال افراد مظنون موضوع ماده ۱۶ این قانون و تبصره‌های آن استعلام کنند.

 

طبق این مصوبه اشخاص مذکور مکلفند ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ به استعلام پاسخ دهند. استنکاف از ارائه اطلاعات در مهلت مقرر یا ارائه اطلاعات ناقص یا خلاف واقع موجب انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی یا منع اشتغال در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی به مدت ۶ ماه تا دو سال خواهد بود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس اردبیل روزنامه ها خطبه نماز جمعه نماز جمعه روزنامه اموال نامشروع مسئولان مصوبه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از ارزیابی‌های لازم ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را اصلاح کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه موادی از این طرح که شامل ماده 6 و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده 2 (الف) مواد 46 تا 51 فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و  فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد 46 تا 80 به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده 3 اصلاح شد، همچنین بندهای (خ) و (ت) ماده 3 تبصره (4) و ماده 5 اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده 7 موضوع اصلاح ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

همچنین در این جلسه بند (ب) ماده 7 و تبصره آن از سوی نمایندگان اصلاح شد و یک سند به عنوان بند (پ) و 3 تبصره به عنوان یک تا 3 به این ماده الحاق شده است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین