Web Analytics Made Easy - Statcounter

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رشت آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید

لرستان یکی از استان‌های چهار فصل کشور است که در هر گوشه‌ آن طبیعتی بکر و صدها آثار تاریخی وجود دارد، با ما در این گزارش همراه باشید تا در ابتدا سری به قلعه فلک‌الافلاک بزنیم و بعد راهی جنگل مخملکوه شویم، در کنار آبشارهای بیشه و گریت آب‌تنی کنیم و در پایتخت پل‌های ایران تعطیلات را پشت بگذرانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، این دیار یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشر در ایران است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و پدیده‌های طبیعی آن چشم هر انسانی را به خود جذب می‌کند، اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی باشید حتماً باید به این استان سر بزنید و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید.

سفر به لرستان، رفتن در مسیر رودخانه‌های پرآب و خروشان و سقوط با شکوه و تماشایی رود از اوج صخره‌ها است، این استان هم طبیعت زیبا و رنگارنگی دارد و هم در جای جای آن می‌شود نشانه‌های قدمت و تاریخ این منطقه را مشاهده کرد، مثل وجود غارهای مسکونی با نشانه‌های زندگی انسان در دوران باستان که قدمت این منطقه کوهستانی را به چند هزار سال می‌رساند.

لرستان را با وجود داشتن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی مثل پل گاومیشان، پل‌دختر، پل کشکان، پل شاپوری، پل کلهر، پل سی پله و پل معمولان به پایتخت پل‌های ایران معروف است که مناطق بکر و طبیعت زیبای این دیار طبیعت‌گردها را شیفته خود می‌کند، با این گزارش همراه باشید تا شما را با برخی از جاهای دیدنی استان لرستان آشنا کنیم.

قلعه فلک‌الافلاک: این قلعه از برجسته‌ترین آثار تاریخی به جا مانده از دوران ایران باستان است و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی خرم‌آباد به شمار می‌رود که در مرکز شهر واقع شده است.

قلعه تاریخی خرم‌آباد بخش‌های مختلفی مثل حمام، برج نگهبانی و چاه آب هم دارد که کمک می‌کردند این قلعه به پناهگاهی امن و راحت برای روزهای جنگ تبدیل شود، فلک‌الافلاک جایی است که شاهد روزهای سخت، تلخ و حتی ترسناک در دوره‌های مختلف بوده است.

پارک جنگلی مخملکوه: پارک مخملکوه که در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم‌آباد و در بخشی از دره خایدآلو قرار گرفته است، منطقه‌ای کوهستانی بوده که شامل یک کوه بلند به ارتفاع ۱۹۰۰ متری، یک آبشار شفاف و یک تنگه زیبا است.

پارک مخملکوه که از جاذبه‌های گردشگری ایران نیز محسوب می‌شود، در واقع بخشی از زاگرس شرقی با مساحت تقریباً ۵۰۰ هکتار است.

دریاچه کیو: دریاچه کیو نگین فیروزه‌ای رنگ شهر خرم‌آباد با چشم‌اندازی زیبا و دیدنی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان لرستان است، کیو (به لری: سراو کیاو) دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده است و از دریاچه‌های طبیعی درون شهری ایران به شمار می‌رود.

بام خرم‌آباد: یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر، بام خرم‌آباد است که بسیاری از گردشگران در هنگام سفر به این استان از آن بازدید می‌کنند، همچنین در میان شهروندان به‌عنوان مکانی دنج و آرام برای استراحت و تفریح شناخته می‌شود، در این مکان امکانات متنوعی از جمله رصدخانه کاسین وجود دارد، شب‌های خرم‌آباد از فراز بام شهر بسیار جذاب و دیدنی است.

مسجد جامع بروجرد: مسجد جامع بروجرد یکی از نخستین مساجد ایران به حساب می‌آید که در قرن دوم تا سوم هجری قمری ساخته شد، این مسجد تک ایوانی که از جاهای دیدنی بروجرد به شمار می‌رود، از بخش‌هایی نظیر حیاط مرکزی، ایوان، فضای گنبدخانه و شبستان‌های اطراف آن و شبستان زمستانی تشکیل شده است، این مسجد در شهر بروجرد، محله دودانگه، خیابان جعفری واقع شده است.

آبشار بیشه: آبشار بیشه خود را در دل جنگل‌های لرستان جای داده است، این آبشار در جنوب‌شرقی شهرستان خرم‌آباد قرار دارد و فاصله‌ای، حدود ۶۵ کیلومتر، تا مرکز استان دارد. با تهیه بلیط قطار، مسیر رسیدن از دورود به این آبشار کم می‌شود و شما پس از طی ۳۰ کیلومتر به این آبشار می‌رسید، گذر رودخانه سزار از کنار این آبشار و هم چنین عبور راه‌آهن سراسری از دل روستای بیشه جذابیت آبشار را چند برابر کرده است.

آبشار گریت: آبشار گِریت یکی دیگر از آبشارهای زیبا و از جاهای دیدنی خرم‌آباد به شمار می‌رود، این آبشار در ۵۰ کیلومتری خرم‌آباد و ۳۰ کیلومتری ایستگاه قطار سپیدشت قرار گرفته است.

آبشار سرکانه و هفت چشمه از دیگر نام‌های آبشار گریت هستند، گریت مجموعه‌ای از سه آبشار است که در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی و در میان درختان بلوط و زالزالک قرار دارد، این آبشارها در فصل بهار چشم‌انداز جذاب و بی‌نظیری را خلق می‌کنند.

تنگه شیرز: این تنگه از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کوهدشت در جوار رودخانه سیمره، بین استان‌های لرستان و ایلام است و در فاصله ۵۰ کیلومتری از شمال کوهدشت در بخش زردلان، منطقه اولادقباد قرار دارد و اطراف آن را زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی پوشانده‌اند.

تنگه شیرز در میان صخره‌های کوهستانی و در دل دره‌ای عمیق قرار گرفته است که جریان آب در آن سبب سرسبزی دوچندان منطقه شده است.

دره خزینه (گرند کانیون ایران): روستایی به نام خزینه در شهرستان پلدختر این دره اعجاب‌انگیز را در خود جای داده است و هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، در واقع این دره در جایی بین اندیمشک و پل دختر قرار دارد و فاصله آن از نزدیک‌ترین شهرهای اطراف مانند خرم‌آباد ۱۳۶ کیلومتر و پل‌دختر ۴۰ کیلومتر است، دره خزینه به «گرند کانیون ایران» معروف است.

کد خبر 739645

دیگر خبرها

  • این آبشار زیبا به نیاگارای ایران معروف است (فیلم)
  • تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان (فیلم)
  • حضور پررنگ گردشگران نوروزی در بلندترین آبشار پلکانی ایران
  • آبشار شِوی نیاگارای ایران + فیلم
  • ببینید | تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان
  • (ویدئو) این آبشار زیبا به نیاگارای ایران معروف است
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • لحظات عجیب پدیدار شدن آبشار در نقش رستم (فیلم)
  • (ویدئو) آبشار تارم در نیریز؛ بلندترین آبشار خاورمیانه زنده شد
  • نمایی از بلندترین آبشار ایران در شمال کشور (فیلم)