Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:41:53 GMT

زردی چشم همیشه به معنای هپاتیت است؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۶۱۲

زردی چشم همیشه به معنای هپاتیت است؟

اگر چنانچه اختلالی در فعالیت کبد (مانند هپاتیت در بدن) ایجاد شود یا مسیر خروجی صفرا انسداد یابد و فرد دچار سنگ صفراوی شود، بیلی روبین دفع نخواهد شد، در نتیجه به دلیل تجمع بیلی روبین در بدن، فرد دچار زردی می‌شود بنابراین بروز زردی به معنای هپاتیت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان مثال همولیز (تخریب سریع گلبول‌های قرمز) می‌تواند منجر به زردی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین مصرف فراوان هویج نیز می‌تواند باعث زردی شود. در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها مانند هویج و نارنگی، ماده زرد رنگی به نام «کاروتن» وجود دارد.

اگر فردی روزی یک لیوان آب هویچ بنوشد. کبد توانایی لازم برای سوخت و ساز و دفع آن را نخواهد داشت. در نتیجه با افزایش میزان آن در بدن، این ماده در زیر پوست جمع شده و باعث زرد شدن پوست می‌شود. زردی حاصل از استفاده از هویج بیشتر در اطفال به وجود می‌آید، اما زردی حاصل از آن با بیماری زردی یا یرقان تفاوت دارد.

تفاوت اصلی این نوع زردی با زردی حاصل از بیماری کبدی و خونی ناشی از تجمع رنگدانه کاروتن در خون به دلیل مصرف بیش از حد مواد غذایی است. در این نوع زردی، صلبیه چشم (سفیده چشم) زرد نمی‌شود بنابراین اگر مصرف این نوع مواد غذایی کاهش یابد، زردی به تدریج در طول چند هفته از بین می‌رود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در حال حاضر بسیاری از مبتلایان به هپاتیت و به ویژه ناقلان هپاتیت «بی» سابقه‌ای از زردی ندارند و زرد نیستند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چشم زردی چشم بیلی روبین هپاتیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت آذر  با ۸۰‌ای کیو آی سالم و در وضع فابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۷۹‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۴  دیروز نشانگر ۴ درجه  کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • خواص آب هویج بستنی
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی