Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور رئیس جمهور پرونده الکترونیک سلامت و استقرار سامانه‌های در وزارت بهداشت رونمایی شد و از این پس تمام خدمات به مردم در حوزه سلامت در پرونده الکترونیک سلامت ثبت می‌شود.   بر اساس قانون وزارت بهداشت مکلف بود تا خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهد، به کمک پرونده الکترونیک سلامت در هزینه‌ها و منابع دولت صرفه جویی می‌شود چراکه از مراجعات چندین باره به پزشکی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در پرونده الکترونیک سلامت افزون بر خدمات درمانی، خدمات بهداشتی نیز ثبت می‌شود و مردم با مراجعه به خانه‌های بهداشت می‌توانند از خدمات رایگان برخوردار شوند و این خدمات به طور کامل در پرونده الکترونیک آن‌ها ثبت خواهد شد.   پرونده الکترونیک سلامت سامانه رضایت‌مندی در حوزه بهداشت نیز دارد، به عنوان مثال وقتی فردی خدمت دریافت می‌کند، پیامکی به فرد مبنی بر راضی یا ناراضی بودن ارسال می‌شود و فرد با ارسال عدد میزان رضایت‌مندی خود را اعلام می‌کند.   مبتلایان به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با پرونده الکترونیک سلامت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند و تمام خدمات و هزینه‌های درمان بیماری در پرونده الکترونیک سلامت ثبت می‌شود.   با اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت از خدمات تکراری جلوگیری می‌شود؛ به عنوان مثال ممکن است فردی در یک روز به چهار پزشک مراجعه کند و هر پزشک یک دستور دارویی و تشخیصی تجویز کند که این هزینه‌های نظام سلامت را بالا می‌برد، اما به کمک پرونده الکترونیک سلامت می‌توان از خدمات اضافی جلوگیری و هزینه‌ها را کنترل کپرونده الکترونیک سلامت موجب صرفه جویی منابع زیادی در حوزه سلامت می‌شود، اما استفاده از این پرونده مشارکت مردم بخش خصوصی و همه بخش‌های خدمت‌رسان در حوزه سلامت را می‌طلبد.   از این پس ۷۰ میلیون ایرانی خدمات حوزه سلامت را مبتنی بر پرونده الکترونیک و در آینده‌ای نزدیک نظام ارجاع دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید