Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@16:39:27 GMT

افزایش گام به گام دلار در بازار

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۷۴۷

افزایش گام به گام دلار در بازار

  روز دوشنبه، دلار از همان ابتدای روز تمایل بیشتری برای رشد قیمت داشت و تا نزدیکی محدوده ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومانی پیشروی کرد؛ از نزدیکی این محدوده، کمی از میزان خریدها کاسته و بر فروش دلار افزوده شد، نتیجه آنکه در حدود ساعت ۴ بعدازظهر شاخص ارزی روی عدد ۱۳ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت.

عددی که ۸۰ تومان بیشتر از نرخ این ارز در روز یکشنبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دومین روز تیرماه نیز دلار ۷۰ تومان افزایش را ثبت کرده بود. دو روز رشد متوالی چنین ذهنیتی را به ذهن برخی معامله‌گران متبادر می‌کرد که این ارز به صورت پله‌ای در حال حرکت به سوی سطوح مقاومتی است. همسو با روند افزایشی دلار در بازار داخلی، سکه تمام‌بهار آزادی نیز راه افزایشی را در پیش گرفت و با ۳۳ هزار تومان افزایش به بهای ۴ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. دیگر عاملی که در سومین روز هفته به رشد بهای سکه کمک کرد، رشد اونس به بالای مرز هزار و ۴۰۰ دلاری تا بعدازظهر روز دوشنبه بود. به این ترتیب، قیمت سکه در سومین روز تیرماه از دو ناحیه تحریک شد.

دو دیدگاه متناقض در بازار ارز

 برخی فعالان باور دارند، زمانی که قیمت از الگوی پله‌ای برای رشد استفاده می‌کند، به معنای آن است که قیمت با پایه محکم‌تری در حال رشد است و به آسانی دچار بازگشت نخواهد شد. در مقابل عده دیگری معتقدند که چنین افزایشی آن‌قدر محدود است که نمی‌توان از آن برداشت کرد که روند قیمتی دلار عوض شده است. خصوصا آنکه این رشد همچنان نتوانسته است که موجب شود دلار از زندان ۱۱ روزه خارج شود. دلار در ۱۱ روز اخیر نتوانسته است از محدوده ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی فراتر برود و در ۷ روز گذشته حتی قادر به عبور از سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز نبوده است. از نظر معامله‌گران دسته دوم تا زمانی که  دلار زیر سطوح یاد شده قرار دارد، حتی با وجود افزایش قیمت‌های روزانه نیز نمی‌توان از تغییر مسیر بازار صحبت کرد.

در این شرایط می‌توان گفت تنها به واسطه شرایط روزانه کمی تعادل عرضه و تقاضا به سمت تقاضا میل کرده است. در این فضا، در روزهای بعد می‌توان انتظار داشت که با کمی افزایش عرضه قیمت به محدوده‌های پیشین بازگردد. در این میان، دسته اول معامله‌گران باور دارند، بازیگران ارزی با احتیاط در حال خرید هستند و درصورتی‌که اتفاق خاصی رخ ندهد، قیمت به آرامی از سطوح مقاومتی عبور خواهد کرد.

از نظر این دسته، دلیل احتیاط در خرید آن است که این معامله‌گران تصور می‌کنند ممکن است خبری منتشر شود که جریان قیمتی را تغییر دهد، پس بهتر است که با احتیاط رفتار کنند. آنچه مسلم است بازار در شرایط فعلی با ابهام زیادی روبه‌روست و کمتر کسی تمایلی به خرید و فروش دارد. با این حال از آنجا که قیمت یک بار به کف ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برخورد کرده است و پس از آن حدود ۱۵ روز بالای آن نوسان کرده است، فعالان کاهشی در حال حاضر کمتر در بازار فعال هستند، هر چند که افزایشی‌ها نیز تمایل شدیدی برای حضور در بازار نداشته‌اند.

در روزی که قیمت دلار برای دومین روز متوالی در بازار آزاد افزایش قیمت را تجربه کرد، بازارساز سعی کرد نزدیک به قیمت بازار آزاد عرضه خود را ادامه دهد. دیروز صرافی‌های بازارساز هر دلار آمریکا را با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رساندند که فاصله‌ای ۱۵۰ تومانی با قیمت بازار آزاد داشت. در واقع بازارساز سعی می‌کرد فاصله آربیتراژی با بازار آزاد نداشته باشد؛ رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در روزهای قبل اشاره کرده بود که بازارساز سعی می‌کند، اجازه ندهد آربیتراژی در بازار به‌وجود بیاید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1273487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار ارز بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بازار ارز و طلای تهران در روز دوشنبه نوسانات چشم‌گیری را تجربه نکرد. پس از گذشت چند هفته نوسانی، روز گذشته نرخ قطعات مختلف سکه طلا تغییری نداشت و شاخص‌های ارزی نیز عمدتا با روندهای اصلاحی در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان نوسان کردند. به عقیده تحلیلگران با توجه به عدم وجود ریسک سیاسی جدید، احتمال شروع دوره آرامش بازارها وجود دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله‌گران روبه‌رو شده است.
دنیای اقتصاد نوشت: قیمت شاخص ارزی در راستای روند کاهشی اخیر خود در بازار روز دوشنبه به نیمه کانال 64 هزار تومانی رسید، اما پس از برخورد به کف 64 هزار و 500 تومان روند نرخ این ارز تغییر کرد و افزایشی شد. البته این افزایش به میزانی نبود که تغییر کانال قیمتی صورت بگیرد. به عقیده برخی از فعالان بازار این تغییر روند نشانگر تمایل دلار به کریدورسازی در سطوح قیمتی 64 هزار تومانی است. البته در مقابل برخی دیگر نیز بر این باورند که رشد قیمت مذکور روند اصلاح نرخ بوده و پس از اتمام فرآیند اصلاح مجددا بازار کاهشی خواهد شد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که بازار در حال بازیابی آرامش خود است و با توجه به عدم وجود تقاضای چشمگیر، بازارساز در صورت تمایل می‌تواند با حمایت از طرف عرضه سبب کاهش نرخ‌های ‌بیشتر شود.

دیروز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه روند نرخ دلار آزاد در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را با حدود 400 تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته در رقم 64 هزار و 900 تومان آغاز کرد. در ادامه بازار دیروز بخشی از رشد قیمت صبحگاهی جبران شد و نرخ نقدی در حوالی رقم 64 هزار و 750 تومان (با اختلاف افزایشی 250 تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه) به تعادل رسید. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند معاملات فردایی این ارز تغییر چشمگیری نسبت به نرخ ابتدای روز نداشت و دلار فردایی عصر دوشنبه در بازه 54 هزار و 800 تا 64 هزار و 900 تومان قیمت خورد. روند افزایشی اسکناس یورو از دلار ضعیف‌تر بود. هر برگ اسکناس یورو آزاد در بازار روز گذشته با رشد اندک 50 تومانی در رقم 69 هزار و 250تومان معامله شد.

در این میان نرخ پول‌های خارجی در معاملات رسمی بازار ارز تهران نیز در دو روز گذشته نوسان‌هایی را تجربه کرده است. در حالی که قیمت دلار در معاملات مرکز مبادله ارز و طلا برای مدت نسبتا طولانی در رقم 43هزار و 567 تومان معامله می‌شد در بازار روزهای اخیر نرخ شاخص مذکور با نوسانی حدودا 150 تومانی به پله‌های خروجی کانال 43 نزدیک شد و در رقم 53 هزار و 725تومان به فروش رسید.

ایست قیمتی خانواده سکه
قیمت قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته بدون نوسان بود. در حالی که نرخ هر گرم طلای 18عیار در بازار دیروز حدود 10 هزار تومان افت کرد، ربع، نیم و تمام سکه طلای طرح جدید در عصر روز گذشته بدون تغییر نسبت به نرخ روز یکشنبه دادوستد شدند. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته 43 میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه نیز در رقم 15میلیون و 500 هزار تومان ثبت شد. گفتنی است که نرخ حباب سکه طلا طرح جدید که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز در روز گذشته حوالی رقم 7 میلیون و 300 هزار تومان محاسبه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898509

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا