Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@23:19:01 GMT

افزایش سه برابری بودجه اربعین در سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۸۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحمت‌الله قیصوری، بابیان اینکه کل بودجه مصوب عمرانی-استانی در سال گذشته ۳۴۲ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه در کل کشور؛ از این میزان اعتبار مصوب، سال گذشته ۵۵ درصد تخصیص یافت که نسبت به میانگین کشور، دو درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه عمرانی-استانی ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است، افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بابیان اینکه امسال میانگین افزایش بودجه عمرانی-استانی در سطح کشور ۱۲ درصد بوده است، بیان داشت: رشد بودجه استان از محل همین ردیف، پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

قیصوری، با اشاره به اینکه از بودجه مصوب عمرانی- استانی امسال تاکنون ۳۰ درصد تخصیص‌یافته است، یادآور شد: تمام سعی و تلاش مجموعه مدیریت ارشد استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است.

وی، بابیان اینکه بر مبنای قانون و دستورالعمل‌های جاری، کلنگ زنی و شروع پروژه‌های عمرانی جدید توسط دولت ممنوع است، خاطرنشان ساخت: البته در برخی موارد و بنا بر ضرورت و اضطرار، احتمال کلنگ زنی بعضی پروژه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اشاره به اینکه در سطح استان و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، برخی پروژه‌های نیمه‌تمام همچون فاضلاب شهر ایوان و آب‌شیرین‌کن صالح‌آباد، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های جدیدی که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، هیچ منعی ندارند و موردحمایت نیز قرار می‌گیرند.

قیصوری، بابیان اینکه لحاظ کردن ردیف بودجه اربعین در ردیف‌های اعتباری استان یکی از تلاش‌های ارزنده‌ای است که محقق شده است، تأکید کرد: در سنوات گذشته، اعتبار تخصیص‌یافته در هرسال ۲۰ میلیارد تومان بود که با تلاش‌ها، پیگیری‌ها و رایزنی‌های بی‌وقفه و ستودنی قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و مجموعه نمایندگان استان در مجلس، این رقم در سال جاری به ۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به سال قبل، بیش از سه برابر رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از اعتبار اربعین به استان ابلاغ‌شده است، گفت: امیدواریم امسال با همکاری، همراهی و مشارکت همه مردم و مسئولان؛ کنگره عظیم اربعین حسینی باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بابیان اینکه نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه بی‌نظیر است، اظهار داشت: از نقد سازنده و منصفانه استقبال می‌کنیم و به‌صورت شفاف پاسخگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /

موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح موسوم به «سیپری» در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف، می‌گوید ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده است.   به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حاصل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ شش دهم درصد افزایش یافته است.    بر اساس اعلام این موسسه، میزانی که ایران برای هزینه‌های دفاعی خرج کرده معادل ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.    در منطقه خارمیانه کشورهای عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه بیش از ایران در سال ۲۰۲۳ برای صنایع نظامی خرج کرده‌اند. عربستان با تخصیص ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نه تنها در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار دارد که حتی در جهان هم بعد از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و هند در جایگاه پنجم ایستاده است.    بعد از عربستان این اسرائيل است که با صرف ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم در منطقه خاورمیانه و پانزدهم جهان ایستاده است. ترکیه هم با ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رده بیست و دوم دنیا قرار دارد و بیش از ایران در امور نظامی هزینه کرده است.    بر اساس نتایج این تحقیق، رتبه ایران در رده‌بندی جهان نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت رده بالاتر رفته و از جایگاه ۳۳ به رده ۲۶ رسیده است. سهم ایران در کل هزینه‌های تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار دهم درصد بوده است. این در حالی‌است که عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه به ترتیب سهمی ۳.۱، ۱.۱ و شش دهم درصدی از کل هزینه‌کرد در صنایع نظامی در سال ۲۰۲۳ جهان داشته‌اند.    این گزارش که هزینه‌ها در صنایع نظامی کشورهای مختلف در تمامی نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار داده می‌گوید سهم هزینه‌های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌کم از سال ۲۰۱۹ به بعد رو به افزایش بوده است.   بر این اساس سهم سپاه پاسداران در کل هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد بوده اما این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.    علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های مربوط به خرید هواپیما از شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) نیز در مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش یافته است.    از تولیدات هسا می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که سپاه آنها را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه