Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:50:02 GMT

سفر کم سابقه نخست وزیر روسیه به فرانسه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۱۱۶

سفر کم سابقه نخست وزیر روسیه به فرانسه

نخست وزیر فرانسه در سفری کم سابقه از جانب نخست وزیر روسیه به کشورش، مذاکراتی را با وی انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در زمانی که روابط میان مسکو و غرب سرد است، صورت گرفته است.

در همین راستا ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه با مدودف در شهر بندری لوهاور واقع در منطقه نرماندی دیدار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر جایی است که این نخست وزیر فرانسه پیش از این به عنوان شهردار آن خدمت کرده است. او اظهار کرد که خواهان "گشایش فضایی جدید برای گفت‌وگوی سیاسی با روسیه" است.

مدودف نیز تأکید کرد که از نظر او "انجماد مجاری ارتباطی بدترین راه ممکن است".

روابط میان روسیه و فرانسه و همچنین روسیه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در پی تحولات سال ۲۰۱۴ از جمله انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه به شدت آسیب دید. آخرین سفر یک مقام عالی روسیه به فرانسه مربوط به سفر سال ۲۰۱۷ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به فرانسه کمی بعد از آغاز ریاست جمهوری امانوئل ماکرون است. در آن زمان این رئیس جمهور روسیه با استقبال گرمی در کاخ ورسای مواجه شد.

فرانسه در عین حال امیدوار است که با انتخاب شدن ولودیمیر زلنسکی در اوکراین به ریاست جمهوری، فرآیند صلح به بن‌بست رسیده این کشور حرکتی رو به جلو داشته باشد. چند روز پیش ماکرون اعلام کرد که امکان برگزاری مذاکراتی جدید برای اوکراین وجود دارد.

ادوار فیلیپ گفت که در مذاکراتش با مدودف پرونده مربوط به یک تبعه فرانسوی به نام فیلیپ دلپال که در روسیه دستگیر شد را نیز مطرح کرده است. دلپال مدیر ارشد یک گروه تجاری خصوصی به نام "برینگ وُستوک" است که ماه فوریه همراه با بنیان‌گذار آمریکایی این شرکت و مدیر اجرایی آن یعنی مایکل کالوی و چهار تن دیگر دستگیر شد. مقام‌های روسیه از آن زمان تاکنون کالوی را تحت بازداشت خانگی قرار داده‌اند اما دلپال در بازداشت در انتظار محاکمه به سر می‌برد.

این در حالی است که نخست وزیر روسیه خطاب به همتای فرانسوی خود گفت که از نظر او تصمیم‌گیری در مورد این مساله به عهده مقام‌های قضائی روسیه قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

یک مقام ارشد دولت فرانسه به خبر جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه درباره احتمال جدایی کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن و حضور در بازی‌های المپیک پاریس صحبت کرد.

کاستردا گفت: امباپه پیش از این اعتبار باورنکردنی به ما داده است، او الهام‌بخش لیگ یک فرانسه و همه ما بوده است. بدیهی است که ما همچنان ناراحت هستیم، زیرا می‌خواهیم امباپه را بیشتر در زمین کشورمان ببینیم و بازی او را بیشتر تماشا کنیم.

واکنش امباپه به پیروزی مقابل بارسلونا و آینده حرفه‌ای‌اش

وزیر ورزش فرانسه فرانسه افزود: امباپه باید به ساختن حرفه خود ادامه دهد، او انتخاب خود را می‌کند. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که او کاپیتان ما در تیم ملی فرانسه باقی می‌ماند و من واقعاً می‌خواهم که در بازی‌های المپیک بازی کند.

پیش از این گزارش شده بود امباپه در هفته اول فوریه 2024 با رئال مادرید قرارداد 5 ساله‌ای امضا کرده است. حضور او در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل سیاست باشگاه مادریدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • دیمیتری مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک