Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@11:47:44 GMT

ارزش لیر تقویت شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۱۲۸

ارزش لیر تقویت شد

پول‌نیوز - به دنبال شکست نماینده حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری استانبول و قبول این شکست توسط وی که به ابهام در خصوص وضعیت سیاسی بزرگ‌ترین شهر ترکیه تا حدود زیادی خاتمه داد، ارزش لیر در برابر بسیاری از همتایانش تقویت شد. انتخابات شهرداری استانبول برای بار دوم برگزار شده بود و عدم قبول نتایج انتخابات نخست توسط دولت به کاهش محسوس لیر منجر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات روز سه‌شنبه صرافی‌های استانبول، هر دلار با دو درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ازای ۵.۷۱۷ لیر مبادله شد و شاخص بورس استانبول نیز با صعود ۲.۱۵ درصدی، خود را به سطح ۹۶ هزار و ۳۹.۵ واحد رساند. بورس استانبول روز جمعه هفته گذشته با قرار گرفتن در سطح ۹۴ هزار و ۲۲.۲۸ واحد در کمترین سطح این ماه خود قرار داشت.

تا چهار سال آینده ترکیه شاهد انتخابات بزرگ دیگری نخواهد بود و دولت با توجه به شکست خود در استانبول تلاش خواهد کرد تا بیشتر بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شود و اصلاحات ساختاری وعده داده شده خود را به پیش ببرد.

امروز هم‌چنین هر یورو به ازای ۶.۶۱۷۷ لیر، هر پوند انگلیس به ازای ۷.۳۹۵۱ لیر، هر دلار استرالیا به ازای ۴.۰۳۷ لیر، هر دلار کانادا به ازای ۴.۳۹۹۷ لیر و هر فرانک سوئیس به ازای ۵.۹۷۸۴ لیر مبادله شدند. لیر ترکیه در برابر بیشتر ارزهای آسیایی نیز صعودی بود به گونه‌ای که هر لیر امروز به ازای ۱۱.۹۴۲۶ روپیه هند و ۱۸.۴۳۱۸ ین ژاپن مبادله شد.

لازم به ذکر است لیر در ماه‌های اخیر در محدوده کاهشی قرار گرفته بود. در شرایطی که متوسط نرخ برابری دلار در سال ۲۰۱۸ معادل ۴.۸۲ دلار بوده است، در ماه آوریل این نرخ به ۵.۷۵ افزایش یافته است. هم‌چنین حساب‌های بانکی ارزی در ماه می ۷ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که سپرده‌های بر حسب لیر ۳.۵ درصد کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش تمایل مشتریان ترک به جایگزینی لیر با ارزهای خارجی بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش لیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد