Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ وضعیت گاردیل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد هنوز هم بلاتکلیف مانده است. اوایل دی ماه سال گذشته بود که یک اتوبوس حامل دانشجویان در این واحد دانشگاهی با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج و واژگون شد. به‌گفته حاضران در محل حادثه، این اتوبوس که حامل ۳۰ تن دانشجو و از ناوگان اختصاصی دانشگاه بوده، پس از برخورد با دیوار بتنی واژگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از بعد از این ماجرا بود که وعده ایمن سازی مسیر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بار‌ها مطرح شد. با اعتراض دانشجویانی که بخشی از همکلاسی‌های خود را در این حادثه از دست داده بودند، در نهایت دانشگاه آزاد وعده داد که مسیر را امن کند؛ مسیری ۷ کیلومتری که شاید به جرات بتوان گفت: ایمنی آن از برخی پیچ‌های جاده چالوس هم کمتر است.

اما با گذشت این ۶ ماه از وعده‌ای که دانشگاه آزاد داد، هنوز هم خبری از ایمن سازی مسیر داخلی این دانشگاه نشد. البته دانشگاه آزاد اعلام کرده است که همه کار‌ها را انجام داده و منتظر تاییدیه پلیس راهور است.

آنطور که پیش از این گزارش داده بود، در فاز نخست برای ایمن‌سازی معابر و نصب گاردیل دانشگاه علوم تحقیقات، برخی اقدامات صورت گرفت، اما از خود گاردریل خبری نبود. در فاز دوم با توجه به شرایط اقلیمی واحد علوم و تحقیقات، وعده نصب دیواره‌های بتنی مسلح ریشه‌دار یا سازه‌های بتنی پیش‌ساخته با فاصله ۴۰ سانتی‌متری از گاردریل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم تحقیقات پیش از این مدعی افزایش علائم راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ راهنمایی و هشدار، ترمیم روکش آسفالت، نصب دوربین کنترل سرعت و افزایش تعداد سرعت‌گیر‌ها شده بود. با این حال، صحبت مسعودی نشان می‌دهد که هنوز هم اقدام مشخص و درستی در این رابطه صورت نگرفته است. برخی معتقدند که احتمالا مسیر‌های پایینی دانشگاه قدری ایمن سازی شده، اما هنوز مسیر حادثه و جایی که موجب کشته شدن ۱۰ دانشجو شد، گاردریل نصب نشده است.

عکس‌هایی که به تازگی به دست اقتصاد۲۴ رسیده، نشان از آن دارد که با وجود وارد شدن به ماه هفتمی که از این حادثه می‌گذرد، هنوز خبری از ایمن سازی محل حادثه و پیچ‌های سخت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیست.  
برخی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در تماس اینطور گفتند که حتی نصب گاردریل هم کمکی به بهبود وضعیت نخواهد کرد و این مسیر نیاز به بلوک‌های سیمانی برای محافظت از دانشجویان در پیچ‌های سخت دارد.  
آنطور که در این عکس مشخص است، برخی علائم هشداردهنده در این مسیر نصب شده است. به گفته یکی از این دانشجویان، فرسودگی اتوبوس‌ها و نبود گاردریل دو مشکل اصلی مسیر هفت کیلومتری این دانشگاه است، اما نکته مهمتر از نظر آنها، آسفالت این مسیر است که به کلی با مشکل روبروست.  
در همان زمان گزارشی نوشت که نشان می‌داد عدد مورد نیاز برای نصب گاردیل و ایمن سازی مسیر، آنقدر زیاد نیست که این همه برای آن تعلل شده است.
آنطور که آن زمان، محمدعلی کرونی، مدیرسابق کنترل پروژه سامانه حمل و نقل کابلی (تله کابین) علوم و تحقیقات گفته بود، نزدیک به هفت کیلومتر در این دانشگاه کوهستانی و خطرناک است که برخی مقامات از جمله خود کرونی معتقد بودند تنها با تکمیل تله‌کابین، امکان پیشگیری از چنین حادثه‌ای ممکن بوده است. منبع: اقتصاد24 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حادثه دانشگاه آزاد دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تله کابین علوم و تحقیقات تله کابین علوم و تحقیقات گاردریل دانشگاه علوم و تحقیقات واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واژگونی اتوبوس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!

نگاهی به آمار داوطلبان کنکور نشان می‌دهد که در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. پیشتازی ۲۶ درصدی دختران داوطلب ورود به دانشگاه نسبت به پسران در حالی اتفاق می‌افتد که وقتی تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی از ۲ گروه علوم انسانی و علوم ریاضی فاصله گرفت وزیر علوم این موضوع را رشد کاریکاتوری شخصیت علمی کشور برشمرد و با اعلام زنگ خطر برای آموزش عالی، اعلام کرد که توزیع داوطلبان در گروه‌های آموزشی باید نرمال باشد.

به گزارش فارس، نگاهی به جدول تعداد خانم‌ها و آقایان شرکت‌کننده در آزمون سراسری چند سال اخیر نشان می‌دهد که آمار شرکت خانم‌ها در کنکور در حال بیشتر شدن است.

بررسی ابعاد کاهش رغبت پسران به مدرک دانشگاهی از نگاه کارشناسی

مهدی گلشنی عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه، کاهش تعداد پسران در کنکور را نشان دهنده نقص در آموزش عالی می‌داند و می‌گوید که اعتدال خوب است و اگر در چند سال آینده روند به همین صورت باشد و اعتدال ایجاد نشود حتی تبعات اجتماعی به همراه دارد.

به گفته وی، باید از افراد خبره و شایسته برای مشورت بهره بگیرند که این عدم اعتدال پیش نیاید. سیدجلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، اما این آمار را در حال حاضر منفی نمی‌داند و می‌گوید که این آمار نشان دهنده اصلاح فرهنگ مهارت محوری در کشور ماست.

وی معتقد است که تمایل به سمت تحصیل آکادمیک در کشور ما کم شده، در کشور‌های دیگر هم همینطور است، اما در ایران تمایل به مدرک زیاد بود که چند سالی است فرهنگ ما به سمت مهارت محوری و اشتغال محوری جایگزین شده است. به گفته موسوی، بحث اشتغال برای آقایان مهم‌تر است و به همین دلیل اولویت اول آقایان تحصیلات آکادمیک نیست.

بنابراین این آمار خیلی هم منفی نیست، اما باید بررسی شود که در چند سال آینده پررنگ‌تر نشود، چرا که پررنگ شدن این موضوع آسیب‌زاست. خبرگزاری فارس، این موضوع را از مسؤولان آموزش عالی کشور نیز پیگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی