Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع پارلمانی شورای اروپایی به لغو تحریم‌ها علیه نمایندگان روسیه در این مجمع که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تصویب شده بود رای مثبت داد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، مجمع پارلمانی شورای اروپایی پایان تحریم های منعقد شده علیه روسیه در این تشکل را تصمیم گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه "دی ولت" آلمان، بعد از بحث های سخت و طولانی مدت مجمع پارلمانی شورای اروپایی به پایان تحریم ها علیه روسیه که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه علیه مسکو تصویب شده بود رای مثبت داد.

با این رای گیری که شب گذشته انجام شد پیش شرطی برای باقی ماندن روسیه در این نهاد اروپایی به وجود آمد.

روسیه از سال 2014 و به دنبال تحریم های هیات این کشور در مجمع پارلمانی در نشست های این مجمع شرکت نکرده و حق رای از نمایندگان روس در مجمع پارلمانی شورای اروپایی سلب شده است.

از ژوئن سال 2017 مسکو همچنین پرداخت هزینه های عضویت به شورای اروپایی را متوقف کرده است. بر اساس قوانین شورای اروپایی کشوری اگر به مدت دو سال حق عضویت خود را به این نهاد پرداخت نکند در معرض تهدید اخراج قرار خواهد گرفت.

تأکید روسیه بر لزوم تلاش همه طرفین برای کاهش تنش در خلیج فارسروسیه چطور پول نفت ایران را می‌دهد؟

مجمع پارلمانی شورای اروپایی برای اینکه از این مسئله جلوگیری کند شب گذشته بدون توجه به اعتراضات شدید نمایندگان اوکراینی برخی قوانین خود را تغییر داد.

بر اساس این قوانین جدید نمایندگان در آینده دیگر نمی توانند به صورت یکجانبه تحریم هایی را علیه کشوری تصویب کنند بلکه باید این کار با هماهنگی کمیته وزرا که وزرای امور خارجه 47 کشور اروپایی به آن تعلق دارند انجام شود.

بر اساس این قوانین جدید 18 عضو روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپایی دوباره حق رای خود را به دست آوردند و این تصمیم در آستانه انتخاب یک دبیر کل جدید برای این تشکل تصمیم گیری شد.

مسکو چندین بار تهدید کرده بود که از شورای اروپایی خارج می شود اگر تحریم ها علیه نمایندگان روسی همچنان پا بر جا باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم روز گذشته  ابراز امیدواری کرده بود که بحران در شورای اروپا از جمله مشارکت برابر همه اعضای آن برطرف شود.

وی تصریح کرد  که همکاری روسیه و شورای اروپا به طور سنتی برای گفت وگوی فعالتر با جامعه مدنی هدف گیری شده است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد محبی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال روستوف از سوی سازمان لیگ برتر روسیه به عنوان یکی از ۱۰۰ نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن سال این مسابقات معرفی شد.

ماه آینده در نظرسنجی از خبرنگاران ورزشی، ۳۰ بازیکن برتر به مرحله دوم انتخاب بازیکن سال لیگ برتر روسیه راه می‌یابند. بهترین بازیکنان ماه مسابقات نیز به صورت خودکار در این مرحله حضور خواهند داشت که محمد محبی یکی از آنها است.

محبی پیش از این به عنوان بهترین بازیکن ماه مارس لیگ برتر فوتبال روسیه انتخاب شده بود.

کد خبر 846541 برچسب‌ها ویژه ورزشی روسیه فوتبال

دیگر خبرها

  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها