Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از برگزاری همایشی با عنوان «‌تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در شیراز خبر داد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، فرخ بهارلویی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای همه اقشار است، اظهار داشت: آنچه در 40 سال ابتدای انقلاب اسلامی گذشته است، بحث نظام سازی بود اما براساس بیانیه گام دوم و در 40 سال دوم انقلاب اسلامی باید به دنبال تمدن‌سازی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه گفتمان سازی و مطالبه‌گری در این راه مهم است، گفت: برای رسیدن به هدف تمدن‌سازی باید در چهل سال دوم جهاد اکبر پایه‌ریزی شود تا انقلاب به اهداف و آرمان‌های اصلی خودش برسد. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به همت این قشر در گفتمان‌سازی افزود: در همین راستا همایش «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی رئیس سازمان بسیج پزشکی روز چهارشنبه 5 تیرماه از ساعت 13:30 تا 15 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود. 

بهارلویی با بیان اینکه خوش بینی نسبت به آینده نظام، امیدواری به آینده انقلاب، ایمان به خدا و اعتماد به امت روح بیانیه گام دوم است، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی نیز در راستای این اصول و در چهار چوب نقشه راهی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، عمل می‌کند. 

وی با اشاره به مصادیقی از فعالیت‌هایی که بسیج پزشکی بر مبنای بیانیه گام دوم می‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: علم و پژوهش یکی از نکات مهمی است که در این بیانیه مطرح شده و بسیج پزشکی نیز قصد دارد که در این زمینه بیش از گذشته ورود کند و دانشجویان علوم پزشکی را با تشویق به مطالعه و پژوهش بیشتر وادارد. 

دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب ‌در سپاه ‌استان فارس تشکیل شد‌گیلان| "بیانیه گام دوم" نقشه راه 40 سال دوم انقلاب استظرفیت روحانیون برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در سمنان به‌کارگیری شود

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه آنچه بسیج پزشکی بر خودش تکلیف می‌داند اخلاق و معنویت است، عنوان کرد: معنویت افزایی در بین همکاران پزشک و جامعه پزشکی از دیگر اموری است که بسیج پزشکی به آن توجه و اهتمام دارد. 

بهارلویی با اشاره به اهمیت بحث عدالت و مبارزه با فساد گفت: این امر موضوعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و یکی از تکالیف بسیج پزشکی توسعه عدالت بهداشتی و پزشکی به ویژه در مناطق محروم و روستاها است. 

وی با اشاره به اینکه بسیج پزشکی در سه سطح برای تحقق عدالت در زمینه پزشکی فعالیت می‌کند، افزود: در سطح نخست به سرپرستی پزشکان عمومی و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هفته‌ای یک بار مناطق محروم و روستاها از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به دیگر سطوح بیان کرد: در سطح دوم پس از نیازسنجی و اعلام تیم‌های عمومی، پزشکان متخصص در قالب درمانگاه سیار به نقاط محروم خدمت‌رسانی‌ می‌کنند که به صورت ماهیانه انجام می‌شود. 

بهارلویی با اشاره به سطح سوم فعالیت گفت: در سطح سوم بیمارستان‌های صحرایی با تجهیزات کامل در نقاط محروم برپا می‌شود که سالانه 2 بار این امر محقق شده و مردم مناطق محروم از خدمات پزشکی و بیمارستانی بهره‌مند می‌شوند. 

وی با اشاره به مشکلات حوزه پزشکی که ناشی از تحریم بوده و خارج شدن برخی از اقلام دارویی از پوشش بیمه‌ای از خیران تقاضا کرد در این حوزه نیز ورود کنند و افزود: بسیج پزشکی آمادگی دارد نیازمندان را به خیران معرفی کند یا زمینه نیک‌اندیشی را برای خیران فراهم آورد. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به فعالیت‌های سه ماه نخست سال نیز گفت: در 3 ماه نخست سال با توجه به سیل ابتدای فروردین و آسیب جدی منطقه سعدی، تمرکز فعالیت‌ها در این منطقه بوده است و علاوه بر آن بسیج پزشکی فارس فعالیت 15 روزه‌ای نیز در استان خوزستان داشته و اگر باز هم این نیاز حس شود، آماده همکاری هستیم. 

انتهای پیام/  ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

پایگاه خبری جماران: همایش بزرگداشت مرحومه دکتر زهرا شجاعی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در قم برگزار می‌شود.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی مدیر موسسه فقه الثقلین وابسته به دفتر آیت الله العظمی صانعی در این خصوص در پی می آید:

لطفا محتوا و کم و کیف مراسم بزرگداشت مرحومه خانم دکتر شجاعی را تشریح کنید.

قبل از پاسخ به سؤال، عرض می‌شود که شخصیت‌های برجسته و شاخص، الگوهای یک جامعه‌اند. خدمات و تلاش‌های آنان در عرصه‌های مختلف، نماد رشد و بالندگی محسوب می‌گردد. به هر میزان مردم جامعه از خدمات و شایستگی‌های آنان مطلع باشند، همان اندازه در انگیزش، اراده و تصمیم عموم جامعه در جهت نیل به اهداف انسانی و اسلامی و پیشرفت به‌سوی احیای فکر و فرهنگ، تأثیرگذار خواهد بود.

بنابراین، نکوداشت و معرفی شخصیت‌های ارزنده و همت‌شان در ابعاد همه جانبه؛ چه در حیات و چه در ممات آنان، وظیفه اخلاقی و انسانی به‌حساب می‌آید. مرحومه خانم دکتر زهرا شجاعی از همان شخصیت‌های تأثیرگذار است.

ایشان در طول زندگی سیاسی-اجتماعی خود، نقش مؤثری را در جامعه ایران ایفا کرد. آن فقیده، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خویش را قبل از انقلاب در آموزش و پرورش، آغاز نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی رفته رفته فعالیت‌های خود را توسعه بخشید. خانم شجاعی، علاوه بر فعالیت و تدریس در سطح مدرسه و تدریس تا مقاطع دانشگاهی، یک فعال فکری و اجتماعی در حوزه زنان است. بازیافت شخصیت و احیای حقوق زنان از جمله خدماتی است که وی تا واپسین روزهای حیات خود پیگیرآن بود.

شرکت در نام‌نویسی نامزدی ریاست جمهور در سال 1400 یکی از آن تلاش‌هاست. ایشان انگیزه‌اش را در این نام‌نویسی چنین بیان می‌دارد: «هدف من رئیس جمهورشدن نبود. این بود که شورای نگهبان را وادار کنم در این باره (اصل 115 قانون اساسی که موضوع «رجل سیاسی» بودن را برای نامزدی ریاست جمهوری بیان کرده) نظر و تفسیر نهایی را مطرح که اگر «رجل» به معنای «مرد» است با شجاعت و صراحت بیان کند و اگر هم تفسیر دیگری دارد، بیان کند و فکر می کنم که ما به این هدف خودمان هم رسیدیم. حداقل خودم احساس رضایت می‌کنم...، ولی برای من مثل روز روشن بود که رد صلاحیت می‌شوم.»

خانم شجاعی مشی اعتدالی و میانه‌روی داشت و با این رویه کوشید تا به جامعه ایران و حاکمیت بباوراند که زنان، افزون بر مادری و همسری، شایستگی و حق فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را دارا هستند و منع یا بیانی از این جهت در آموزه‌های اسلامی و معارف دینی وجود ندارد.

ایشان اولین زنی بود که به کابینه دولت و در جمع مردانه هیأت دولت، به عنوان مشاور ریاست جمهوری در امور زنان، راه یافت و برای به ثمر رساندن اندیشه‌های حقوقی در حوزه زنان امیدها را زنده نمود. تلاش‌های وی برای امحاء تفکر سنتی ضعیفه یا متعلقه دانستن زنان نتیجه داد. لذا پس از ایشان، شاهدیم که روند حضور خانم‌ها در عرصه‌های اجرایی کشور و در هیئت دولت ادامه پیدا کرد.

به واقع روشن است که تلاش‌های امثال خانم شجاعی، این صحنه را به جامعه زنان ایران برگردان و جامعه و مردان را باوراند که زن می‌تواند در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی کند و مؤثر هم باشد. بنابراین، نقش خانم شجاعی در تفهیم گفتمان با گذار از جامعه سنتی به جامعه مدرن تحقق یافت و ایشان، نام خود را به عنوان یکی از بانیان این خدمت ارزنده در تاریخ ثبت نموده است.

علاوه بر آنچه به نظر رسید، خانم دکتر شجاعی همکاری‌های نزدیک و مؤثری با مؤسسه فقه الثقلین تحت اشراف دفتر آیت‌الله العظمی صانعی (ره) داشت. ایشان با اقدامات سازنده و همکاری صمیمانه با بخش فقه پژوهی مؤسسه فقه الثقلین و برگزاری همایش‌های آن مؤسسه، سهم به سزایی را در بلوغ و بالندگی کمی و کیفی این نشست‌ها ایفا کرد.

لذا مؤسسه فقه الثقلین با همکاری برخی از مؤسسه‌ها و نهادهای فعال حوزه علمیه قم، مراسم نکوداشتی را در تجلیل و تکریم از این بانوی ارزشمند در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دفتر مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی صانعی (ره) برگزار خواهد نمود. در این مراسم شخصیت‌ها و بزرگانی از حوزه‌های علمیه و جامعه فرهنگی ـ سیاسی زنان حضور پیدا خواهند کرد و سخنرانان پیرامون شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  مرحومه دکتر زهرا شجاعی به ایراد سخن و دیدگاه‌ها خواهند پرداخت.

علت اینکه مراسم بزرگداشت خانم شجاعی را در قم برگزار می‌کنید، چیست؟

خانم شجاعی علاوه بر اینکه رشد و فعالیت خود را در شهر قم آغاز نمود، مطالعات و اندیشه‌های ایشان برخواسته از اندیشه دینی و حوزوی بوده است؛ اگرچه قرائت او از حوزه حقوق زنان با نگرش و دریافت‌های برخی حوزویان به‌ویژه بخش سنتی آن، زاویه داشت، لیکن او تعلیم یافته حوزه علمیه و مکتب امام خمینی (س) بوده است و راه و روش آن مکتب و مدرسه را پیشه خود نموده بود. با این نگاه و با عنایت به شخصیت دینی او، مراسم بزرگداشت آن مرحومه در حوزه علمیه قم برگزار می‌گردد.

چه مؤسساتی با شما در برگزاری این مراسم همکاری می‌کنند؟

این مراسم به همت مؤسسه فقه الثقلین و با مشارکت: مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، مؤسسه فهیم، مؤسسه مفتاح کرامت، مرکز مطالعات اندیشه معاصر دینی، انجمن قرآن و انجمن مدرسین دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

خروجی و محصولات مراسم چه خواهد بود؟

سخنرانی‌های انجام شده در مراسم و مصاحبه‌ها و احیاناً مقالاتی که در حواشی این مراسم ارائه خواهد شد، به صورت کتاب و تحت عنوان سلسله کتب فقه پژوهی مؤسسه فقه الثقلین، منتشر خواهد شد.

چرا روز ۱۳ اردیبهشت را برای برگزاری مراسم انتخاب کردید؟

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است. خانم زهرا شجاعی در عرصه‌های فرهنگی و به‌ویژه در آموزش و پرورش فعالیت دیرینه‌ای داشت و در مراحل و مقاطع مختلف از مدرسه تا دانشگاه، کرسی تدریس و استادی داشت. روز پنجشنبه یعنی فردای آن روز انتخاب شد تا از فرصت تعطیلی اداری برای حضور شخصیت‌های مختلف در این مراسم، مهیا باشد.

دیگر خبرها

  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود