Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@22:32:52 GMT

ضرورت تحولی در خور در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۴۲۴

 سیدابراهیم رئیسی امروز در همایش قوه قضائیه گفت: رفع مشکل نیروی انسانی چه در حوزه قضا و چه در حوزه اداری بسیار مهم است مسأله بودجه نیز باید به آن توجه شود و ایجاد تحول به بودجه متناسب نیاز دارد.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد چه در حوزه قضا و چه در حوزه اداری می‌خواهیم که البته به برنامه‌ریزی نیاز دارد در عین حال شرایط خاص در کشور وجود دارد و شرایط حال حاضر اقتصادی که وجود دارد و دشمن سعی می‌کند با فشار اقتصادی کشور را تسلیم کند باید گفت که ایران تسلیم نمی‌شود درست است که درگیر برخی مشکلات اقتصادی هستیم و از بسیاری مشکلات بی‌نصیب نیستیم و دستگاه قضا ممکن است در برخی اقدامات تحولی خود دچار کندی شود اما مصمم هستیم در حرکت‌هایمان علی رغم فشارها کند نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی گفت: در استان‌ها و در مرکز پای کار خواهیم بود و این کمبودها را در بحث اعتبارات جبران می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه به موضوع جذب 7 هزار نفر در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: کار آزمون این افراد انجام شده البته با کندی مواجه است که با پیگیری معاونت منابع انسانی و معاونت اول کار جذب این افراد شروع می‌شود اما اینکه با وضعیت بودجه فعلی همه آنها جذب شود زمان می‌برد با این حال برنامه آغاز جذب آنها را داریم.

وی در ارتباط با موضوع سلامت در دستگاه قضا نیز گفت: ارتقای سلامت قضایی و اداری کشور موضوع مهمی است که می‌طلبد در بخش‌ها نهادینه شود البته در بخش‌هایی این اتفاق افتاده، بازرسی، نظارت و دادسراها در این موضوع نقش دارند اما نقش اول مربوط به تک‌تک افراد است که خود را موظف می‌دانند در امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها قدم بردارند و هیچ کاستی را برنتابند. این افراد دستگاه قضا را مانند خانه اول خود ببینند چرا که بهترین ساعت‌های خود را در این دستگاه می‌گذرانند و زیبنده نیست که در اینجا که افراد معزز و پرکاری هستند یک یا چند ناپاکی چهره آن را در اذهان ناپاک جلوه کند.

رئیسی ادامه داد: گاهی این ناپاکی‌ها بزرگنمایی می‌شود که به هیچ وجه نباید اجازه داد در چند نقطه و در چند استان این زشتی‌ها خودنمایی کند. این موضوع به تلاش همه و اراده تک‌تک افراد بستگی دارد به نحوی که سلامت را ارتقا دهیم و از سوی دیگر سلامت اداری را در کشور دنبال کنیم. 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: وظیفه داریم که سلامت اداری را در سازمان‌ها و ادارات دنبال کنیم چرا که این امر می‌تواند اعتمادساز باشد. در عین حال سرمایه اجتماعی مسأله مهمی برای نظام، کشور و دستگاه قضا است و این از بزرگترین سرمایه‌های بی‌بدیل محسوب می‌شود. 

وی گفت:  خواسته مردم و قضاوت آنها گره‌گشایی مشکلات مردم، نگاه مثبت، رضایت مردم و اعتماد مردم مسأله بسیار مهمی است این امر شعاری نیست برای امام ما هم بوده و حقیقتاً به مردم باور داشته و رهبری نیز به مردم باور دارند. خدمتگزاران باید مردم را باور کنند و این سرمایه عمومی بسیار اهمیت دارد. 

رئیسی گفت: سازوکارهایی که به بازسازی اعتماد عمومی و افزایش آن کمک می‌کند از موضوعات تحول است که جلوه‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و با گزارش دادن یک نفر سخنگو یا یک مدیر کل کارساز نیست. باید به سرمایه اجتماعی به گونه‌ای بنگریم که سبد نظام است چرا که اگر اعتماد به قضا بیشتر شود این در سبد نظام رفته است. 

وی تصریح کرد: برخی از کشورها قدرتشان از طریق زور، زر، سلاح و غیره است اما ما بزرگترین مؤلفه قدرتمان مردم متدین هستند و هر چه سرمایه مردمی بیشتر شود سرمایه‌سازی برای نظام است. 

رئیس قوه قضائیه به چابک‌سازی بخش‌های ستادی اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد به برخی از آنها اعلام شده و منتظر اجرایی شدن آن هستیم و امیدوارم مجموعه همکاران تلاش کرده و البته که اعتقاد و باورمان هم همین است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیسی قوه قضائیه قوه قضائیه تحول آیت الله رئیسی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار نوروزی با جمعی از کارکنان قضائی و اداری مجموعه قضائی استان تهران ضمن تبریک سال جدید و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت، از درگاه خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات جمع حاضر را در ماه مهمانی پروردگار مسئلت کرد و در عین حال بر ضرورت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

در سال جدید دادگستری کل استان تهران به‌عنوان پیشانی عدلیه منشأ ارائه خدمت شایسته به مردم خواهد بود

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات کارکنان قضائی و اداری دادگستری کل استان تهران در سال گذشته در جهت ارائه خدمت شایسته به مراجعان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات مهم و قابل توجهی در مجموعه قضائی استان تهران صورت گرفت که بدون شک این توفیقات با تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان قضائی و اداری در بخش‌های مختلف حاصل گردید که حقیقتاً جای تقدیر دارد و ان‌شاءالله با استعانت از خداوند متعال در سال جدید نیز دادگستری کل استان تهران به‌عنوان پیشانی عدلیه منشأ ارائه خدمت شایسته به مردم و رشد و تعالی بیش از پیش دستگاه قضا خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و در عین حال بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق این راهبرد تاکید کرد.

القاصی، عنوان کرد: رویکرد دستگاه قضا درباره راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و به‌طور خاص ظرفیت‌های مردمی در جهت حمایت از چرخه تولید و رفع موانع موجود در این مسیر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بخشی از حمایت‌های دستگاه قضا از چرخه تولید در مقام مساعدت به دولت را مورد مداقه قرار داد و اظهار کرد: در سال گذشته تلاش و تمرکز دادگستری کل استان تهران بر تقویت ارتباط با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در جهت احصاء مسائل و مشکلات آن‌ها استوار بود و تلاش‌های گوناگونی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفت که نتایج مؤثری به‌دنبال داشت.

وی با تاکید بر راهگشایی ورود دستگاه قضا در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی در مصادیق مختلف، اذعان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت‌گرفته در پایان سال گذشته در خصوص عمده مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان و صنعت‌گران، تمرکز دادگستری کل استان تهران در سال جدید بر حل این مشکلات و چالش‌ها از طریق هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

القاصی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه درباره اولویت‌های سال جدید در عدلیه، اظهار کرد: مجموعه قضائی استان تهران اعلام آمادگی می‌کند که با تمام ظرفیت خود در مسیر مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست قوه قضائیه در سال جدید گام خواهد برداشت تا ان‌شاءالله با اهتمام، پشتکار، اراده، دلسوزی و انگیزه همکاران بتواند بیش از سنوات گذشته خدمتگزاری صادق، بدون منت و ادعا برای جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود ضمن مسئلت کردن توفیقات روزافزون برای کارکنان قضائی و اداری مجموعه قضائی استان تهران در جهت خدمت به جامعه، بر ضرورت تمتع از تمامی لحظات ماه مبارک رمضان و به‌خصوص لیالی قدر تاکید کرد.

کد خبر 6063978

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی