Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ۱۰۱ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، این جلسه و در ادامه بررسی موضوع «روش‌های استفاده بهینه از فرصت‌های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت در راستای رونق تولید ملی» گزارش دکتر سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که در سال گذشته برای فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه‌های نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، صنعت معدن و تجارت سازمان و حفاظت محیط زیست امضاء شده این موضوع نیز مورد اشاره قرار گرفت که در این تفاهم‌نامه‌ها و در قالب دوره‌های آموزشی امتیاز ارتقاء برای اساتید در نظر گرفته شده و این امتیازات در سامانه مپفا ثبت خواهد شد.
در بخش دیگری از این گزارش، همچنین پیشنهاد شد شورای عالی انقلاب فرهنگی از ظرفیت اعضای هیئت علمی در قالب فرصت مطالعاتی استفاده کند و موضوع فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی جهت جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی در جلسات این شورا طرح شود.
پس از ارائه گزارش اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است:
ترسیم نیاز‌های ملی کشور و هدایت اساتید دانشگاه‌ها به سمت رفع این نیازها، پژوهش و بررسی دلایل عدم موفقیت ارتباط میان صنعت و دانشگاه، هدایت و روزآمدسازی برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها مرتبط با فرصت‌های مطالعاتی اساتید، استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتباط بخشی ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط با فرصت‌های مطالعاتی اساتید، استفاده از ابزار‌های تشویقی برای اعضای هیئت علمی، توجه به چالش عدم اعتماد در انتقال تجربیات بخش صنعت به سبب وجود رقبا، لزوم بهره گیری از فعالیت گروهی در پیشبرد برنامه‌های صنعت و اجرای پایلوت طرح ارائه شده در برخی از دانشگاه‌های کشور.
پس از ارائه نظرات و پیشنهاد‌های اعضاء سلطانخواه رئیس کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلا ب. فرهنگی گفت: محیط علم و فن‌آوری برخلاف تصور غالب صرفاً به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها محدود نمی‌شود.
وی افزود: مراکز دانشگاهی بخشی از محیط علم و فن‌آوری هستند و باید نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر که نیز در حوزه علم و فن‌آوری می‌توانند نقش ایفاء کنند در ایفای مسئولیت در توسعه و پیشرفت علم و فناوری و ایجاد ارتباط بین دانش و صنعت تلاش کنند.
رئیس کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری ادامه داد: لازم است بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در محیط علم و فناوری و خارج از محیط مراکز دانشگاهی بویژه در بخش‌هایی که مربوط به بخش تقاضای علم و فناوری هستند طراحی و عملیاتی گردد تا طرح‌هایی مانند فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در صنعت و جامعه، سودمندتر واقع شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مطالعاتی اساتید رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آبگرفتگی اهواز در ایام بارندگی قابل قبول نیست

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم با گلایه از وضعیت آبگرفتگی معابر اهواز گفت: با وجود اعتبارات کلان ملی، وضع آبگرفتگی امروز اهواز نشان از نبود برنامه جامع و نظارت کافی دارد. - اخبار استانها -

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز بیان کرد: وضع امروز آبگرفتگی زندگی مردم اهواز به هیچ وجه قابل قبول نیست و شایسته نیست ایام عید اینگونه زندگی مردم با دشواری روبه‌رو شود.

وی افزود: وضعیت امروز آبگرفتگی با 20 میلی‌متر بارندگی، نشان روشنی است که دقت و نظارت لازم برای طرح جامع فاضلاب و دفع آبهای سطحی صورت نگرفته است.

امیر گفت: با اینهمه اعتبارات و هزینه ملی نباید امروز شاهد این وضع نامقبول در اهواز باشیم و مردم گلایه مند باشند.

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم بیان داشت: قوه قضائیه باید با عاملان و کسانی که با وجود اعتبارات کلان، ترک فعل کردند، برخورد کند.

وی تصریح کرد: چرا مردم در خوزستان و بویژه اهواز پس از بارندگی بیش‌ از آنکه خوشحال باشند، باید نگران خانه و کاشانه خود باشند، این واقعا برای مسولان امر با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، نمره منفی است.

دانشگاه کشاورزی خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی شود

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: دانشگاه کشاورزی خوزستان قابلیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی کشور را دارد.

جمال فیاضی که در نشست خبری محمد امیر؛ منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس سخن می‌گفت، افزود: دانشگاه یک پشتیبان قوی برای توسعه استان است و حضور منتخبین مجلس در دانشگاه ضمن تقویت جایگاه مراکز علمی در معادلات استانی، موجب می‌شود که اساتید بتوانند در تحلیل و بررسی قوانین به نمایندگان کمک کند.

وی ادامه داد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان جزو 3 دانشگاه برتر و تخصصی حوزه کشاورزی در کشور است که در بیشتر رشته‌های علوم کشاورزی و در  مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه کشاورزی خوزستان با اشاره به قدمت طولانی این دانشگاه و منابع انسانی و اساتید برجسته در دانشگاه گفت: ماموریتی که ما در دوره اخیر برای خود تعریف کردیم، حذف دیوار و‌ حائل بین دانشگاه و جامعه بوده و نمی‌خواهیم مثل سایر مراکز تافته جدا بافته باشیم؛ برای همین با وجود تنگناهای منابعی، به دل روستاها و جوامع هدف کشاورزی رفتیم و با آغوش باز از دامداران، برنج کاران و روستاییان استقبال کردیم و در صورت حمایت لازم می‌توانیم برای بهبود و توسعه کشاورزی خوزستان چاره‌اندیشی کنیم.

فیاضی با بیان اینکه رسالت خود را به بیرون مرزها نیز گسترش دادیم، افزود: برای نخستین بار از دانشجویان و اساتید عراقی برای حضور در دانشگاه دعوت شد و هفته علمی فرهنگی با دانشگاه بصره برگزار کردیم.

وی بیان داشت: برای رفاه حال پرسنل نیز شبانه روز تلاش داشتیم که رفاهیات و رضایت عمومی را جلب کنیم و در قیاس با دانشگاه‌های دیگر در این بخش موفق عمل کردیم.

رییس دانشگاه کشاورزی خوزستان گفت: در مسیر علمی اهتمام و اصرار داریم و از کنش‌گری علمی به شدت حمایت می‌کنیم و توانستیم برای بسیاری از نشریات دانشگاه مجوزهای علمی بین المللی دریافت کنیم و اساتید ما جزو دانشمندان دو درصد دنیا قرار گرفتند.

وی به مسأله 2برابر کردن درآمدهای اختصاصی دانشگاه نیز اشاره و بیان کرد: بخش عمده هزینه‌ها از درآمد عمومی است که باید مجلس برای این بخش ما را تقویت کند.

رئیس‌ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: امیدواریم این مسیر را پرشتاب ادامه بدهیم و ریل‌گزاری به سمت تبدیل شدن به قطب علمی کشاورزی کشور را تداوم بخشیم.

فیاضی تاکید کرد: به سمت حل مسأله حرکت کردیم و در بخش زراعت چوب و پرورش دام‌های سنگین مرجعیت داریم و می‌توانیم نیاز استان را برطرف سازیم.

وی در پایان ضمن درخواست از مجلس برای حل برخی مسایل، گفت: ما با این افق‌های طراحی شده نباید نگران قطعی آب و برق و چالش‌های این‌چنینی باشیم.

انتهای پیام/341

 

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۰۰ دانشجوی اصفهان در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»
  • رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تقویت صنعت گردشگری است
  • استفاده از فناوری‌های روز در تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • گزارش اوجی از دستاوردهای یکساله صنعت نفت در نشست هیئت وزیران
  • پاکسازی طبیعت شاهین دژ در راستای پویش ملی مسیر سبز _ایران پاک
  • مرکز بهداشت دانشگاه سمنان قطب مطالعاتی وزارت علوم شد
  • وضعیت آبگرفتگی اهواز در ایام بارندگی قابل قبول نیست
  • حفاظت از محیط زیست و کسب درآمد بالا؛ راهکار پروفیل آلومینیوم
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد ابهر موفق‌ترین کانون استان زنجان شد