Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس علم فقه گفت : مسئله پوشش وحجاب، قانون و دستور خداست و مرز آن را خدای متعال تعیین کرده است و در کتاب فقهی تبیین و حد و حدودی برای آن تعیین شده است و آن چه باعث بازدارندگی از این معصیت می شود مسئله تقوی، حیا و درک در محضر خداست و این بازدارندگی درونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ اولین بار بر تن مانکن درون ویترین مغازه با رنگ ها و مدل های شاد دیدمش به نظر خیلی شیک می آمد، سایزش بلند بود ولی بدون دکمه، در ابتدا کسی چون آشنایی چندانی با او نداشت خریدارش نبود ولی دشمن فهمیده بود درست زمانی این کار را کرد که برخی دلسوزان نظام سعی کردند برای خانم هایی که دوست ندارند چادری باشند دست به تولید چادر ملی و دانشجویی زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه دشمن برای اینکه در کارش موفق شود در ابتدا از چند خانم به عنوان مدل استفاده می کند تا انواع مدل های غیر اسلامی را پوشیده و در انظار عمومی ظاهر شوند.

روزی که ساپورت ها وارد بازار شد دغدغه بسیاری از مردم را در بر داشت اما متاسفانه مسئولین در این رابطه کوتاهی کردند و حالا مانتوهای بدون دکمه با پوشش غیر اسلامی. باز نگاه مسئولین به این امر خیلی کم رنگ تر مشاهده می شود.

متاسفانه امروز شاهد این امر هستیم که حتی نمی توانیم به صورت لسانی امر به معروف و نهی از منکر کنیم زیرا دشمن سعی می کند قوی تر وارد شود و یا اینکه روز بعد باید شاهد شهادت امر کننده باشیم.

چرا مسئولین نظام در این امر کوتاهی می کنند آخر دودش به چشمان خودمان می رود، نظامی که اسلامی است، نظامی که انقلابی است و ۸ سال دفاع مقدس را به خود دیده و چندین و یا چند صد هزار شهید را تقدیم این نظام کرده است و در وصیت نامه هر کدامشان می خوانیم “خواهرم حجاب تو خاری است در چشم دشمنان”، این خون ها را بی مهابا پایمال نکنیم.

بدین جهت به سراغ یکی از علماء اهل فقه رفتیم تا از نزدیک شاهد نظریه ایشان نسبت به بدحجابی باشیم که از نظرتان می گذرد:

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این رابطه می گوید: اساسا شرع مقدس اسلام در تمامی زمینه ها برای ما تعیین تکلیف فرموده و مسئله معصیت و گناه در همیشه تاریخ مطرح بوده است و همیشه افرادی دنبال معیصت و گناه بودند و افرادی هم در برابر نهی این معصیت انجام وظیفه می کردند، ایمان، تقوی و احساس حضور در محضر پروردگار آن چیزی که همواره نگهدار انسان ها از گناه و معصیت و انحراف بوده است، این حس شرم و حیا در پیشگاه خدا مانع می شده است که معصیت کند و فرمان خدا و حدود الهی را زیر پا بگذارد.

وی به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: مسئله پوشش وحجاب، قانون و دستور خداست و مرز آن را خدای متعال تعیین کرده است و این طور نیست که هر پوششی برای خدای متعال مجاز باشد چه برای مرد و چه برای زن، خدای متعال مستند به قرآن کریم و مستند به سنت پیامبر اکرم (ص) مسئله پوشش در کتاب فقهی تبیین و حد و حدودی برای آن تعیین شده است و آن چه باعث بازدارندگی از این معصیت می شود مسئله تقوی، حیا و درک در محضر خداست و این بازدارندگی درونی بوده که در خلوت، انسان را باز می داشته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر بازدارندگان معصیت در معارف دینی بازگو می کند و اذعان می دارد: در قرآن کریم بارها به آن پرداخته شده است و اینکه در سنت ائمه علیهم السلام نیز به آن اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی ادامه داد: این مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف عمومی است و برعهده حاکمیت و آحاد ملت است مهمترین عامل اجتماعی که جلوی مرز شکنی و گناه را می گیرد همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به روایاتی در این زمینه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده : “هر کس امر به معروف و نهی از منکر را به گردن یکدیگر بیندازد اعلام جنگ با خدا کرده است.” پس بنابراین این یک وظیفه عمومی است ملت و دولت، مغازه دار، تاکسیران، دولتی غیر دولتی هر احدی که مواجه با معصیت خدا شود وظیفه دارد که امر به معروف و نهی از منکر کند، این تکلیف عمومی دینی و حیات دینی است و اگر کسی امر به معروف را ترک کند حیات دینی از بین می رود. پیامبر (ص) فرمود : “زمانی خواهد رسید که امت من امر به منکر و نهی از معروف کنند.” برخی سوال کردند مگر می شود جامعه اسلامی چنین کند، حضرت فرمودند: بدتر از این هم خواهد بود از حضرت می پرسند بدتر دیگر چیست؟ می فرمایند : معروف منکر شود و منکر معروف شود یعنی ناشایست شایسته شود بدحجابی که منکر است معروف تلقی شود هرزگی و ولنگاری منکر است معروف تلقی شود با این نگرانی پیامبر اکرم (ص) چنین اموری را مورد هشدار و بیدارباش داده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: پس همه مسئول هستند و کسی نمی تواند امر به معروف را به گردن دیگری بیندازد و بدانید که اگر جلوی فساد و بی بندباری گرفته نشود غضب خداوند نازل خواهد شد.

وی گفت : امیر ا لمؤمنین علی (ع) می فرماید: ” مردم آن چه تضرع و التماس کنند به اجابت نرسد” اینها جای نگرانی است بترسیم از زمانی برسد اشرار ، پلیدان حاکم شده و بر گُرده این ملت بتازند مطابق این آیات و روایات ما مسئولیم و راهی جز امر به معروف و نهی از منکر که مطابق ضوابط شرعی باشد وجود ندارد که اگر نباشد ممکن است نتیجه عکس دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت آداب دینی و روش سیره دینی باشد، بیان داشت: ما باید به گونه ای امر به معروف کنیم که تحول ایمانی در دل مخاطب ایجاد نماییم و به گونه ای برخورد نکنیم که حس تقابل و حس تدافع وجسارت و گستاخی را در او تقویت نماییم این غلط است، باید با روش درست پیش رویم و البته این روش کار آسانی نیست و آن حکمت و خردمندی را به خرج نمی دهد و طرف مقابل را تحریک و تحقیر می کند که درست نیست.

این عالم فقه عنوان کرد: تقوا ، حیا و درک حضور در محضر خدا جامعه را از گناه باز می دارد نظارت و دخالت عمومی که همان امر به معروف و از نهی از منکر است موجب ایمنی جامعه است همانطور که بدن انسان نیاز به دستگاه ایمنی دارد که در برابر بیماریها او را محافظت نماید جامعه هم نیاز به ایمنی دارد و این باید باشد و هیچ وقت دیر نشده است هر کسی در هر موقعیتی درست وظیفه خود را انجام دهد یقینا تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر لسانی، هر فسادی را از جامعه بر می دارد ولی در مقابل آمریکا و انگلیس ممکن است کاربرد نداشته باشد و باید با قدرت با آنها برخورد کرد ولی در بدنه ملت امر به معروف و نهی از منکر لسانی خیلی کارساز است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بدحجابی خلاف طبع و مخالف اسلام است و دعوت به خیر و دین باید با حکمت باشد از رفتارهایی که باعث حساسیت های طرف مقابل می شود و او را تحریک می کند به خصوص جلوی دیگران بشنود موضع می گیرد باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد

دریافت 51 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأثیرات پسماندها و زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم و به صورت غیر اصولی دفع می‌شوند را تشریح کرده و گفت: تمام زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سلامت خودمان تأثیر می‌گذارد و به سمت ما باز می‌گردند.

کد خبر 6088588

دیگر خبرها

  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد