Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد رفتن به سفر در طول مرخصی و تعطیلی در اوج برنامه‌های کاری پرمشغله نه تنها به کاهش استرس کمک می‌کند بلکه موجب کاهش ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی نیز می‌شود.

«برایس هروسکا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیراکوس آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم افرادی که در طول ۱۲ ماه گذشته به طور مرتب به مرخصی رفته باشند با کاهش ریسک ابتلا به سندروم متابولیک و علائم متابولیکی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه می ‌افزاید: «سندروم متابولیک مجموعه‌ای از فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی-عروقی است. اگر دارای تعداد بیشتری از این علائم باشید در معرض ریسک بالاتر بیماری قلبی-عروقی هستید.»

در این مطالعه، محققان ۶۳ کارمند را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان تحت آزمایش خون قرار گرفته و پرسشنامه‌ای در رابطه با مرخصی‌شان در طول ۱۲ ماه گذشته تکمیل کردند.

یافته‌ها نشان داد به ازای هر مرخصی اضافی گرفته شده توسط شرکت کنندگان، ریسک سندروم متابولیک تا حدود یک چهارم کاهش می‌یابد.

کد خبر 445366

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۴۵ درصدی بازار سرمایه با کاهش تنش‌ها

 

آرمان عسگری کارشناس بورس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص وضعیت بازار سرمایه با توجه به شراط فعلی تنش زا، گفت: در حال حاضر ریسک‌های بازار بسیار بالا است و تحت این شرایط تمام متغییر‌های منطقی بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از لحاظ ارزندگی، بازار سرمایه با توجه به نرخ ارز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. شایان ذکر است که با بررسی بازار و تحلیل سودآوری شرکت‌ها بازار در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد. به همین جهت بازار برای سرمایه گذاری بسیار ارزنده است.

این کارشناس سازمان بورس تاکید کرد: از طرق دیگر ریسک‌هایی که بابت تنش‌های منطقه‌ای و فاکتور‌های سیاسی به بازار سرمایه وارد شده، بسیار بزرگ است، اما اگر این ریسک‌ها مدیریت و برطرف شود، بازار سرمایه پتانسیل بسیار خوبی برای رشد دارد.

وی ادامه داد: در صورت افزایش تنش و وسعت گرفتن حاشیه‌های تنش‌های سیاسی، اثرات این فاکتور‌ها افزایش یافته و در کوتاه مدت نمی‌توان به سوددهی مناسب بازار سرمایه امیدوار بود.

پیش بینی از وضعیت بازار

عسگری گفت: اگر بازار از شرایط تنش خارج شده و شرایط به سوی آرامش رود، قطعا بازار صعودی خواهد بود. به همین جهت اگر تا پایان اردیبهشت این شرایط را داشته باشیم، پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور بازار سود ۴۵ درصدی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • سود ۴۵ درصدی بازار سرمایه با کاهش تنش‌ها
  • خطرات پنهان رژیم غذایی فستینگ متناوب؛ ۸ ساعت گرسنگی، ۱۶ ساعت خطر؟