Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود، گفت: نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون‌کنار منتشر شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم روز جهانی هیدروگرافی امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان نقشه‌برداری و جمعی دیگر از اعضای کمیته ملی هیدروگرافی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لزوم بازنگری نحوه نظارت بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و هیدروگرافی کشور، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی، ارائه گزارش عملکرد و اقدامات کمیته ملی هیدروگرافی، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی و کنترل لایروبی از طریق عملیات هیدورگرافی از موضوعاتی است که در همایش امروز بحث و بررسی می‌شود.

کالیبراسیون میدانی ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و اهمیت آن در هیدروگرافی، آخرین استاندارد‌های سازمان جهانی هیدروگرافی، بهبود داده‌های ارتفاع سنجی ماهواره‌ای درمناطق ساحلی و آب‌های داخلی و جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی و نقش سازمان بنادر در تامین ایمنی دریانوردی منطقه از دیگر مواردی است که در همایش امروز بررسی و طرح می‌شود.

در ابتدای این مراسم مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: کشتی‌هایی که در آب‌های ایران تردد دارند از نقشه‌های تهیه شده ایران استفاده می‌کنند.

علیرضا خجسته با بیان اینکه برنامه امسال سازمان بنادر تکمیل نقشه‌های دریایی است افزود: امسال نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون کنار منتشر شده است.

*نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود، گفت: برای استفاده کشتی‌های کوچک امکان استفاده از نقشه‌های کاغذی هم در کنار نقشه‌های دیجیتال فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نقشه های دریایی ایران تامین ایمنی دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران