Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-19@11:56:39 GMT

عدم ترویج فرهنگ بیمه پازل گمشده صنعت است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۶۵۰

عدم ترویج فرهنگ بیمه پازل گمشده صنعت است

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد،بهاری فر افزود: شرکت بیمه “ما” هم مانند سایر شرکت های بیمه‌ای در فاصله‌ای کوتاه با شروع حادثه سیل در محل مستقر شد و در همان ساعات اولیه کار ارزیابی و پرداخت خسارات را آغاز کرد.

وی در ادامه افزود: بخشی از خسارات مربوط به مناطق مسکونی بود که بیشتر به کارکنان بانک ملت، مهر اقتصاد و بانک مرکزی مربوط می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در هفت استان حدود ۱۲۰ مورد بیمه‌ای داشتیم که تحت پوشش شرکت بیمه “ما” بودند. حدود شصت‌وپنج مورد هم مربوط به واحدهای صنعتی و انبارها بود که بعد از کارشناسی حدود نود درصد خسارات پرداخت‌شده و بخش دیگر آن در حال پرداخت است.

مدیرعامل بیمه “ما” در خصوص گلایه برخی از شهروندان از سرعت پایین برخی از شرکت های بیمه در ایفای تعهدات خود افزود: سرعت صنعت بیمه در سیل اخیر بسیار قابل دفاع بود و همه شرکت‌ها سعی کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ارزیابی حادثه و تعیین خسارت بپردازند ولی نکته حائز اهمیت این است که متأسفانه بیمه‌گذاران در هنگام خرید بیمه‌نامه از مفاد قرارداد اطلاع چندانی ندارند و اشراف آن‌ها به میزان تعهدات شرکت‌های بیمه ناچیز است. درواقع وظیفه بیمه‌گر برگرداندن وضعیت بیمه‌گذار به شرایط قبل از حادثه است نه اینکه شرایط را از قبل از وقوع حادثه نیز بهتر کند. در برخی موارد بیمه‌گذار از وجود بیمه‌نامه واحد مسکونی یا تجاری خود بی اطلاع بوده و بسیار دیرتر از موعد مقرر اعلام خسارت کرده است و این امر به کاهش سرعت پرداخت خسارت منتهی شده است.به عبارت ساده‌تر اشراف بیشتر بیمه‌گذار به مقوله بیمه‌نامه به‌سرعت بالاتر در پرداخت خسارات منجر خواهد شد.

حجت بهاری فر سیل اخیر را یک امتحان بزرگ برای صنعت بیمه دانست و گفت: به اعتقاد اینجانب خانواده بزرگ صنعت بیمه از این امتحان بزرگ، سربلند بیرون آمده است. در زلزله دلخراش کرمانشاه نیز صنعت بیمه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد اما متاسفانه بازخورد رسانه‌ای مطلوبی در این خصوص صورت نگرفت و درباره برآوردهای خسارت صنعت بیمه نیز بزرگنمایی شد .

وی یکی از مشکلات اصلی شرکت های بیمه را حذف ماده ده دانست و گفت: اصل حسن نیت را به‌درستی رعایت نمی‌کنیم. این موضوع به این معنی است که باید از بیمه‌گذار بخواهیم اطلاعات درست در اختیار بیمه گر قرار دهد تا متناسب با اطلاعات بیمه‌گذار، نرخ و شرایط به وی اعلام شود. ما به‌عنوان بیمه‌گر باید تمامی خطرها و ریسک‌ها را به بیمه‌گذاران معرفی کنیم تا بیمه‌نامه کامل خود را انتخاب کند.

وی تاکید کرد: صنعت بیمه بیش از هر چیز دیگر ی باید به مقوله شفاف‌سازی بپردازد. مردم باید پیش از حادثه از مأموریت صنعت بیمه اطلاع پیداکرده و پوشش‌هایی متناسب با ریسک‌های خود را خریداری کنند.

 مدیرعامل بیمه “ما” در ادامه ی نشست درباره ی مبهم بودن سهم هر شرکت بیمه ای از خسارت سیل و همچنین میزان توانایی شرکت ها برای پذیرش ریسک ها خاطر نشان کرد :

بیمه‌گذاران ما گاهی چند بیمه‌نامه مختلف خریداری می‌کنند. مثلاً در ماجرای سیل اخیر و اتفاقی که در شیراز برای خودروها افتاد رئیس‌کل بیمه مرکزی از شرکت‌های بیمه خواست تا مساعدت کنند و حتی اگر پوشش‌های بیمه‌ای کافی نبود بتوانند خسارت خود را دریافت کنند. وقتی بیمه‌گذار این حسن نیت صنعت بیمه را می‌بیند طبیعتاً اعتماد بیشتری می‌کند و الحاقیه افزایش سرمایه را هم خریداری می‌کند. ما به‌تمامی بیمه‌گذاران خود پیامک زدیم و از آن‌ها خواستیم نسبت به خرید الحاقیه تکمیلی افزایش سرمایه اقدام کنند که در همین خصوص شاهد رشد چشمگیری در تهیه بیمه‌نامه بودیم. تبلیغاتی که زمینه آن را سیل فراهم آورد و نگاه مردم و مسئولان را به این صنعت معطوف کرد با هیچ کمپین تبلیغاتی قابل‌دستیابی نبود. تصور می‌کنم با توجه به رشد حوادث طبیعی در سال‌های اخیر، دانش فنی صنعت بیمه چندان کامل نیست و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید با آموزش و دانش‌افزایی حل شود. به همین خاطر به این نتیجه رسیده‌ایم که با در نظر گرفتن این شرایط و مسئله تحریم‌ها و محرومیت از اتکایی بین‌المللی اگر به سمت صندوق بیمه حوادث طبیعی برویم، بهتر باشد. مسلماً وقتی نمی‌توانیم اتکایی خارجی را جذب کنیم این صندوق می‌تواند راهکار مناسبی برای پوشش حوادث طبیعی باشد که البته این امر در کشورهای پیشرفته نظیر ایتالیا، آلمان و ژاپن هم وجود دارد.

لازم به ذکر است این نشست با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه معلم, بیمه آسیا ، بیمه میهن و شرکت بیمه تجارت نو که بیشترین خسارت مربوط به سیل اخیر را پرداخت کردند به طرح دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند، افزود: مصوبات ستاد اقامه نماز الزام‌آور بوده و دستگاه‌های اجرایی و نهادها مکلف به اجرای این مصوبات بوده و ضروری است جلسات ستاد اقامه نماز به صورت مستمر برگزار شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری ها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای فضاسازی محیطی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه بیشتر استفاده شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه، اضافه کرد: رسانه ها و به ویژه صداوسیما و فعالان فضای مجازی با تولید محتوای مناسب می توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نقش ایفا کنند.

وی در پایان بر فعال نمودن ظرفیت نمازخانه های راهدارخانه ها، پمپ بنزین ها و پایگاه های امدادی هلال احمر در مسیرهای تردد بین شهری و آماده سازی این نمازخانه ها برای استفاده مسافران تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز