Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:13:15 GMT

مصرف برق در کردستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۶۶۱

مصرف برق در کردستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت

هیوا لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مشترکان انتظار داریم با هدف مصرف بهینه برق و کمک به کاهش بار روزانه، شرکت توزیع را یاری دهند، ضمن اینکه با این کار مانع اعمال خاموشی در استان و کشور شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی کمبود تولید برق و اعمال خاموشی نشده بود، افزود: تلاش ما این است امسال با برنامه ریزی منظم تر و با شناسایی ظرفیت های مشخص و بحث اصلاح الگوی مصرف در فصل گرما با خاموشی مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: براساس بررسی های دقیق کارشناسی شده در کشور ما بین ۲،۵ تا سه برابر استانداردهای جهانی برق مصرف می شود.
لهونیان با اشاره به اینکه در بخش خانگی ۴،۸ برابر کشورهای اروپایی برق مصرف می کنیم، اضافه کرد: با رعایت نکاتی ساده می توان به استانداردهای جهانی نزدیک شد و ده‌ها میلیارد دلار در مصرف برق صرفه جویی کرد.
وی تاکید کرد: به طور جد پیگیر کار تبلیغات و فرهنگ سازی مصرف بهینه برق در مدارس به کمک مربیان پرورشی هستیم، ضمن اینکه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به رعایت نکاتی برای مصرف بهینه برق در فصل گرما اشاره کرد و افزود: مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) خودداری کنند.
لهونیان همکاری مشترکان در این ساعات را مانعی برای اعمال خاموشی در فصل گرما عنوان کرد و اظهار داشت: می توان با رعایت الگوی مصرف از جانب مشترکان خانی، کشاورزی، صنعتی و ادارات به توسعه شبکه، زیرساخت ها و صادرات برق کمک کرد.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۷ هزار و ۵۳۰ مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

۷۳۵۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد