Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مریوان گفت: جوان ۲۶ ساله هنگام شنا در رودخانه روستای نشکاش غرق شد اما تلاش امدادگران برای نجات جان این فرد به‌دلیل "کمبود امکانات و تجهیزات غواصی" بی‌نتیجه ماند. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

سالار درخشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مریوان اظهار داشت: یک جوان 26 ساله اهل مریوان هنگام شنا در رودخانه روستای نشکاش از توابع بخش مرکزی این شهرستان غرق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عمق 5 متری این رودخانه افزود: بعد از تماس با سازمان آتش‌نشانی، بلافاصله یک اکیپ امدادی از کانی‌دینار و یک اکیپ غواصی از مریوان به محل اعزام شد و بعد از 20 دقیقه جست‌و‌جو توانستند فرد غرق شده را در عمق رودخانه پیدا کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مریوان گفت: این جوان 26 ساله به‌همراه 3 تن از دوستان خود برای تفریح به روستای نشکاش رفته بود و هنگام شنا در داخل رودخانه غرق شد و تلاش امددادگران جهت احیای وی بی‌نتیجه ماند.

13 نفر در دریای مازندران غرق شدندغفلت مدیریت شهری از جذب سرمایه‌گذار در گنبدکاووس‌؛ دریاچه مصنوعی غرق در مشکلات+تصاویرغرق 6 نفر در رودخانه‌های دورود؛ جسد 3 غرق‌شده پیدا نشد

وی با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی بعد از گذشت 25 دقیقه از وقوع حادثه در محل حاضر شده بودند، تصریح کرد: «کمبود امکانات و تجهیزات غواصی» یکی از عوامل مهم و تأثیرگزار در بی‌نتیجه ماندن تلاش امدادگران جهت زنده ماندن شخص متوفی بود.

درخشانی به سد و رودخانه‌های متعدد اطراف شهرستان مریوان و احتمال تکرار وقوع چنین حوادثی اشاره کرد و گفت: در طول یک ماه اخیر 6 نفر در این رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که 4 نفر مربوط به بخش سروآباد و 2 نفز نیز مریوانی بوده‌اند.

انتهای پیام/ ز

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است