Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:54:14 GMT

حواشی اعاده اموال نامشروع مسئولان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۷۸۷

صحن علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان برای دقایقی با حواشی همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان) در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای ‌اسلامی مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این بررسی جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس طی سخنانی پیشنهاد حذف ماده ۶ طرح مذکور را مطرح کرد.   محبی‌نیا ضمن اعلام مخالفت خود در خصوص ورود دادستان به اموال نامشروع مسئولان به عنوان وارد یا معترض ثالث اظهار داشت‌: برخورد با مجرم حد و حدودی دارد.   وی افزود: مجرم باید مطابق با آیین و شریعت مورد مواخذه قرار گیرد و حکم در رابطه با آن صادر باشد.   نماینده مردم میاندوآب در مجلس افزود: ما در زمان جنگ حکمی داشتیم که بر اساس آن نسبت به اسیر نمی‌توانستیم کوچک‌ترین تعدی داشته باشیم، مجرم هم همین‌طور است. شما فکر می‌کنید که دو قدم جلوتر از اسلام، شریعت، فقه، قرآن و ائمه (ع) هستید که نسبت به مجرمین بخواهید پدرش را درآورید. فکر می‌کنید به ثواب رسیدید. باور کنید این خود یعنی گناه.   وی بر همین اساس اظهار داشت‌: سلامت جامعه تنها به این نیست که شما یک چاقوی تیز را در دست دادستان بگذارید و هر کس رسید یا نرسید آن را بکوبید بر سرش. این عادلانه و منطقی نیست.   محبی‌نیا عنوان کرد: این ماده منطبق با واقعیت نیست. این ماده می‌گوید چنانچه نسبت به اموال نامشروع که خدا بانیان آن را لعنت کند و خدا هر کسی که آلودگی دارد را دچار سرطان کند در سایر مراجع نظامی و انتظامی و… دعوایی در جریان بوده و شک نداریم که جریان است یا حکم صادر شده باشد، دادستان می‌تواند باز طرح دعاوی کند آن هم به عنوان وارد یا معترض ثالث.   در همین حال زمانی که محبی‌نیا عنوان کرد امیدواریم کسی که آلودگی دارد سرطان بگیرد بسیاری از نمایندگان فریاد «ان‌شاءالله» سر دادند.   وی خاطرنشان کرد: ‌ من از آقای قاضی‌پور و لاهوتی که کاملاً مراقبت کردند و پیشنهاد حذف دادند و به من اجازه دادند از پارلمان جمهوری اسلامی شکایت کنم تشکر کنم.   وی عنوان کرد: آن نوع احکام، آن زیبایی و احتیاط قضا و بررسی دقیق به همراه دقت را از بین می‌برد.   وی در خاتمه افزود: ما این قانون را می‌خواهیم اما نه به این معنا که دقت فدای سرعت شود و سرعت باعث مفسده شود. بنده عاجزانه تقاضا می‌کنم نسبت به حذف این ماده با توکل بر حضرت باری‌تعالی که بالا سر ماست و توسل بر پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) اقدام کنید.   زمانی نمایندگان پس از استماع این سخنان محبی‌نیا به عنوان موافق حذف ماده مذکور و محمدحسین فرهنگی به عنوان مخالف حذف این ماده با ۱۲۴ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه با حذف ماده مذکور موافقت کردند.   ماده ۶ طرح مزبور عنوان می‌کرد که چنانچه نسبت به اموال نامشروع موضوع این بخش در سایر مراجع قضایی دعوایی در جریان بوده و یا حکم صادر شده باشد، دادستان در صورت تشخیص موظف است به عنوان وارد یا معترض ثالث اقدام کند. در این موارد، دادستان از پرداخت هزینه دادرسی معاف بود.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب با نام "خط به خط چین دامنت شعر است " با حضور جمع کثیری از اصحاب قلم و اندیشه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از عروسک‌های «دادا و کاکا» در هرمزگان

امیر غنی زاده افزود: این مجموعه ی شعر سومین کتاب از مسلم محبی است که با استقبال شعر دوستان و اهالی ادب و سخنوری قرار گرفت.

وی گفت: محبی ، جوان اهل رضوان فین است که هم اکنون مسئولیت انجمن ادبی شعر ودریای هرمزگان را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان