Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر دفاع: نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داد در حراست از منافع ملی خود هرگز مماشات و مسامحه نخواهد کرد.
به گزارش آریا، امیر سرتیپ حاتمی درجمع کارکنان ستاد وزارت دفاع به مناسبت ایام سالروز شهید دکتر مصطفی چمران با گرامیداشت یاد و نام شهدا‌ی وزیر به ویژه شهید والامقام، دکتر مصطفی چمران با اشاره به شیوه‌های تفکر و خصائص منحصر به فرد این شهید سرافراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: دکتر مصطفی چمران یکی از معجزات انقلاب اسلامی بود که در دوران کوتاه تصدی خود در وزارت دفاع، منشا خدمات و اثرات بی بدیلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حضور شهید دکتر چمران در عرصه‌های مختلف علمی و عملی و پیاده ساز رزم نوین در سنگر‌های مختلف بیان کرد: شهید چمران از ابتدا با پشت پا زدن به همه ظواهر دنیا و تعلقات دنیوی مسیری را انتخاب کرد و ادامه داد که تاریخ او را همواره به عنوان یک دانشمند، مچاهد، سیاستمدار، هنرمند و مدیر خواهد شناخت.
وزیر دفاع با بیان تفکر مدیریتی دکتر چمران در دوران تصدی کوتاه مدت خود در وزارت دفاع تصریح کرد: وزیر شهید هنگامی مسئولیت خطیر وزارت دفاع را به عهده گرفت که ایران اسلامی هنوز با کشمش‌های سیاسی و سنگ اندازی گروهک‌هایی همچون منافقین با چالش‌های جدی مواجه بود.
وی در همین زمینه ادامه داد: شهید دکتر چمران در مواجهه با فتنه‌هایی همچون انحلال ارتش از سوی منافقین و ضد انقلاب و از طرفی رسیدگی و ساماندهی به قرارداد‌های خارجی که به خاطر جنگ و مسائل سیاسی در صدد تغییر ماهیت آن بودند؛ با عقلانیت، تدبیر و دوراندیشی و با نگاه به تهدیدات آینده توانست وزرت دفاع را ساماندهی و در مسیر صحیح هدایت کند.
وزیر دفاع با اشاره به یکی از نکات برجسته مدیریتی در عملکرد شهید دکتر چمران بیان کرد: پایه گذاری تفکر راهبردی تکیه بر توان داخلی، قطع وابستگی و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی از زمان شهید چمران در بدنه وزارت دفاع شروع شد و بر این اساس پیشرفت‌های خطیر امروز عرصه دفاعی مرهون اینگونه تفکرات و هدایت‌های عالمانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.
امیر سرتیپ حاتمی در همین زمینه افزود: دشمنان امروز ایران اسلامی با اطلاع کامل از قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی از انجام هرگونه تحرک نظامی عاجزند و این استیصال و درماندگی به دلیل پشتوانه دفاعی مستحکم برآمده از مقاومت و ایستادگی جوانان شهید، مدافعان حرم و فرماندهانی همچون شهید چمران است.
وزیر دفاع با اشاره به انهدام پهپاد امریکایی در آب‌های خلیج فارس بوسیله سامانه پدافند هوایی تمام ایرانی ساخت متخصصان داخلی بیان کرد: این اقدام پدافند هوائی در سرنگونی پهپاد امریکایی غرور، عزت و شرف ایرانی‌ها را برانگیخت و نشان داد نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از منافع ملی خود هرگز مماشات و مسامحه نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امیر سرتیپ حاتمی پدافندهوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم