Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه در سایه تنش ها و انتشار گزارش بین المللی قتل خاشقجی پرداخت و نوشت:چندان عجیب و خارج از ارزش ها و عرف ها نیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست خانم«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تحقیقات بین المللی در جنایت ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی برای مکلف کردن اف بی ای برای پیگرد جنایتکارانی که در جنایت دست دارند، داخل ایالات متحده آمریکا، مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجیه هایش در این زمینه نیز چندان عجیب نیست و زیر پا گذاشتن همه ادعاها درباره آزادی ها، عدالت و بخش قضایی مستقل است که از بارزترین مواد قانون اساسی آمریکا به شمار می روند.

گزارش خانم کالامارد که تهیه آن شش ماه طول کشید و در آن محققانی بین المللی شرکت کردند که به شفافیت و حرفه ای گری بسیار بالا مشهور هستند، انگشت اتهام را به سوی شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نشانه رفت و او را مسئول اول این جنایت معرفی کرد و خواستار مصادره کردن داریی ها و پول های اش شد تا زمانی که مدرکی درباره مبرا بودنش ارائه کند.گزارشگر ویژ سازمان ملل همچنین گفت که وی به فایل های صوتی وحشتناکی درباره خفه کردن قربانی و تکه تکه کردن جسد وی با اره گوش داده است.

حکومت عربستان به مسئولیت خود درباره این جنایت شنیع اذعان کرد ولی در واکنش به این گزارش که آن را رد کرد تأکید کرد که رهبران عربستان هیچ گونه نقشی در قتل خاشقجی ندارند و 11 شخص را که در جنایت دست دارند محاکمه می کند و پنج تن از آنها با مجازات اعدام رو به رو می شوند.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تمام وقاحت و با زبان دلال ها و تاجران مسکن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی«ان بی سی» گفت که « به اندازه کافی و گسترده درباره این جنایت تحقیقات صورت گرفت و عربستانی ها سلاح هایی به ارزش 150 میلیارد دلار از آمریکا می خرند و اگر از ما این سلاح ها را نخرند می روند و آنها را روسیه و چین می خرند.»

این ذهنیت، ذهنیت گروکشی و سود به هر شکل ممکن و به هر وسیله ای بدون در نظر گرفتن هر گونه ارزش یا اخلاقی است آن هم توسط مردی که گمان می رود رهبر کشوری باشد که ادعای رهبریت جهان آزاد را دارد و به قانون اساسی خود و مجسمه آزادی در اراضی اش مباهات و تفاخر می کند.

انجام تحقیقات بی طرفانه بین المللی درباره این جنایت که همه جهان را به دلیل شنیع بودن آن تکان داد و اذعان عربستان سعودی به شکل رسمی به این که 11 تن در اجرای این جنایت دست داشتند و از اره برای تکه تکه کردن جسد  و تحویل آن به یک فرد محلی استفاده کردند، اقدامی است که باید توسط همگان و در رأس آنها ترامپ و همه مسئولان عربستان مورد حمایت قرار گیرد مگر همین مسئولان عربستانی نبودند که دادگاه بین المللی برای کشف حقایق درباره قتل«رفیق حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و تحویل همه شرکت کنندگان در آن به عدالت را تأیید کردند و هزینه دادگاه را تأمین نکردند.

وجود رئیس جمهوری مانند ترامپ در کاخ سفید لکه ننگی برای آمریکا و همه کسانی است که او را انتخاب کردند به ویژه آن که او امنیت و ثبات جهان را با جنگ های اقتصادی و نظامی اش در سوریه، لیبی و افغانستان  و چه بسا رویارویی نظامی با ایران،تهدید می کند.

بعید نمی دانیم که ترامپ که حرص و طمع پول در رأس اولویت هایش است «مایک پمئو» وزیر خارجه اش را طی روزهای گذشته برای گروکشی مالی از حکومت های عربستان و امارات و غارت باقی مانده میلیاردها دلار در خزانه های آنها برای تأمین هزینه های جنگ هایش در آینده اگر آتش آنها شعله ور شود؛ هزینه هایی که به بیش از ده تریلیون دلار می رسد، به ریاض و ابوظبی فرستاد. ترامپ همچنین وزیر خارچه اش را به این کشورها فرستاد تا ذخایر نفتی دو کشور را تا دهه های آینده گرو بگیرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دونالد ترامپ مایک پمپئو آمریکا و عربستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناکامی و ناتوانی جامعه جهانی در بکارگیری ابزارهای تنبیهی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به ارتکاب جنایت‌های بیشتر و افزایش رنج ملت فلسطین و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.

این وزارتخانه این جنایت‌ها که جدیدترین آنها کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع بهداشتی درمانی «ناصر» خان یونس بود را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل و این رژیم را به خاطر جنایت‌های انجام شده، مجازات کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم