Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد امروز ٤تیرماه ٩٨، در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی (نقشه برداری دریایی) در جمع خبرنگاران گفت: هیدروگرافی تاثیر بالایی در ایمنی حمل و نقل دریایی دارد و در این خصوص، در ایران اقدامات گسترده ای انجام داده ایم که در نتیجه آنها، ایران به عنوان عضو فعال و موثر سازمان جهانی هیدروگرافی که از سال ۱۳۴۰ عضو آن شده، شناخته می شود و به عضویت شورای مرکزی این سازمان درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیسیون منطقه ای خلیج فارس و دریای عمان، سازمان جهانی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شده است.

وی افزود: در سال ۸۴ نیز، کمیته ملی هیدروگرافی با حضور سازمان نقشه برداری کشور، سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح، ستاد مشترک نیروهای مسلح و به ریاست سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده است که تاکنون، ۷۶ سلول نقشه دریایی تهیه و ۲۷۷ هزار نسخه از نقشه های دریایی ایران از سوی شرکت های کشتیرانی دنیا خریداری شده است که درآمد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری از محل فروش نقشه های هیدروگرافی آبهای منطقه، داشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر مسائل سیاسی و برخی تنش های دریایی منطقه بر کشتیرانی خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: خوشبختانه کشتیرانی تجاری و بازرگانی کشور بعد از سقوط پهباد آمریکایی تغییر نداشته و به روال سابق ادامه می دهد؛ به گونه ای که واردات غیرنفتی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد رشد داشته و در خصوص صادرات غیرنفتی نیز در این مدت ۱۳ میلیون تن صادرات داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها نمی تواند بر تجارت دریایی ما اثر بگذارد، گفت: سال ۹۷ علی رغم تشدید تحریم های دریایی، ایران ۲۶۵ میلیون تن مبادله دریایی داشته است.

به گفته راستاد، پس از حوادث اخیر خلیج فارس و دریای عمان و انفجار تعدادی از نفتکش های واقع در تنگه هرمز و دریای عمان، هیچیک از شرکت های کشتیرانی و نفتکش های خارجی اطلاعیه ای مبنی بر عدم ورود به آب های ایران و عبور از تنگه هرمز به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نکرده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، مبنی بر علت عدم انتخاب معاون دریایی این سازمان با وجود گذشت ۲ هفته از جابجایی معاون سابق این سازمان و انتصاب وی به استانداری گلستان گفت: مراحل انتخاب جلیل اسلامی به عنوان عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حال طی شدن است و با توجه به اینکه باید این سمت از سوی نیروهای دریایی نیروهای مسلح تائید شود، طی یک هفته آینده وی به این سمت منصوب خواهد شد.

معاون وزیر راه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر موضع وی به عنوان رئیس شورای عالی هماهنگی ارگان های دریایی در خصوص تحریم های اخیر ایران مبنی بر تحریم تعدادی از فرماندهان نیروهای دریایی نیروهای مسلح کشورمان که شب گذشته از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد، گفت: شان شورای عالی هماهنگی ارگان های دریایی در حوزه هماهنگی فعالیت های تجاری و بازرگانی دریایی است و به این موضوعات ورود نمی کند.

وی درباره آخرین وضعیت شناور ایرانی که در آب های کویت در بازداشت قرار دارد، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه برای آزادی این شناور ایرانی از آب های کویت رایزنی و مذاکرات زیادی داشته اند؛ اما گفته شده است که رهایی این شناور از اختیارات مرجع دریایی کویت خارج شده و به دستگاه قضایی این کشور واگذار شده است.

کد خبر 4650469 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد راستاد خطوط کشتیرانی دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک