Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@08:19:43 GMT

دست ما برای مقابله با تحریم‌ها پُر است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۳۰۹۰

دست ما برای مقابله با تحریم‌ها پُر است

رویداد۲۴ فرهاد دژپسند در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در زمان معرفی بنده به عنوان وزیر اقتصاد به مجلس تاکید داشتند که امور ما به مباحث نباید مخل فضای کسب و کار و عملکرد فعالان اقتصادی باشد گفت: یکی از کارکرد‌های وزارت اقتصاد در دوره اخیر امن کردن فضا برای فعالان اقتصادی است.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی هستیم دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه و دوگانه‌سازی بین دولت و ملت است تا جامعه را در معرض تنش قراردهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آغاز کار بنده در وزارت اقتصاد موج اقدامات رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان آغاز شده بود و ما باید به دنبال راهکاریی می‌بودیم تا دوره گذار را با حداقل آسیب طی کنیم.

دژپسند تاکید کرد: در شرایط فعلی دست ما برای مقابله با اقدامات دشمن پر است، اما از بیان راهکار‌های اتخاذ شده در فضای عمومی معذوریت داریم.

وی تاکید کرد: چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ درآمدی راهکار‌هایی را اتخاذ کرده‌ایم تا حداقل تنش به کشور وارد شود راهکار‌های اتخاذ شده تا در دوره کاهش درآمد‌های نفتی به سایر درآمد‌های پاک و درست متوسل شویم و تا آرزوی دیرینه بودجه بدون نفت محقق شود.

وزیر اقتصاد گفت: در حالی که برخی دوستان نگران کاهش درآمد‌های مالیاتی در سال ۹۷ بودند، اما با تلاش همکاران در سازمان مالیاتی به رغم پیش‌بینی‌های مبنی بر درآمد زیر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی ثبت شد و به این ترتیب میزان تحقق درآمد‌های مالیاتی در سال گذشته ۹۷ درصد بود.

* سرمایه گذاری خارجی به رقم ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار رسید

وزیر اقتصاد گفت: درحالی که در اویل سال ۹۷ رقم مصوب سرمایه گذاری خارجی رقم نگران کننده ۱.۷ میلیارد دلار بود، اما با تاکیدات انجام شده به همکاران سازمان سرمایه گذاری خارجی این رقم به ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار رسید.

وی افزود، با تسهیلات در نظرگرفته شده برای سرمایه گذاران بالای ۲۵۰ میلیون دلار امیدواریم رقم سرمایه گذاری در سال ۹۸ نیز مطلوب باشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به رتبه کشور در شاخص فضای کسب و کار گفت: از همه فعالان فضای کسب و کار درخواست داریم تا هرگونه بخشنامه و قانون که مخلل فضای کسب و کار است را به وزارت اقتصاد منعکس کنند. در همین راستا در نظر داریم تعداد جلسات هییت مقررات زدایی را دوبرابر کنیم.

* بسته رونق تولید برای رئیس جمهور ارسال شد

دژپسند گفت: یک بسته جامع برای رونق تولید طراحی شده و به رییس جمهور نیز ارسال شده است. رونق تولید در این بسته از جوانب مختلف از جمله بهبود فضای کسب وکار دیده شده است.

وی افزود، اگر سرمایه در گردش تولیدکنندگان تامین شود نرخ بهره برداری افزایش می‌یابد و در این بسته به این موضوع اشاره شده است.

* مهلت بانک‌ها تا پایان سال برای صفر کردن دارایی‌های منجمد

دژپسند در ادمه گفت: بانک‌ها باید دارایی منجمد را تبدیل به دارایی‌ای کنند که روند ارایه تسهیلات را بهبود ببخشد و توافقی با بانک‌های دولتی انجام شده تا در پایان سال دارای منجمد بانک‌ها صفر شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در بازار‌های پول وسرمایه گفت: در آینده نزدیک یک پروژه بزرگ با هدف هدایت نقدینگی افتتاح میکنیم تا با همکاری تعاونی بانک سپه و بانک مسکن این طرح در امیدیه افتتاح شود. در این طرح مسکن ۴۰۰۰ واحدی هم قیمت مسکن کاهش میابد و هم سایر کسب و کار‌ها رونق خواهند یافت.

منبع: تسنیم خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دژپسند شرایط تحریمی وزارت اقتصاد بازار پول و سرمایه هدایت نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نودمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

 

اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به تهدیدهای مداوم مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه دامنه جنگ با لبنان بر آمادگی این جنبش برای جنگ گسترده تاکید کرد.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: آمریکا بزرگترین فریبکار است و صفت شیطان بزرگ برایش مناسب است.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، وی گفت: کشتن فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدامی بزدلانه است و دشمن بدون هیچ محدودیتی مردم را می‌کشد.

نعیم قاسم افزود: دیدید که چگونه اسرائیل با مدیریت و حمایت آمریکا و با حمایت غرب و حمایت بین‌المللی دست به کشتار سازمان‌یافته و گرسنگی دادن به همه ملت فلسطین در غزه، کشتار سیستماتیک کودکان و زنان و تخریب خانه‌هایشان زد.

وی ادامه داد: حقوق بین‌الملل کجاست؟ آن‌هایی که از حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنند می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خود، در برابر کودکان و خانه‌ها را دارد، دشمن با مجاهدین نمی‌جنگد و جرات نزدیک شدن به آنها را ندارد و در مقابله با آنها هیچ دستاوردی ندارد.

نعیم قاسم درباره تهدیدها علیه لبنان نیز خاطرنشان کرد: ما در صورت گسترش دامنه جنگ توسط دشمن، آماده جنگ هستیم و نه تهدید مقامات رژیم اشغالگر ما را از مواضع حمایتی خود منصرف می‌کند و نه مداخلات خارجی و تا زمانی که نبرد در غزه ادامه داشته باشد به این اقدام ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: خطاب به کسانی که به دنبال راه حل هستند، جنگ غزه را متوقف کنید، چراکه تنها گزینه موجود برای دستیابی به راه حل سیاسی با همکاری مقاومت فلسطین است و در چنین صورتی ثبات در منطقه برقرار خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما در حزب‌الله مصمم هستیم که با حضور و کنترل و با کمترین تاثیر بر زندگی لبنانی‌ها، یک جبهه پشتیبان برای غزه باشیم، بنابراین می‌بینیم که جبهه جنوب شعله‌ور است، اما لبنانی‌ها در مناطق دیگر زندگی روزمره خود را دارند.

نعیم قاسم در پایان تاکید کرد: «مقاومت با سلاح‌ آن خواسته اصلی اکثر لبنانی‌ها است و اگر سلاح‌های مقاومت نبود، لبنان آزاد نمی‌شد و امروز این مقاومت نقطه عطفی برای حفاظت از کشور و مردم است.

یونیسف: وضعیت کودکان غزه فاجعه‌بار است

سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان در غزه و تاثیر جنگ بر سلامت و روند رشد جسمی کودکان و همچنین سلامت روان آنها، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مطابق قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد.

 سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) که در حال حاضر در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه حضور دارد، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: شرایط انسانی در نوار غزه رو به‌ وخامت است و تعداد زیادی زخمی و گرسنه در اینجا وجود دارد.

سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره پیامدهای جنگ بر سلامت و رشد جسمی کودکان غزه و سلامت روانی آنها در بلند مدت، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را براساس قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد و تاکید کرد: ما هشدار دادیم که وقوع قحطی در غزه قریب‌الوقوع است و کودکان در معرض بیشترین آسیب قرار دارند.

او در ادامه تاکید کرد: نوار غزه از جمله خطرناک‌ترین مکان‌ها برای کودکان است و از زمان آغاز جنگ ۱۱ هزار کودک به شهادت رسیدند. کودکان غزه در درگیری‌ و شوک‌های پیاپی و مستمر گیر افتاده‌اند، بدون اینکه جای امنی وجود داشته باشد که به آن پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مسوول یونیسف اظهار کرد: با وجود اینکه ساکنان نوار غزه با شرایط دشواری روبه‌رو هستند، اما نشانه‌هایی از امید در روحیه جمعی قدرتمند آنها مشاهده می‌شود.

او تاکید کرد: اگر میزان کمک‌ها در غزه زیاد شود، هنوز فرصت برای دور کردن خطر قحطی در غزه وجود دارد اما دسترسی به کمک‌ها به‌ویژه در شمال نوار غزه هنوز بسیار محدود است و من خود شاهد بودم که خودروی حامل همکارانم در حالی که منتظر گرفتن مجوز برای انتقال کمک‌ها به منطقه بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.

سخنگوی یونیسف افزود: شرایط در غزه فاجعه‌بار است، به‌ویژه زمانی که می‌بینید شخصی به دلیل توقف تولید غذا و محدودیت‌های اعمال شده بر روند کمک‌رسانی‌ها به منطقه، از سوءتغذیه رنج می‌برد و در نتیجه این شرایط کودکان در حال از دست دادن جان خود هستند و دست‌کم ۲۳ کودک در بیمارستان «کمال عدوان» جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: شرایط در نوار غزه مستلزم آن است که گذرگاه گشوده شود، اول به دلیل افزایش حجم کمک‌ها به شکل کلی و دوم انتقال مستقیم آنها به شمال نوار غزه تا کمک‌رسانی‌ها به شکل سریع‌تر و گسترده‌تری برای کودکان و خانواده‌ها در شمال نوار غزه که به غذا نیاز دارند، انجام شود.

این مسوول یونیسف در پایان گفت: جنوب نوار غزه نیز در معرض خطر قحطی قرار دارد اما این باور وجود دارد که اگر اجازه انتقال کمک‌ها به شکل کامل و روبه‌فزونی داده شود، می‌توان از بروز این قحطی جلوگیری کرد چراکه هنوز برای جلوگیری از بروز قحطی در مرکز و جنوب غزه زمان وجود دارد.

جزئیات تحریم‌های آمریکا علیه رهبران حماس

تحریم‌های اخیر آمریکا علیه جنبش حماس شامل تحریم «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس است.

 در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است «حذیفه سمیر عبدالله الکحلوت» نام واقعی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه است و به گفته آنها این همان نامی است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ ذکر کرده بود.

طبق گزارش القدس العربی، هویت ابوعبیده تاکنون از سوی هیچ طرف فلسطینی یا یک طرف مستقل مشخص نشده است و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از جمله موساد و شاباک هیچ عکسی از وی ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، ابوعبیده از شهرک «نعلیا» است و در «جبالیا» در غزه زندگی می‌کند. منزل وی بارها در معرض حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. اولین حضور علنی ابوعبیده با یونیفرم نظامی سبز رنگ و چفیه قرمز معروفش به ژوئن ۲۰۰۶ بعد از عملیات «الوهم المتبدد» باز می‌گردد.

همچنین به دنبال عملیات طوفان الاقصی ابوعبیده به طور مرتب در صفحه تلویزیون‌ ظاهر می‌شود.

آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا جمعه تحریم‌هایی را علیه رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعمال کردند.

اتحادیه اروپا، شاخه نظامی و نیروهای ویژه جنبش حماس و شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در لیست تحریم‌های این اتحادیه مربوط به موضوع حقوق بشر قرار داده است.

اتحادیه اروپا گردان‌های القسام و نیروهای ویژه حماس و سرایا القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی را ممنوع السفر کرده و درآمدهای آنها را بلوکه کرده است. همچنین حمایت مالی مستقیم یا غیر مستقیم از آنها را ممنوع کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این کشور جمعه تحریم‌هایی را علیه سخنگوی حماس و رهبران یگان پهپادی این جنبش اعمال کرد.

این تحریم‌ها علیه «ولیم ابوشنب» فرمانده یگان شمالی حماس در لبنان، «براء حسن فرحات» معاون ابوشنب و «خلیل محمد عزام» مسئول اطلاعاتی حماس اعمال شده است. این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن تمام املاک و منافع افراد مورد نظر در آمریکاست.

«براین نیلسون» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور «تروریسم» و اطلاعات مالی گفت: فعالیت مشترک امروز تمرکز جمعی ما را بر از بین بردن قدرت حماس برای انجام حملات بیشتر از جمله از طریق جنگ سایبری و تولید پهپادها تقویت می‌کند. وزارت خزانه‌داری با هماهنگی هم‌پیمانان و شرکا به هدف قرار دادن شبکه‌های وابسته به حماس از جمله در زمینه سایبری ادامه خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • جی‌پی‌اس تان ارزانی خودتان!
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل
  • چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟