Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ اخیرا آذربایجان غربی با مهمان‌های ناخوانده‌ای رو به رو شده؛ مهمان‌های زیبایی که سال‌ها بود که کمتر دیده می شدند، پروانه‌هایی که به گفته متخصصان دمای مناسب و افزایش سطح بارندگی‌های اخیر علت گسترش بیشتر آن‌ها بوده است. 


دکتر سیدعلی صفوی عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به این موضوع گفت: افزایش بارش‌ها در چند ماه اخیر و زمستان معتدل سال گذشته باعث افزایش جمعیت پروانه ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محل رشد و تغذیه این پروانه‌ها گیاهان مرتعی بوده و این گیاهان  در اثر افزایش بارندگی در حاشیه مزرعه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کنند، به همین دلیل نیز بستر مناسبی جهت تغذیه، رشد جمعیتی و تولیدمثل بیشتر پروانه‌ها ایجاد شده است.   صفوی افزود: با توجه به اینکه در اثر بهبود تغذیه این پروانه‌ها، قدرت پرواز و انتشار آن‌ها نیز افزایش یافته است به همین جهت در اکثر نقاط بیشتر  به چشم دیده می‌شوند.  این استاد حشره شناسی با اشاره به این نکته که با افزایش دمای هوا تعداد این پروانه‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: این پروانه‌ها هیچ ضرری برای کشاورزی، محیط زیست و انسان‌ها ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست. صفوی بیان کرد: این پروانه ها بیشتر از گونه Vanessa Cardui  از خانواده  Nymphalidae هستند که زیبایی خاصی نیز دارند.  برچسب ها: پروانه

منبع: خرداد

کلیدواژه: پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی