Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:02:44 GMT

درخت دولت الکترونیکی امروز یک ثمره مبارک داد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۳۲۶۹

درخت دولت الکترونیکی امروز یک ثمره مبارک داد

صبح امروز-سه شنبه- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد یک حرکت بسیار ارزشمند در نظام سلامت هستیم، با استقرار پرونده الکترونیک سلامت زمان و فرصتی که مردم نیاز دارند ثبت کنند کوتاه‌تر و دقت کار ما بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات همزمان با این دیدار در توئیتر خود نوشت: درخت دولت الکترونیکی امروز یک ثمره مبارک داد، سلامت الکترونیکی. بناست زندگی مردم را تسهیل کند، جلوی هزینه‌های نابجا را بگیرد و سلامت کشور را بهبود بخشد. با تبریک به وزیر محترم بهداشت و همکارانشان که باید اطمینان داشته باشند از امروز تحت برخی فشارها قرار می‌گیرند و باید استقامت کنند.

وزیر ارتباطات پیشتر گفته بود یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت برای بهبود مدیریت سلامت است. باید با استفاده از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به مدیریت بهتر سلامت کمک کنیم؛ البته الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضاها که مورد تاکید رئیس جمهوری است، منجر می‌شود.
وی تصریح کرد: نظام سلامت الکترونیک، باعث تسهیل امور برای مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود و بیماران در مراجعه به پزشکان می‌توانند با ارائه کد ملی به پزشک اجازه دهند که از وضعیت سلامتی و سابقه بیماری آن‌ها آگاهی پیدا کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شفافیت به عنوان چهارمین هدف اجرای نظام سلامت الکترونیک یاد کرده و افزود: دکتر روحانی اول امسال از ما خواست که برای ۱۲ ماه سال، ۱۲ طرح الکترونیک مانند اتصال کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی و یا اجرای کد دستوری برای آگاهی از وضعیت سبد کالا که برای مردم قابل احساس و ملموس باشد، اجرا کنیم.
آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: نیازهای وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم؛ اما همپوشانی بیمه‌ها باید حل و اسناد پزشکی باید الکترونیکی شوند تا مردم راحت شوند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص های حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم

غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست با مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت به‌طوری‌که در سفر نخست ۱۱ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان اعتبار مصوب شد و این مبلغ جدای از اعتباراتی است که برای خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند احداث بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد، تصریح کرد: برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون حتی بیش از ۱۰۰درصد این اعتبار تعیین شده، معادل سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم و دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بهبود شاخص‌های حوزه سلامت است به‌طوری‌که قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور بودیم اما پس از انقلاب خودکفا شدیم و پزشکان و متخصصان بسیاری را تربیت کرده و الگوی موفقی در این حوزه برای دیگر کشورهای جهان هستیم.

حیدری بر ارتقای سواد سلامت در بین خانواده‌ها و مدارس استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم بهداشت و سلامت را نهادینه و فرهنگسازی کنیم باید از مدارس شروع کنیم.

وی ادامه داد: سمن‌ها و گروه‌های مردمی نقش مهمی در ارتقای سواد سلامت دارند که در همین راستا باید دنبال جذب مشارکت‌های مردمی باشیم.

حیدری با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار حوزه سلامت باید تسهیل‌گری شود، گفت: برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت باید از فرصت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش غافل نشویم و در کنار آن با بهره‌گیری از فرصتی که مولدسازی در اختیار مدیران قرار داده زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان را توسعه دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده از هنر و رسانه برای انتقال پیام‌های سلامت و ارتباط مستمر با مردم برای ارتقای سواد سلامت را از دیگر ضرورت‌های این بخش عنوان کرد و افزود: هم اطلاع‌رسانی‌ها بهتر و بیشتر شود و هم هنرمندان را تشویق کنیم تا در خصوص سواد سلامت تولید محتوا داشته باشند.

حیدری یادآور شد: نظارت بر اماکن و مراکز خدمات‌رسانی و مبارزه با پدیده زیرمیزی، نگه داشت پزشکان در استان، توانمندسازی و آموزش مستمر خانواده‌ها، پیاده‌سازی قانون انطباق در تمامی مراکز دمانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مراکز درمانی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی از امور مهمی است که به جد باید پیگیری شود.

سلامت خانواده اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: سلامت خانواده از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و نسخه جدید و به روز شده پزشک خانواده به شمار می‌رود.

فرشید رضایی افزود: مردمی‌سازی سلامت از دیگر اموری است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و فراتر از دارو و دکتر و درمان است و توسط مردم خلق می‌شود و بیشتر مراودات اجتماعی و سبک زندگی را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از مردم تا سازمان‌های غیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه در خلق سلامت سهم و مسئولیت دارند.

آغاز برنامه ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش سواد سلامت در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت، گفت: امسال اجرا و پرداختن به سواد سلامت را از محروم‌ترین اقشار شروع می‌کنیم که در همین رابطه مدارس عشایر شهرستان کیار این استان را پایلوت قرار داده‌ایم و این برنامه در همه مناطق عشایری کشور تا مهر ماه توسعه می‌یابد.

رضایی افزود: در مسیر افزایش سواد سلامت معضل سرویس‌های بهداشتی مدارس عشایر را باید رفع کنیم تا کودکان سلامتی را در محیط درس احساس کنند و آسیبی در این خصوص متوجه سلامت آنها نشود.

وی تصریح کرد: در حیطه سواد سلامت دانش‌آموزان مادران و معلمان نقش کلیدی دارند و در کنار آن فراهم کردن ملزومات بهداشتی از امور ضروری است.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اولین برنامه امسال در شهرستان کیار با موضوع سلامت دهان و دندان اجرا می‌شود.

رضایی با گرامیداشت هفته سلامت، یادآور شد: امسال شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت نامگذاری شده است و این شعار سرلوحه برنامه‌ها تا پایان سال قرار دارد تا بتوان در سایه اقدامات انجام شده همه افراد برای پاسخگویی به نیازهای خود بدون دغدغه به منابع دسترسی داشته باشند.

گفتنی است ، امسال هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار "سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897472

دیگر خبرها

  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • ارتقای شاخص های حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم