Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت مستمر دامپزشکی استان بر تولید بهداشتی مزارع پرورش ماهی خبر داد.

‌به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید غلامرضا ملکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که وجود مقادیری از این ماده در گوشت ماهی موجب سرطانزایی و عوارض تنفسی می‌شود، اضافه کرد: به منظور نظارت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی، علاوه بر بازدیدهای مستمر در طول سال از کلیه مزارع پرورش ماهی، اعم از گرم آبی و سردآبی و زینتی، انجام آزمایشات ویروسی و باکتریایی، کنترل پارامترهای فیزیکو شیمیایی آب، نظارت بر تجویز دارو از طریق مسئولین فنی بهداشتی مزارع و رعایت مدت زمان پرهیز از مصرف آن جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان و ارائه محصولی سالم جهت سفره غذایی خانوار سالانه پایش باقیمانده سم مالاشیت گرین که از جهات زیست محیطی و ماندگاری در بافت ماهی خطر‌ناک است از کلیه مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی گفت: دسترسی به منابع پروتئینی سالم از حقوق شهروندان است و از آنجا‌یی که یکی از مخاطرات موجود در رابطه با سلامت آبزیان استفاده از ماده غیر مجاز مالاشیت گرین است، اداره کل دامپزشکی با نظارت و نمونه برداری‌های منظم و دوره‌ای اقدام به آزمایش و بررسی مصرف یا عدم مصرف این ماده در دوره پرورش می‌‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برابر پایش‌های انجام شده و نمونه برداری‌های صورت گرفته در قالب طرح تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان آذربایجان غربی از تمامی واحدهای تکثیر و پرورش ماهییان سرد آبی نشان‌دهنده این امر است که ماده مالاشیت گرین در این واحدها مصرف نمی‌گردد و در کلیه آزمایشات انجام شده و بر روی نمونه‌ها‌ی اخذ شده از واحدهای موصوف مالاشیت گرین استفاده نشده است.

مالکی همچنین گفت: در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده و آگاهی بخشی اقداماتی همچون کارگاه‌های آموزشی برای آبزی پروران، نیز توسط اداره کل دامپزشکی استان برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایسنا؛ مالاشیت گرین برای پرورش ماهی سردابی یا همان قزل‌آلا استفاده می‌شود. این ماده سم ضد قارچ است که برای پاکسازی استخر و محیط پرورش ماهی‌ها استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی روی بافت ماهی باقی می‌ماند و حتی با پختن هم از بین نمی‌رود. در عین حال این ماده مدت‌های طولانی در منابع آبی باقی می‌ماند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

باروری به معنای توانایی برای داشتن فرزند، به عنوان یکی از علت‌های تشکیل خانواده شناخته می‌شود؛ با توجه به اینکه سبک زندگی، الگوی غذایی و فعالیت بدنی زوجین بر قدرت باروری آن‌ها تأثیر دارد، پیروی از یک الگوی غذایی مناسب، مصرف ریزمغذی ها، فعالیت بدنی منظم و حفظ وزن مطلوب می‌تواند از بسیاری از مشکلات باروری جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه‌های درمان ناباروری شود. در ادامه با ۱۰ توصیه تغذیه‌ای کاربردی و مؤثر در باروری سالم آشنا می‌شویم:

سعی کنید غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند منابع ویتامین C، E و کاروتنوئید‌ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و نسبت به گذشته مرکبات، فلفل سبز، توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی و میوه‌های نارنجی رنگ را بیشتر مصرف کنید.

از مصرف ماهی‌های چرب و ماهی تن، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده و جگر گاو غافل نشوید؛ این مواد غذایی به عنوان منابع ویتامین D، می‌تواند در بارورری افراد مؤثر باشد.
منابع غذایی فولات (B۹) مانند جگر، نخود، عدس، لوبیا، آجیل و مغزدانه ها، بادام زمینی، اسفناج، مارچوبه، سبزی‌های سبز تیره، مرکبات و بروکلی را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

مصرف جگر، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و مغزدانه‌ها به دلیل غنی بودن از روی، توصیه می‌شود.

بهتر است در طول هفته از منابع غذایی امگا ۳ مانند گردو، ماهی سالمون، دانه کتان، کلم بروکسل و دانه چیا مصرف کنید.

نسبت به گذشته فیبر بیشتری مصرف کنید؛ میوه ها، سبزی‌ها و غلات کامل و سبوسدار به عنوان منابع سرشار از فیبر شناخته می‌شود.

مصرف مغزدانه‌ها و حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا، بادام، گردو و دانه آفتابگردان بسیار حائیز اهمیت است.

توصیه می‌شود مصرف کربوهیدرات تصفیه شده مانند قند و شکر، کیک و شیرینی و انواع نان سفید کاهش یابد.

مصرف چربی‌های غیر اشباع مانند روغن‌های زیتون، کانولا و آفتابگردان به صورت متعادل و کنترل شده افزایش یابد.

سعی کنید مصرف چربی‌های اشباع مانند روغن‌های جامد و حیوانی و گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را تا حد ممکن کاهش دهید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید