Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،رمضانعلی شورابی مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا پایان سال یک میلیون قلمه گل و گیاه در شهرستان قشم تولید می‌شود.

وی افزود:برای تولید قلمه گل ۱۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این گل‌ها برای زیبا سازی شهرستان قشم در فصول مختلف کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تولید گل‌ها و گیاهان سازگار با اقلیم جزیره و نواحی گرمسیری گفت: سه مرکزباغ گیاه شناسی، باغ ایران زمین و مرکز نهالستان سیدم برای تولید گیاه درنظر گرفته شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در مجموعه باغ گیاه شناسی بخش‌های مختلفی از جمله مزرعه کاکتوس، مزرعه آلوورا، مزرعه گیاهان زینتی و گیاهان دارویی وجود دارد که به زودی برای استفاده و بازدید عموم بهره برداری می‌شود.
انتهای پیام/ر

رونق تولید گل‌ها و گیاهان در قشم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی

   



به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: گیاهان دارویی صنعتی ذخایر ژنتیکی هستند که باید از آنها حفاظت شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : به دلیل خشکسالی و برداشت غیر اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های قبل با درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی امسال برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

ابوالحسنی از حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان با همکاری بیش از ۴ هزار همیار طبیعت و بسیج خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرف، تخریب، برداشت و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش خاک مدیریت شد

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل پرسپولیس با شهردار منطقه ۵
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)
  • بهترین کود برای افزایش بار خیار
  • کاشت ۳۰۰ اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس
  • داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا
  • ۲۳ مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در زنجان فعال است