Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر مجید فخری در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آمریکا مدعی است پهپاد منهدم شده وارد مرز ایران نشده بود، آیا این ادعا صحت دارد، گفت: به طور قطعی این پهپاد وارد آبهای ایران و در موقعیت هفت کیلومتر آبهای سرزمینی ایران حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و ی تاکید کرد: این موقعیتی کاملا واضح و مشخص است و وارد مرز هوایی و دریایی کشورمان شده بود که با وجود چشم‌های تیزبین پدافند کشورمان ساقط شد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: بسیار واضح است که این هواپیمای جاسوسی در آبهای ایران قرار داشت چرا که پس از سقوط آن، مقداری از مسیر منحرف شد اما باز هم در آبهای ایران قرار داشت.

امیر فخری با تاکید بر اینکه تنها کشور آمریکا است که مرزهای دریایی و هوایی را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: تمام کشورها به محدودیت‌های دریایی احترام می‌گذارند اما متاسفانه آمریکا با خوی استکباری که دارد مرزهای سایر کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: به طور صددرصد پهپاد آمریکایی به آبهای ایران تجاوز کرده است.

وی با بیان اینکه این تنها هواپیما و پهپاد آمریکایی نیست که برای جاسوسی در فراز آسمان کشورهای خلیج فارس و کشورمان حضور دارد، گفت: آمریکا هواپیماهای جاسوسی متنوعی در منطقه دارد که محل استقرار آنها کشورهای جنوبی خلیج فارس است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجاوز جاسوسی خلیج فارس نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور، به‌تدریج در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش آغاز می‌شود.

سه شنبه با توسعه و تقویت سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش شدت بیشتری را خواهد داشت.

فعالیت سامانه روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود که شدت بارش در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

همچنین برای امروز وزش باد شدید لحظه‌ای با سرعت (۲۴ تا ۲۸ نات) و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست.

کد خبر 6078426

دیگر خبرها

  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی