Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روز دیگر رئیس جمهور افغانستان اولین سفر خود به پاکستان را دوران حکومت عمران خان انجام خواهد داد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان 2 روز دیگر وارد پاکستان خواهد شد.

قرار است رئیس جمهور افغانستان مذاکرات مهمی را با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «عارف علوی» رئیس جمهور این کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اشرف غنی در دومین روز سفر خود به شهر لاهور رفته و در نماز جمعه مسجد پادشاهی شرکت خواهد کرد.

رایزنی برای به نتیجه رسیدن صلح افغانستان یکی از مهمترین اهداف سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان تلقی می‌شود.

نخست وزیر پاکستان: از هیچ نامزدی در انتخابات افغانستان حمایت نمی‌کنیمرهبر حزب عوامی ملی پاکستان: مذاکرات بین‌الافغانی صلح باید در کابل برگزار شود

علاوه بر این کابل و اسلام آباد برای گسترش روابط تجاری نیز بایکدیگر بحث و گفتگو خواهند کرد.

دولتمردان اسلام آباد معتقدند صلح در کابل می تواند وضعیت اقتصادی و امنیتی پاکستان را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

از زمان روی کار آمدن عمران خان، وزیر خارجه اسلام آباد سفرهای متعددی به افغانستان داشته و با دولتمردان این کشور دیدار کرده است.

این سفر به دعوت عمران خان انجام می شود و انتظار می رود که پس از انجام سفر برخی تنش‌های موجود میان دو کشور کم شوند.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساخت فیلم مشترک با پاکستان را در دستور کار قرار دادیم که اولین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران روز دوشنبه به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیئتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در سفر پاکستان با نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس مجلس سنای پاکستان و رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرده است و یکی از وجوه مورد توجه این سفر، همراهی تعدادی از وزرا در این است.

یکی از وزرای همراه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در نشست خبری درباره تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ریشه علایق فرهنگی دو ملت، وضعیت مردم مظلوم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و هم‌افزایی امت اسلامی با یکدیگر، صحبت و اظهار کرد: پاکستان نیز درست مانند ایران، که حامی آرمان‌های فلسطین است بهتر از بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر نشان داد که در خط مقدم دفاع از فلسطین و ملت فلسطین قرار دارد بنابراین پرداختن به مساله فلسطین در جریان این سفر، ضروری و محوری است.

وی همچنین پس از دیدار با مقامات پاکستانی و در پایان روز اول این سفر کاری بیان کرد: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که اولین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است و از سویی نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد.

کد خبر 747084

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • رئیسی به لاهور سفر کرد
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور به پاکستان