Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:12:13 GMT

اشتباه فدراسیون هندبال؛ جهانی نشدیم!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۳۷۲۷

اشتباه فدراسیون هندبال؛ جهانی نشدیم!

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا سوم شد اما گویا سهمیه ورود به مسابقات قهرمانی جهان را کسب نکرده است این در حالی است که سایت فدراسیون هندبال ایران از کسب این سهمیه خبر داده بود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال ساحلی ایران روز گذشته در دیدار رده بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ویتنام پیروز شد و به عنوان سومی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پیروزی تیم ملی هندبال ساحلی، سایت فدراسیون هندبال در خبری از کسب عنوان سومی و کسب سهمیه جهانی برای تیم ملی خبر داد و حتی سبب شد که اکثر ملی پوشان و هندبالیست‌های ایرانی در صفحات اجتماعی خود جهانی شدن هندبال ساحلی ایران را تبریک بگویند. البته گویا بعد از مدتی این خبر در سایت فدراسیون هندبال اصلاح شده و موضوع جهانی شدن تیم ملی ایران حذف شده است.

به نظر می‌رسد این اشتباه در حالی رخ داده است که سال گذشته کشورهای آسیایی سه سهمیه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان داشتند اما فدراسیون جهانی آن را به دو عدد کاهش داده است. فدراسیون هندبال ایران هم شاید بنا به سال گذشته ابتدا این خبر را منتشر و بعد آن را حذف کرده است. اکنون رئیس فدراسیون هندبال می‌گوید که برخلاف سال گذشته مجوز ورود کشورهای آسیایی به مسابقات جهانی کمتر شده ولی هنوز امید به جهانی شدن برای ایران وجود دارد.

علیرضا پاکدل در گفت و گو با ایسنا، درباره این موضوع اظهار کرد: سال گذشته آسیا سه سهمیه برای مسابقات جهانی داشت که اکنون فدراسیون جهانی این سهمیه را کاهش داده و تنها ۲ سهمیه است. البته فدراسیون آسیایی اعتراض کرده و در پی این است که سهمیه سوم را هم همانند سال گذشته بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این خبر از طریق فدراسیون منتشر شده است و حتی شما نیز آن را تبریک گفته بودید گفت: نه! من جایی از کسب سهمیه جهانی حرفی نزدم. فدراسیون نیز خبر را اصلاح کرد. چون مطمئن نبودیم من گفتم سهمیه جهانی را بردارند. همان لحظه که خبر را گذاشتند ما مردد بودیم و خبر حذف شد.

وی ادامه داد: من با آقای بدر نایب رئیس کنفدراسیون آسیا صحبت کردم. به من گفت که یک سهمیه از آسیا کم شده ولی در اجلاس جهانی که هفته آینده برگزار می‌شود در حال پیگیری هستیم که آن سهمیه را نیز به آسیا برگردانیم. در حال حاضر مشخص نیست و در هفته آینده که اجلاس جهانی است مشخص خواهد شد. احتمال آن زیاد است که این سهمیه به آسیا برگردد. چون ایران در قهرمانی جهانی دوره قبل هم جزو هشت تیم اول بود و این احتمال را بیشتر می‌کند که سهمیه سوم آسیا را بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی هندبال ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا

تیم ملی فوتسال افغانستان که اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند، از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز (دوشنبه - به وقت ایران) مقابل تیم ملی بحرین صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

افغانستان که با سرمربی ایرانی خود یعنی مجید مرتضایی وارد رقابت‌ها شده‌اند، امتیازات خود را به عدد چهار رساندند و با کویت، حریف دیروز ایران به امتیازات برابر رسیدند. با توجه به تساوی افغانستان و کویت در بازی رودررو، تفاضل گل تعیین‌کننده تیم صعودکننده بود که افغانستان با تفاضل گل بهتر، به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

کویت در بازی همزمان، با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد که پیروزی ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقه، کمک شایانی به صعود شاگردان مجید مرتضایی کرد.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. در صورتی که ازبکستان، میزبان جام جهانی به نیمه‌نهایی برسد، AFC بازی‌های دیگری تحت عنوان پلی‌آف برگزار می‌کند تا تیم چهارم راه‌یافته به جام ملت‌های آسیا مشخص شود.

 

دیگر خبرها

  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • مدنی: الفتی حرکت ابداعی اجرا نکرد/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک کسب سهمیه را اعلام می‌کند
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • ملی‌پوشان تنیس با پرواز جایگزین راهی اردن می‌شوند