Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامي شهرستان ایلام گفت: 4هکتار و نیم از مزارع گندم و جو روستای «محمود آباد» «میشخاص» در آتش سوخت.به گزارش بلاغ،سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام  اظهار داشت: ماموران پاسگاه میشخاص به محض اطلاع از وقوع یک فقره آتش سوزی در روستای محمود آباد بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: با کمک اهالی محل، یگان‌های امدادی و ماموران نیروی انتظامی آتش سوزی بدون تلفات جانی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود 4 هکتار و نیم از مزارع گندم و جو کشاورزان اهالی روستای محمود آباد میشخاص در آتش سوخت.

موسوی درباره علت این آتش سوزی بیان داشت: تا این لحظه هنوز علت این حادثه مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع و واکاوی زمینه‌های احتمالی وقوع آتش سوزی هستند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست که همواره درحفظ مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک میراث ملی حساس بوده و در صورت وقوع کوچکترین حادثه آتش سوزی، در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند، تا با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت رسان از گسترش آتش و خسارت دیدن مزارع و منابع طبیعی جلوگیری شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

فرشید شبانی با اشاره به آغاز مبارزه با آفات سن در مزارع چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مبارزه با این آفت در مرحله سن مادر در مزارع استان تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت سن در مرحله پوره در مزارع غلات استان تا اول تیرماه ادامه یابد، بنابراین اگر برای مبارزه با این آفت اقدامی انجام نشود، مزارع گندم و جو استان از نظر کمی و کیفی خسارت خواهند دید.

شبانی پوک شدن خوشه و چروکیده شدن دانه را از جمله اثرات آفت سن در مزارع بیان و اضافه کرد: گندم‌های سن زده خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات سمپاشی گل‌های فصلی در شهرکرد

وی گفت: امسال با توجه به شرایط جوی و بارش‌های مکرر، جمعیت سن کمتر شده است، زیرا بارش‌ها اجازه فعالیت را به سن نمی‌دهند، امسال نگرانی زیادی در مورد سن مادر وجود ندارد و نگرانی‌ها در کشور از حیث بیماری زنگ زرد گندم است.

شبانی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری درگیری کمتری نسبت به سایر استان‌ها در بیماری زنگ زرد دارد که تاکنون در حد لکه‌ای و در حد ۱۰ هکتار از مزارع گندم دیم یعنی رقم سردابی و برخی ارقام محلی کشت شده گزارش آلودگی صورت گرفته است، یعنی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد، منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ به صورت بسیار محدود درگیر شده‌اند و مبارزه علیه بیماری زنگ زرد انجام شده است.

وی ادامه داد: بیماری زنگ زرد موجب کاهش فتوسنتز و کاهش عملکرد گندم می‌شود، به طوری‌که اگر برگ پرچم آلوده شود حداقل ۴۰ درصد میزان خسارت وارده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • کشف کالای قاچاق در دهلران