Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطرح ترین نامزد عهده داری نخست وزیری انگلیس برقاطعیت خود برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تاکید کرد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و نامزد مطرح برای عهده داری نخست وزیری این کشور بر قاطعیت خود برای اینکه برگزیت را در صورت لزوم بدون توافق با اتحادیه اروپا در پیش گیرد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در گفتگویی با بی بی سی سخن می گفت تصریح کرد که وعده من خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همان تاریخ مقرر 31 اکتبر (9 آبان) است.

جانسون با تاکید بر اینکه وی خواهان یک خروج نامنظم نیست در عین حال تاکید کرد که ما باید خود را برای این سناریو به صورت جدی آماده کنیم.

جانسون اطمینان داد که انگلیس به هیچ عنوان کنترل های مرزی و یک مرز سخت بین ایرلند شمالی و ایرلند را تنظیم نخواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین انتقادات به توافق برگزیت ترزا می با بروکسل، مسئله مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بود. جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و قرار است عضو این اتحادیه باقی بماند. ایرلند شمالی اما جزیی از خاک بریتانیاست.

پس از جنگ‌های خونین داخلی میان دو ایرلند، قرارداد بلفاست در سال 1998 امضا و بر مبنای آن قرار شد برای جلوگیری از درگیری، مرزی میان این دو کشور نباشد. حالا با خروج بریتانیا و به تبع آن ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا، مشخص نیست که مرز میان دو کشور چگونه خواهد شد.

جانسون مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را ممکن دانستوزیر دادگستری سابق انگلیس: تاریخ برگزیت مجدداً به‌تعویق خواهد افتاد

طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان» یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل این معضل است که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.

طرح «پشتیبان» می‌تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راه‌حل موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همواره تاکید کرده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی‌پذیرد.

 این در حالی است که جانسون چندی پیش هم در مصاحبه ای مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را ممکن دانسته بود.

جانسون همچنین درباره یک مرحله گذار بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفته و توافق برگزیتی که ترزا می با بروکسل انجام داده و چندین بار در گرفتن رای از پارلمان شکست خورده بود را مرده نامید.

 میان نامزدهای نخست وزیری انگلیس بوریس جانسون بهترین شانس برای عهده‌داری این سمت را دارد. تا اواخر جولای باید رئیس جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر جدید این کشور تعیین شود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری و ریاست حزب محافظه‌کار را واگذار کرد.

ترزا می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله‌ای انتخاب شود.

پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در چندین رأی‌گیری مجلس عوام بریتانیا رأی کافی را نیاورد و او هم از درون حزب و همچنین از سوی احزاب مخالف به‌شدت در معرض انتقاد قرار داشت. وی بالاخره نتوانست زیر این فشارها تاب بیاورد و استعفای خود را اعلام کرد.

تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ابتدا برای 29 ماه مارس و سپس 12 آوریل مقرر شده بود در نهایت به 31 اکتبر (9 آبان) تغییر پیدا کرد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست شب گذشته در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با نتیجه 2-0 شکست خورد.

چند دقیقه پس از سوت پایان بازی در گودیسون پارک، پستی در حساب رسمی باشگاه ناتینگهام فارست منتشر شد که در آن از داوران مسابقه از جمله استوارت اتول، داور VAR انتقاد کرد.

این باشگاه مدعی شد که چون این داور طرفدار لوتون تاون بوده، سه پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و موجب شکست آن‌ها شده است. لوتون یکی از تیم‌های قعر جدول است که با شکست روز گذشته فارست، اکنون با یک امتیاز کمتر از این تیم در رده هجدهم حضور دارد. اورتون هم با این برد 30 امتیازی شد و بالاتر از ناتینگهام رده هفدهمی ایستاد.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده قصد دارد این توییت را بررسی کند چون ادعای بزرگی مبنی بر تبانی مسئولان برگزاری مسابقات مطرح شده است.

در بیانیه لیگ برتر آمده است:"لیگ برتر از خواندن بیانیه ناتینگهام فارست در شبکه‌های اجتماعی پس از بازی مقابل اورتون بسیار ناراحت شد. اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه باشگاه را بررسی خواهد کرد. پسندیده نیست که صداقت داوران مسابقه را زیر سوال ببریم و ماهیت این اظهارات به این معنی است که لیگ برتر نیز این موضوع را در رابطه با قوانین لیگ بررسی خواهد کرد."

اوایل امروز ناتینگهام فارست تایید کرد که پرونده‌ای را همراه اتحادیه داوران انگلیس آغاز کرده تا صدای داوران اتاق VAR بازی روز گذشته منتشر شود.

دیگر خبرها

  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود