Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: بعضی از افراد بومی و حتی دارای مسئولیت، افراد غیر بومی را وارد روستاها کرده و اراضی خارج از بافت را به قیمت داخل بافت به فروش می‌رسانند که این باعث تحریف و تغییر بافت روستایی می‌شود. محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظایف بسیاری را در روستاها به عهده دارد، دو وظیفه عمده این سازمان در روستاها را تولید و حفظ بستر تولید برشمرد و با اشاره به تولید گندم، جو، کلزا و دانه‌های روغنی در کشور، اظهار کرد: این چهار محصول تماماً به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و تنها در زمینه تولید دانه‌های روغنی (سویا و کلزا) هنوز به خود‌کفایی نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن روغن مصرفی داخلی، تنها ۱۰ درصد در داخل تولید می‌شود، این امر را شایان توجه برشمرد و افزود: در دو سه سال اخیر توانستیم با حمایت جهاد کشاورزی حدود ۱۲۰ هکتار کلزار در سطح کشت کنیم و این کشت را رونق بدهیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه سطح زراعی زیر کشت شهرستان را ۷ هزار هکتار عنوان کرد و از جمله مخاطرات پیش روی کشاورزان را حمله حیوانات وحشی دانست و افزود: با توجه به شرایطی که شهرستان دارد می‌توانیم مجوز فنس کشی و دیوارکشی را به کشاورزان بدهیم تا بتوانند زمین خود را از دست حیوانات وحشی و اهلی رها شده در طبیعت نجات دهند.

اسماعیلی با اشاره به آب‌وهوای مناسب، طبیعت زیبا و گردشگرپذیر بودن شهرستان و با بیان اینکه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع ملی موجب صرف وقت در دادگاه‌ها و تحمیل هزینه بسیار به سازمان می‌شود، بر ساماندهی ساخت‌وسازهای غیربومی تأکید کرد و افزود: متاسفانه بعضی از افراد بومی و حتی دارای مسئولیت، افراد غیر بومی را وارد روستاها کرده و اراضی خارج از بافت را به قیمت داخل بافت به فروش می‌رسانند که این باعث تحریف و تغییر بافت روستایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای ما بافت دامداری و بومی دارند و عموما افراد غیربومی به این بافت شکایت داشته و مزاحمت‌هایی را برای افراد بومی ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: روستایی با دامداری و کشاورزی شناخته شده و تغییر این بافت و خارج کردن دام از روستا معنی ندارد.

رئیس جهاد شهرستان سوادکوه با اشاره به سیل فروردین، گفت: این سیل، اراضی کشاورزی، کانال‌ها، سردهنه‌ها و جاده‌های بین مزرعه را تخریب کرد که با کمک فرمانداری و جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط و حتی با اعتبارات شخصی توانستیم به کشاورزان کمک کنیم، اما تقاضا داریم اعتبارات حوادثی به شهرستان تخصیص یابد و با آنکه ۳۷ سردهنه کشاورزی مورد بازسازی قرار گرفته اما هنوز مشکلاتی هست و حل این مشکلات نیاز به همکاری و مساعدت دارد.

این مسئول شهرستان سوادکوه را یک شهرستان دامداری برشمرد و افزود: یک هزار و 721 خانواده عشایر در این منطقه وجود دارند و همه ساله از شهرهای دیگر به صورت ییلاق و قشلاق به این منطقه وارد شده و حجم انبوهی از دام در منطقه را شاهدیم که نیازمند مدیریت است و امسال با کمک راهداری حدود 18 کیلومتر از جاده مسیر پاکسازی و بهینه‌سازی شد تا دسترسی این افراد به مراکز درمانی و پایین‌دست میسر باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه حدود 90هزار راس دام سبک و 23هزار رأس دام سنگین در منطقه وجود دارد، ادامه داد: در بحث زنبورداری نیز ۳۵۰ نفر زنبوردار مشغول تولید عسل هستند که پتانسیل بالایی در مسیر اشتغال پایدار در روستاهای این منطقه است.

وی با اعلام آمادگی در زمینه پرداخت وام برای ایجاد اشتغال از طریق سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تامین اعتبار) در زمینه مشاغلی چون ایجاد گلخانه، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی و ارائه مشاوره و راهنمایی به افراد در این زمینه، گفت: در سوادکوه به دلیل کمتر توسعه یافته بودن، بهره تسهیلات پرداختی ۹ تا ۱۲ درصد تعیین شده، در حالی که در شهرهای توسعه یافته این سود ۱۲ تا ۱۵ درصد است.

وی یکی از دلایل کوچ جمعیتی سوادکوه را محدود بودن و کمتر توسعه یافته بودن شهرستان دانست و گفت: از جوانان دعوت می‌کنیم برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی به‌عنوان پایه اشتغال با توجه به مهیا بودن شرایط و ارائه  تسهیلات کم‌بهره وارد این عرصه شوند و به تولید و اشتغال کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

او ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع آوری ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان ، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

او در مورد پراکندگی آسیب های اجتماعی در پایتخت بیان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق ۱، ۴، ۵، ۱۷، ۲۰ و ۲۱ بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۵ و ۱۶ حضور داشتند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۵ و ۲۰ پراکندگی بیشتری دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود، این آسیب‌ها دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی و ... بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 846391 برچسب‌ها شهردارى تهران آسیب اجتماعی اعتیاد - معتاد

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران