Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو در دیدار با وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر آغاز هر چه زودتر گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی گفت که تلاش‌ها برای تحقق صلح ادامه یابد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان حمایت خود را از تحولات اخیر در راستای بهبود روابط دوجانبه افغانستان و پاکستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باید هر چه زودتر آغاز شود و تلاش‌ها برای تحقق صلح در این کشور، از جمله رویکرد سازنده کشورهای منطقه برای کمک به این روند نیز ادامه یابد.

دبیرکل ناتو پیش از این نیز دربار حضور نظامیان ناتو در افغانستان گفته بود که اعضای این سازمان هنوز تصمیمی درباره نقش آینده خود در افغانستان نگرفته‌اند و تصمیم‌گیری در این باره به نتیجه روند صلح بستگی دارد.

نخست وزیر پاکستان: از هیچ نامزدی در انتخابات افغانستان حمایت نمی‌کنیممخالفت رئیس سنای افغانستان با حضور رهبران سیاسی این کشور در پاکستانحنیف اتمر: پاکستان باید به تعهداش در قبال افغانستان عمل کند

پاکستان اخیراً نشستی را در ارتباط با صلح افغانستان برگزار کرد که انتقاد برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی افغان را در پی داشت. در این نشست که با حضور 57 نفر از چهره‌های سیاسی افغان در لاهور برگزار شد هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان و یا طالبان حضور نداشت.

«فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد، هر تعاملی که در راستای صلح در افغانستان صورت می‌گیرد باید به رهبری دولت این کشور باشد.

وی گفته بود که مقامات پاکستانی در 18 سال گذشته هرگز عملکرد صادقانه‌ای در قبال افغانستان نداشتند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد

مراسم تکریم استاندار قبلی و معارفه استاندار جدید مازندران، با حضور وزیر کشور آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور یک و نیم ساعت دیرتر از زمان معین، در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران از دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدای مراسم، قاسم عزیززاده گرجی؛ سرپرست معاونت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امروز در شرایطی مراسم تودیع حسینی پور را برگزار می‌کنیم که در جهت رشد و تعالی، مردم داری و ایجاد شرایط برای وحدت و همدلی در جهت رفع موانع و کاستی ها و دور ساختن مسائل از حواشی و رساندن به فهم مشترک برای پیشرفت همه جانبه استان تلاش شده است.

وی از حضور میدانی، تلاش شبانه روزی و سعه صدر و حرکت تحولی استاندار سابق استان برای گره گشایی از مشکلات استان به نمایندگی از تمام خدمتگزاران مازندران قدردانی کرد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: استفاده از نیروهای نخبگانی، سفرهای شهرستانی، ارتباط با سایر استان‌ها و دیپلماسی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای همجوار، و خدمت مخلصانه برای اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان از دیگر زحمات آقای حسینی پور در مدت 29 ماه و 17 روز خدمتگزاری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسیر پیشرفت و ترقی استان همچنان با حضور یوسف نوری؛ استاندار جدید مازندران ادامه یابد. 

وزیر کشور در بدو ورود به استان در فرودگاه دشت ناز به خبرنگاران گفت: تغییر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بنا به درخواست خودش بوده و او را در پست دیگری به خدمت می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم