Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@07:54:51 GMT

۱۰ تاثیر مهم سایت دیوار روی زندگی ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۴۲۲۳

۱۰ تاثیر مهم سایت دیوار روی زندگی ایرانی‌ها

فرارو- هفت سال بعد از راه‌اندازی سایت دیوار، این ابزار دیگر تنها فقط اپلیکیشنی برای راحت‌شدن از شر وسایل اضافی و به دردنخور نیست. گزارش عملکرد سال ۹۷ نشان می‌دهد دیوار در سال گذشته برای ۳۵۰نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. این افراد جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند که حالا در مجموعه دیوار مشغول به کار هستند، اما اگر فروشندگان کالا‌های نو، دست‌دوم و فعالان بخش خدمات و کاریابی را هم در نظر بگیریم دیوار می‌تواند به خود افتخار کند، چون به طور غیرمستقیم برای چیزی نزدیک به ۳۸۰هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوار در هفتمین سال فعالیت خود همچنین نقش غیرقابل انکاری در فرآیند استخدام و کاریابی، رونق مشاغل خانگی، کاهش مصرف کاغذ و تولید زباله، کاهش هزینه مشاغل بخش خدمات، افزایش توجه و رونق فعالیت‌های داوطلبانه و انسان‌دوستانه، رشد فرهنگ کتابخوانی و ... دارد که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم.

اول؛ کمک به کاریابی برای ۵۰۰هزار نفر
آمار‌های منتشر شده که روی عملکرد این مجموعه در سال ۹۷ متمرکز است، نشان می‌دهد دیوار تنها ظرف ۱۲ماه به ۵۰۰هزار نفر کمک کرده تا کار پیدا کنند. این افراد به واسطه آگهی‌های استخدام منتشر شده توسط شرکت‌های کاریابی و کارفرمایان روی سایت دیوار مشغول به کار شده‌اند. اعداد و ارقام مورد اشاره در گزارش سالانه دیوار وقتی جلوه بیشتری به خود می‌گیرد که بدانیم جمعیت بیکار کشور طبق آخرین آمار‌های رسمی بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰هزار نفر برآورد می‌شود.

دوم؛ کمک به تسهیل استخدام در سایر شهر‌ها به جز تهران
قبلا کار پیدا کردن مختص تهران بود و تنها باید در پایخت دنبالش می‌گشتید، اما حالا اوضاع فرق کرده است. گزارش عملکرد سایت دیوار در سال ۹۷ نشان می‌دهد از مجموع ۵۰۰هزار مورد استخدام انجام شده با کمک دیوار، ۱۳۰هزار مورد در شهر‌های کوچک رخ داده و ۱۹۰هزار مورد در شهر‌های بزرگ. این آخری ۱۰هزار مورد بیشتر از استخدام‌های انجام شده در خود تهران بوده است! شگفت‌انگیز نیست؟


سوم؛ کمک به کاهش پروسه استخدام تا کمتر از یک هفته
۸۰درصد کارفرمایانی که از طریق دیوار موفق به استخدام نیروی کار شده‌اند، می‌گویند پروسه استخدام از زمان انتشار آگهی استخدام، انجام مصاحبه، حصول توافق و بالاخره شروع به کار، کمتر از یک هفته زمان برده است.

چهارم؛ کمک به رونق گرفتن مشاغل خانگی
لابد می‌دانید ایران دارای یکی از کمترین نرخ‌های مشارکت بانوان در دنیا است. در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ به همین منظور ۳۱۳هزار و ۵۰۰مجوز کسب‌و‌کار‌های خانگی صادر شد تا آمار ایران بهبود پیدا کند. در سال‌های گذشته بسیاری از زنان خانه‌دار توانسته‌اند با کمک دیوار به فروش محصولات خوراکی همچون غذا و شیرینی یا ارائه خدمات مربوط به آرایش و زیبائی بپردازند و از این راه درآمدزایی انجام دهند.

پنجم؛ کمک به کاهش مصرف کاغذ و قطع درختان
گزارش عملکرد سال ۹۷ نشان می‌دهد مردم در طول ۱۲ماه بیش از ۷۲میلیون آگهی در سراسر کشور روی دیوار منتشر کرده است. با توجه به محتوای آگهی‌های منتشر شده شامل توضیحات و عکس‌های موجود در آنها، با فرض اینکه در هر برگ کاغذ A۴ به صورت متوسط چهار عدد از این آگهی‌ها می‌توان منتشر کرد و با فرض تیراژ ۵۰۰عددی از آگهی‌ها، در این صورت به ۹میلیارد عدد کاغذ و قطع بیش از یک میلیون درخت نیاز بود. با توجه به اینکه کاغذ چاپ‌شده، استفاده دومی نخواهد داشت، به این ترتیب انتظار می‌رفت کاغذ تولید شده در این فرآیند به زباله سطح شهر‌ها اضافه شود، اما دیوار با جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان به سلامت محیط‌زیست کشور هم کمک کرده است.

ششم؛ کمک به کاهش هزینه‌ها در مشاغل خدماتی
صاحبان کسب‌وکار‌های مختلف می‌توانند روی دیوار انواع خدمات مختلف در گستره‌ای از حمل‌ونقل، نظافت، آموزشی، مالی، حسابداری، خدمات رایانه‌ای و ... را به صورت مستقل ارائه دهند. وجود این بستر قطعا باعث می‌شود هزینه‌های مربوط به تبلیغات برای این افراد و کسب‌وکار‌ها حذف شود. با حذف هزینه‌های تبلیغات، هزینه‌های سرمایه‌ای برای شغل‌های خدماتی پایین می‌آید و کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند خدمات خود را با قیمت کمتری ارائه دهند. با توجه به اینکه این قبیل خدمات بیشتر مربوط به دهک‌های پایین درآمدی جامعه است، دیوار در نهایت باعث کمک به این قشر می‌شود.

هفتم؛ کمک به کاهش تولید زباله‌های خطرناک
دیوار در ۱۲ماه سال ۹۷ موفق شده به فروش حدود ۲.۷ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی و الکترونیکی دست‌دوم کمک کند. این وسایل می‌توانستند به نوعی زباله بی‌استفاده تبدیل شده یا در بهترین حالت به عنوان وسایل اضافی در جایی به حال خود رها شوند. دور ریز وسایل بخش مهمی از زباله‌های شهری را تشکیل می‌دهد. نه تنها بازیافت این وسایل با مشکلاتی همراه است، بلکه وسایل الکترونیکی در قالب زباله به دلیل وجود فلزات خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه از آلوده‌کننده‌های خطرناک زیست‌محیطی به‌شمار می‌روند. دیوار با ایجاد فرصت بازیابی وسایل بی‌استفاده برای اشخاص، نقش مهمی در کاهش زباله، حفاظت محیط زیست و نشان دادن مسئولیت زیست‌محیطی افراد ایفا کرده‌است.

هشتم؛ کمک به گسترش و رونق فعالیت داوطلبانه
در سال ۹۷ بیش از ۱۶۰هزار آگهی در حوزه رویداد‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه در دیوار با بیشترین متوسط بازدید به نسبت دیگر بخش‌ها منتشر شده‌است. به این ترتیب دیوار با ایجاد بستری امن برای اطلاع از رویداد‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه همگام با مردم به ایجاد فضای انسان‌دوستانه و ترویج اخلاق کمک کرده است.

نهم؛ کمک به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی
شاید باور نکنید، اما در سال ۹۷ حدود ۴۰۰هزار آگهی از انواع کتاب و مجله در دیوار منتشر شده‌است. این در حالی است که در این سال حدود ۱۰۰هزار عنوان کتاب چاپ شده است. به این ترتیب می‌توان اهمیت این بخش، میزان استقبال مردم از آن و نقش دیوار در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را متوجه شد.

دهم؛ کمک به گسترش آموزش
۵۴میلیون بازدید از آگهی‌های منتشر شده در بخش خدمات آموزشی دیوار، استقبال افراد از این دسته را نشان می‌دهد. تعداد آگهی‌های منتشر شده در این بخش از ۳۴۰هزار آگهی فراتر می‌رود.


گزارش دیوار از آمارهای سال ۹۷ را اینجا بخوانید

منبع: فرارو

کلیدواژه: سایت دیوار اپلیکیشن دیوار دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، با پیگیری مسئولین کتابخانه‌های عمومی از فروش این کتاب‌های کمیاب جلوگیری شده و به کتابخانه بازگردانده شد.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، پیش از آن بعضاً کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد. بر اساس اطلاعات مهرهای درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آنها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از تأسیس نهاد (در سال ۱۳۸۲)، برمی‌گردد.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت ۸ نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

گفتنی است، کتابخانه تربیت، اولین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال ۱۳۰۰ به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد. ساختمان این کتابخانه پس از بازسازی کلی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در چهار طبقه بازگشایی شد و به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌کند.

کد خبر 6081408

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • این عکس از حمله سپاه به اسرائیل تاریخی شد /گاف نماینده اسرائیل در سازمان ملل /موشک هایی که از دیوار دفاعی اسرائیل عبور کرد
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • غوغای آهنگ ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد