Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:33:02 GMT

برجام ثبات کرد نمی توان به آمریکا دل بست

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۴۳۰۰

برجام ثبات کرد نمی توان به آمریکا دل بست

لطفی با اشاره به تحریم ۲۵ ساله کوبا از سوی آمریکا گفت: برجام اثبات کرد نمی توان به دشمن دل بست، آمریکا در برجام قول برداشتن تحریم را داد اما تحریم ها نه تنها برداشته نشد بلکه تشدید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «نصرت الله لطفی» در نشست خبری با موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: در سال های قبل تا سال 94 این هفته با عنوان بزرگداشت شهدای هفتم تیر برگزار می شد اما از سال 95 تاکنون بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب و با نگاه به نیاز اساسی روز و اقتضای زمان هفته دوم تیر ماه ضمن گرامیداشت بزرگداشت شهدا با موضوع بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تنها چیزی که در تار و پود آمریکا وجود ندارد، حقوق بشر است. آمریکا ناقض حقوق بشر در دنیاست، به همین جهت برنامه های بزرگداشت بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با هدف روشنگری و تبیین اقدامات آمریکا در گستره کشوری و با نگاه فرا ملی مد نظر قرار دارد.

 

لطفی با اشاره به بزرگداشت روز قدس در سال 59 و طرح این موضوع از سوی بنیانگزار انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال 59 بزرگداشت روز قدس تنها در ایران بود اما امروز با نگاه فرا ملی نسبت به این روز بزرگداشت روز قدس در سطح دنیا برگزار می شود. در موضوع بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نیز تلاش می کنیم با نگاه فرا ملی به این هدف برسیم.

 

وی با اشاره به جنگ روانی و اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: ششم تیر تا دوازدهم تیر ماه هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی اعلام شده است که البته اقدامات ضد بشری آمریکا تنها محدود به این هفته در تیر ماه نیست و باید بگوییم که جنایات آمریکا تنها محدود به بعد از انقلاب نیز نمی شود بلکه قرن بیستم مملو از جنایات ضد حقوق بشری آمریکاست که با چهار شیوه کودتای نظامی، تهاجم نظامی در راستای براندازی، ترور سیاستمداران و کشتار و کنترل جمعیت در کشورهای آفریقایی دنبال می شود.

 

لطفی خاطرنشان کرد: بیش از 100 کشور با چهار شیوه عنوان شده آماج اقدامات ضد بشری آمریکا قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به برخی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران همچون سقوط هواپیمای مسافربری، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رهبر انقلاب و برخی سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز بر اساس اقتضای زمان بیش از گذشته نیازمند روشنگری در خصوص سیاست های خصمانه آمریکا هستیم اما متاسفانه شاهدیم که برخی سیاست های خصمانه ای را در درون کشور با غفلت های عوام فریبانه و کنار آمدن با دشمن را در درون کشور در پیش گرفته اند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برجام اثبات کرد که نمی توان به دشمن دل بست. آمریکا در برجام قول برداشتن تحریم ها را داد اما نه تنها به وعده خود عمل نکرد بلکه تحریم ها تشدید شد.

 

وی با اشاره به تحریم کوبا توسط آمریکا تصریح کرد: در آخرین اجلاس سازمان ملل که با حضور 193 کشور برگزار شده بود، 189 کشور تقاضای لغو تحریم های باکو را دادند اما آمریکا و یک کشور دیگر رأی این اجلاس را نپذیرفتند؛ پس نتیجه می گیریم نباید به سازش و برداشتن تحریم ها از سوی آمریکا دل بست.

 

وی گفت: امروز ملت ایران با تورم و گرانی به علت ضعف در مدیریت و آثار تحریم و سختی معیشت دست و پنجه نرم می کنند. بدبینانه ترین نرخ تورم در کشور 400 درصد اعلام شده است اما باید بگوییم تورم در ویتنام بالای 900 درصد است اما تنها بر اساس مقاومت مردم ویتنام بازنده بودن آمریکا رسما در جنگ با ویتنام اعلام شد.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا گفت: اخیرا ترامپ احمق و ابله ابلاغیه خصمانه ای را امضا کرده است که طی آن هشت سردار عزیز مایه افتخار را تحریم کرده که البته این اقدامات تبلیغاتی است و تحریم دفتر مقام معظم رهبری نیز اقدام ترامپ ابله است، بر همین اساس باید در موضوع تحریم بیش از گذشته کار کنیم./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه بیرجند اردبیل مجلس خراسان جنوبی برجام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود