Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@22:05:28 GMT

شورای اروپا به پایان تحریم‌های روسیه رای داد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۴۴۲۴

با رای شورای اروپا به پایان تحریم‌های روسیه و احیای حق رای این کشور، زمینه برای بازگشت مسکو به شورای اروپا که از زمان بحران کریمه تعلیق شده بود، هموار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی چند ساعت مذاکره، شورای اروپا در زمینه پایان تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین احیای حق رای این کشور در شورای اروپا به توافق رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مسکو از حمایت اروپا برای بازگشت به شورای اروپا برخوردار شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در پی تنش میان روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه مالکیت شبه‌جزیره کریمه، حق رای مسکو به مدت پنج سال تعلیق شده بود. مجمع پارلمانی شورای اروپا دیروز (دوشنبه) به بازگشت حق رای روسیه رای مثبت داد.

در بیانیه‌ای که شورای اروپا اواخر وقت دوشنبه منتشر کرد آمده است که این نهاد حق اعضا برای رای دادن، اعمال موضع و حضور در شورا و نهاد‌های وابسته به آن را تائید می‌کند. این نتیجه در پی ۱۱۸ رای مثبت در برابر ۶۲ رای منفی و ۱۰ رای ممتنع به دست آمد.

«ولودیمیر آریف» رئیس هیئت اوکراینی در واکنش به این تصمیم گفت که این اقدام پیام بسیار بدی برای مسکو و دیگر کشور‌ها میفرستد و افزود: «آیا شما می‌خواهید اراضی کشور دیگری اشغال شود، مردم کشته شوند و شما همچنان همه این‌ها را رها کنید؟»

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه و مشخص شدن نتیجه آن که از رأی اکثریت مردم این منطقه برای جدا شدن از اوکراین و الحاق به روسیه حکایت داشت، به بهانه نقش ادعایی روسیه در ناآرامی‌های شرق اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) حکمی را به امضا رساند که بر اساس آن، تحریم واردات غذا به روسیه از کشور‌های اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید شده است

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک تحریم روسیه اروپا الکساندر نوری فائقه دوستی کمال خرازی معامله قرن کوبا امیر حاتمی رضا علاءالدین کاداستر پرونده الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟