Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:43:45 GMT

موشک حامل خاکستر انسانها به فضا رفت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۴۴۴۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 4 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت اسپیس ایکس یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های خود را بالاخره انجام داد. این شرکت موشک «فالکون هوی» را از مقر کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به آسمان پرتاب کرد و قسمت مرکزی آن در اقیانوس فرودآمد.

دو بوسترهای پهلویی موشک که در مأموریت قبلی نیز استفاده شده بودند، چند دقیقه پس از پرتاب روی زمین فرود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از جدا شدن بوسترها، موشک مأموریت ۶ ساعته خود را آغاز کرد تا ۲۴ ماهواره و خاکستر ۱۵۲ نفر را به مدار زمین ببرد. علاوه براین موارد یک ساعت اتمی اعماق فضا و یک بادبان خورشیدی نیز همراه موشک به فضا ارسال شده اند.

کد خبر 4650584

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس نوآوری فناوری فضایی ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر)، روز جمعه در اراک میهمان تیم آلومینیوم هستند.

تمرین امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و پس از حضور در جلسه فنی، در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. تمرین امروز که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، شامل پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین در قالب دو گروه و بعد از آن، مرور تاکتیک‌های هجومی و دفاعی در دو گروه از بازیکنان و در دو نیمه از زمین انجام شد.

وحدت هنانوف بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود، امروز در بخشی از تمرینات گروهی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. علیرضا بیرانوند هم بعد از این که روز گذشته گچ دستش را باز کرد، برنامه‌های اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی و مربیان تیم انجام داد. امید عالیشاه نیز با توجه به مصدومیتی که در بازی برابر صنعت نفت برای او بوجود آمد، امروز زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد.

در تمرین امروز که دو میهمان ویژه داشت؛ الهام صالحی، قهرمان جهان و آسیا در رشته پرتاب نیزه و وزنه و زینب مرادی نفر دوم آسیا در پرتاب نیزه، دو بانوی ورزشکار پارادومیدانی اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک، در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و پیش از شروع تمرین، با بازیکنان و اعضای تیم، عکسی به یادگار گرفتند و بازیکنان تیم هم برای این دو ملی‌پوش کشورمان آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • باد شدید مناره مسجد را به زمین پرتاب کرد + فیلم | لحظه وقوع حادثه را ببینید
  • چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • کره شمالی یک موشک جدید ضد هواپیما پرتاب کرد
  • لرزه‌سنج‌ ماه بر روی تنها قمر زمین نصب می‌شود