Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم «آبی خاکستری» به آهنگسازی و خوانندگی داریوش آذر که پیش از این عمده فعالیت‌های خود را در عرصه نوازندگی متمرکز کرده بود، در قالب یک اثر مستقل به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان روانه بازار موسیقی شد.

داریوش آذر از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که فعالیت حرفه‌ای موسیقی را با نوازندگی ساز تخصصی کنترباس آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین تجربه حرفه‌ای این نوازنده پس از طی مراحل مختلف آموزشی و دانشگاهی پیوستن به گروه محمدرضا شجریان بود. او با توجه به شناختی که از موسیقی ایرانی، جهانی و نواختن سازهای باس به دست آورده بود، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای نواختن «بم صراحی» از سازهای ابداعی استاد شجریان در نظر گرفته شد.

آذر در سال ۸۸ تا ۹۵ با فعالیت در سبک جز و پیوستن به گروه‌های «دنگ شو»، «پالت»، «دال» و دیگر گروه‌های تلفیقی یکی از موزیسین‌های فعال عرصه موسیقی شد. او در سال ۱۳۹۰ همکاری خود را با همایون شجریان آغاز کرد که آلبوم «خداوندان اسرار» به آهنگسازی سهراب پورناظری حاصل این همکاری است.

آلبوم «آبی خاکستری» اولین فعالیت فردی وی در فضایی توامان عاشقانه و اجتماعی متأثر از احوالات زمانه است. «براساس یک داستان واقعی» با آهنگسازی و تنظیم داریوش آذر، ضبط محمد شریعت، «زمین چرکین» با آهنگسازی و تنظیم داریوش آذر، ضبط کاوه عابدین و میکس و مستر آرش پاکزاد، «تا به کجا» به آهنگسازی داریوش آذر، تنظیم داریوش آذر و محمد شریعت، نوازندگی گیتار الکتریک مجید حیدری، ضبط محمد شریعت، میکس و مسترینگ محمد شریعت، «آبی خاکستری» با آهنگسازی و تنظیم داریوش آذر، نوازندگی کنترباس داریوش آذر، نوازندگی درامز امین طاهری، ضبط، میکس و مستر پیمان حاتمی، «اینک مهرتو» به آهنگسازی ، تنظیم و نوازندگی کنترباس داریوش آذر، نوازندگی گیتار الکتریک و میکس و مسترینگ پیمان حاتمی، ضبط صادق تسبیحی، «سیاه سفید» به آهنگسازی گروه پالت، تنظیم داریوش آذر، نوازندگی کنترباس داریوش آذر، نوازندگی ویولن و ویولن آلتو میلاد عالمی، نوازندگی ویولنسل مهرداد عالمی، ضبط پیمان تسبیحی و میکس و مسترینگ پیمان حاتمی، «فانوس» به آهنگسازی و تنظیم نوید زمردی، نوازندگی کنترباس داریوش آذر، نوازندگی پیانو فراز عقیلی، درامز بهتاش ابوالقاسم، نوازندگی گیتار نوید زمردی، ضبط کاوه عابدین و میکس و مستر آرش پاکزاد، «ناگزیر»به آهنگسازی داریوش آذر، تنظیم محمد شریعت و نوازندگی گیتار الکتریک مجید حیدری و ضبط-میکس و مستر محمد شریعت، «طعنه بزن» به آهنگسازی داریوش آذر و تنظیم آیین احمدی فر، ضبط محمد شریعت و میکس و مسترینگ آرش پاکزاد، «بوسه بزن» به آهنگسازی داریوش آذر برگرفته از آهنگ berimbass اثر Renaud Garsia Fons با تنظیم داریوش آذر و محمد شریعت و نوازندگی گیتار آکوستیک ابراهیم علوی، نوازندگی کمانچه سیاوش مولایی، ضبط کاوه عابدین و میکس و مسترینگ محمد شریعت و «آغاز» به آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی کنترباس داریوش آذر، نوازندگی ویولنسل آتنا اشتیاقی، نوازندگی ویولن آلتو پدرام فریوسفی، نوازندگی هارپ شیده شکرابی، نوازندگی گیتار آکوستیک ابراهیم علوی، نوازندگی ترومپت سعید ذبیحی، ضبط رضا فرهادی و میکس و مسترینگ پیمان حاتمی قطعات مختلف این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

اردوان جعفریان تهیه‌کننده، نشر و پخش جوان مدیریت پخش، مهدی جوادی نسب طرح و گرافیک، آرش عاشوری نیا عکس و هویار اسدیان چاپ و تولید گروه اجرایی آلبوم «آبی خاکستری» را تشکیل می‌دهند.

داریوش آذر در توضیح این اثر نوشته است: «این یک آلبوم عاشقانه نیست. آخرین روزهای شهریور بود یک ماه قبل از اینکه برای اولین بار ببینمت، لحظه ای که بعدها فهمیدم روز تولدت بوده. روی پل گلدن گیت بودم و نور چراغ‌های ماشین‌ها شبیه به چشم‌های آدما به نظرم میومد. اون لحظه چیزی برگرفته از این شعر رسول یونان زبان حال من بود. «مگر می‌شود از این همه چشم‌ها که گذشت یکی تو نباشی» هیچوقت ندونستم دردها از کجا شروع شد. شاید از جغرافیای خاکستری پیر و خسته ای که بهش تعلق داشتم. اما سفر کردن هم مواجه تلخ تری شد. تمام زمین با همه زیبایی هاش چرکین بود. و شاید به خاطر همین بود که موسیقی برای رویای کودکانه یک جغرافیای آبی و بی مرز می‌بافت تا آرامش خیالی من باشه و امروز بعد از گذشت ۳۵ سال با این آلبوم اون رویا واقعی بشه. مجموعه ای که بعد از گذشتن همه این سال‌ها با دیدن تو شروع به ساختش کردم. این یک آلبوم عاشقانه نیست...

حدود یک ماه بعدش بود که با سفرم به پاریس همه چی شروع شد. همون شب اول توی سالن انتظار تئاتر از اون همه چشم‌ها که می‌گذشا ناگهان یکی تو بودی و بالاخره زمان من بعد از این همه گذر لحظه ای ایستاد و به خودش استراحتی داد. باید مواظب رویاهایی که می‌بافیم باشیم. چون ممکنه خیلی زود به واقعیت تبدیل بشه. زیباترین لحظات زندگی من همون شب دیدارت با قدم زدن هامون توی کوچه پس کوچه‌های اون شهر افسانه ای به صبح رسید. سه روز متوالی بود که می‌دیدمت و دیگه باید برای اجرای کنسرت به آلمان می‌رفتم. روز بعدش تو اومدی! اونقدر برام شگفت انگیز بود که بازاول عاشقت شدم. چند روز بعد تو برگشتی به پاریس و من به شهر بوخوم رفتم و توی روزهای حمله تروریستی به پاریس تو تنها مسافر اتوبوس پاریس – بوخوم بودی. اون سفر ماه عسل ما شد و من از اول عاشقت شدم. به تهران برگشتم و با همه خطرکردن‌ها انتظارها و خستگی‌ها بازهم از اول عاشقت شدم. سالها برای دیدنت به پاریس میومدم و من هربار از اول عاشقت می‌شدم. بار اول سی و دوهزار و دویست و شصد و سه پُک انتظار کشیدم و به خودم که اومدم دیگه معتادت شده بودم. به تهران اومدی من باز اول عاشقت شدم. در تمام اون سال‌های دوری و فاصله و فیس تایم‌های طولانی، هربار ازاول عاشقت شدم.

ونهایت ترتیب همه آهنگ‌های این آلبوم با انسجامی متفاوت، روایت تک به تک اون لحظاتی شد که من تا به امروز همیشه و چندباره از اول عاشقت شدم. فرآیند تکرار در عشق به هر چیز می‌تونه مرهم دردهای چنین جغرافیایی در چنین زمانه ای باشه! این یک آلبوم عاشقانه نیست. این یک داستان واقعی است.»

کد خبر 4650561 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی تلفیقی آلبوم موسیقی داریوش آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمی تیم تفنگ میکس ایران در مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در سومین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در تفنگ میکس در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی تیم میکس تفنگ یک کشورمان با ترکیب نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام با 629.9 امتیاز و با 0.6 اختلاف نسبت به تیم چهارم از صعود به دیدار رده‌بندی باز ماند و پس از چهار تیم اروپایی به عنوان نخستین تیم آسیایی در رده پنجم ایستاد.

تیم میکس تفنگ دوی کشورمان هم با ترکیب شرمینه چهل امیرانی و هادی غرباقی و کسب 627 امتیاز چهاردهم شد.

امروز (دوشنبه - 27 فروردین ماه) و در روز چهارم این مسابقات، نمایندگان کشورمان در  تفنگ انفرادی و تپانچه 25 متر زنان رقابت خود را آغاز می‌کنند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از 24 تا 31 فروردین با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور برزیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی
  • تیم تفنگ میکس ایران در رده پنجم ایستاد
  • پنجمی تیم تفنگ میکس ایران در مسابقات جهانی
  • پنجمی تیم تفنگ میکس ایران در مسابقات فدراسیون جهانی
  • پایان کار تیم‌های میکس تفنگ در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی
  • انتخابی المپیک پاریس؛ ۴ تیرانداز در خط آتش
  • بهترین سریال‌های عاشقانه کره‌ای با حال و هوای «فانتزی»
  • بهترین سریال‌های عاشقانۀ کره‌ای با حال و هوای «فانتزی»
  • تغییر موازنه جنگ توسط ایران در منطقه خاکستری