Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری مهدی رمضانی (نایب رئیس هیئت مدیره باغ کتاب) و محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب صبح امروز (سه شنبه چهارم تیر) در محل باغ کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی رمضانی درباره وضعیت باغ کتاب بیان کرد: «در جلسه هیئت امنای شهرداری تهران واگذاری باغ کتاب به موسسه فرهنگی و هنری شهرداری تهران و نشر شهر تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز پردیس سینمایی سایر بخش‌های باغ کتاب در قالب مدیریت متمرکز این مجموعه اداره می‌شوند، البته امیدواریم که این رویه اشتباه در آینده اصلاح شود و این مجموعه هم تحت مدیریت باغ کتاب قرار بگیرد.»

او با اشاره به اینکه باغ کتاب میزان انقلابیون خواهد بود، بیان کرد: «همواره این مجموعه از پایگاه‌های عزیزان انقلابی بوده و هست اما رویکرد سیاسی نسبت به هیچ جناحی نداریم. در باغ کتاب به روی همه باز است و از همه گروه‌های مختلف دعوت می‌کنم تا به باغ کتاب بیایند تا جریان‌های متعددی شکل بگیرد.»

رمضانی با تاکید کرد: «هیچ رقابتی با هیچ صنف فرهنگی نداریم، ضمن آنکه ما تنها مکانی هستیم که در برخی حوزه‌ها مثل پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنیم. براساس پیمایش‌های انجام شده بالای ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به کتابفروشی‌ها می‌روند در حالیکه در گذشته اینطور نبوده است.»

نایب رییس هیات مدیره باغ کتاب ادامه داد: «بدون شائبه‌ و براساس ضوابط اجرایی کشور واگذاری‌ها در مجموعه رخ داده است، ما انتقادات افراد را در حوزه‌های نشر و سایر حوزه‌ها می‌شنویم. ضمن اینکه کتاب های کمک آموزشی در باغ کتاب فروخته نمی‌شوند و این مسئله نشان دهنده نگاه غیردرآمدی ما به حوزه کتاب و فرهنگ است.»

در ادامه نشست محسن جلالی فراهانی با تمرکز بر موضوعات اجرایی باغ کتاب، درباره مرکاز علمی که در این مجموعه فعال شده است، بیان کرد: «سه مرکز علم در مجموعه به راه افتاده و باغ علم کودک و نوجوان برای کودکان بین شش تا ۱۲ سال و بخش نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است.»

او همچنین ادامه داد: «پردیس تئاتر باغ کتاب حدود دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، تئاتر از جمله نواقص ما بود که همواره گوشزد می‌شد. این پردیس شامل دو سالن با ظرفیت ۱۵۰ و ۲۵۰ نفر است و در کنار آن سالن های تمرین، پلاتو اجرا و ... هم تعبیه شده است.»

جلالی فراهانی همچنین تاکید کرد: «۱۰ درصد از باغ کتاب به فروش کتاب اختصاص دارد و ما بر اساس شاخص عدالت بین ناشران این ظرفیت را رعایت کرده‌ایم و امروز به نوعی ویترین برای آثار ناشران تبدیل شده‌ایم، مخصوصا ناشرانی که از فضای کمتری برای ارائه آثارشان برخوردار بودند. ترجیح ما این نیست که با گروهی کار کنیم و با گروهی کار نکنیم اما مطمئنا به دنبال فضایی هستیم که بتوانیم بهترین بهره را از ظرفیت مجموعه ببریم و در باغ کتاب به روی همه باز است.»

مدیر عامل باغ کتاب در بخش دیگر نشست، با اشاره به نظر سنجی‌های اخیری انجام داده‌اند، بیان کرد: «نظرسنجی‌های اخیر در باغ کتاب نشان می‌دهد کسانی به باغ کتاب می‌آیند که در مناطق جنوبی تهران زندگی می‌کنند. ضمن آنکه تابستان توافقی با شهرداری‌ها و فرهنگسراهای مناطق جنوبی تهران داشتیم تا هزینه کودکان مناطق جنوب شهر را متقبل شوند و ۱۰ هزار کودک ساکن در مناطق حاشیه کشور به صورت رایگان از مجموعه بازدید می‌کنند.»

او افزود: «ما مدیریت بخش فروش کتاب‌های بزرگسال را خودمان برعهده داریم و اگر بخواهیم این بخش را واگذار کنیم مزایده عمومی منتشر می‌کنیم. اتحادیه ناشران کودک سه سال پیش در مزایده شرکت کرد و بخش ناشران کودک و نوجوان به آن‌ها واگذار شد. خودشان سال اول ۲۰ درصد و سال دوم ۲۵ درصد به اجاره بهایشان افزودند وگرنه ما تصمیمی برای افزایش مبلغ نداشتیم.»

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1273594

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار کتاب نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات خوب و بد مهاجم استقلال از نبرد خاص!

به گزارش "ورزش سه"، آرمان رمضانی اگرچه در بازی های گذشته تیمش معمولا نیمکت نشین بوده اما هر بار با نظر جواد نکونام به زمین رفته، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و توانایی هایش را نشان بدهد.

رمضانی که این فصل سه بار برای استقلال گلزنی کرده، در نیم فصل اول مقابل شمس‌آذر در قزوین هم به میدان رفت و زننده یکی از گل‌های تیمش بود.

مهاجم بلندقامت استقلالی‌ها در بازی رفت با شمس‌آذر در حالی که بازی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، توانست با یک فرصت طلبی خوب و استفاده از اشتباه خط دفاعی حریف دومین گل استقلال را بزند، اما این گل باعث برتری آبی‌ها نشد. استقلال در آن مسابقه مقابل شمس‌آذر به تساوی دو بر دو رسید، اما حالا برای کسب پیروزی تلاش می‌کند.

آبی‌پوشان پایتخت برای کسب برد و حفظ صدرنشینی خود به مصاف شمس‌آذر می‌روند و بی‌شک بازی در ورزشگاه آزادی نیز کار را برای شاگردان سعید دقیقی سخت خواهد کرد.

در این بین آرمان رمضانی هم در تمرینات استقلال با روحیه خوب و شرایط جسمانی مناسب حضور دارد و برای بازی حساس روز جمعه آماده می‌شود. او منتظر فرصتی از سوی نکونام است تا بتواند خودش را نشان بدهد و شرایط خوبی را در بازی رقم بزند. بی تردید رمضانی دوست دارد اگر پایش به گلزنی دوباره مقابل شمس‌آذر باز می‌شود، این گل برد تیمش را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • خاطرات خوب و بد مهاجم استقلال از نبرد خاص!
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است