Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، سه شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که از روز دوشنبه اعمال شده، گویای عدم علاقه مندی واشنگتن به گفت‌وگو با تهران است.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد: «این اقدامات محدودکننده بی‌سابقه نشان می دهد که در پشت اظهارات مقامات آمریکایی درباره علاقه مندی آنها به گفت‌وگو با ایران چیزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که آنها دائماً علائمی را می‌فرستند که واشنگتن برای گفت‌وگو با تهران آماده است، در حالیکه مذاکره با نشان دادن سلاح و پنهان کردن هدف اصلی ممکن نیست. آمریکا باید در خط مشی خود در جهت اعمال فشار حداکثر بر ایران تجدید نظر کند و تنها در این صورت ممکن است شانسی برای پیشبرد سازنده گفت‌وگوها به وجود آید.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تایید کرد که امکان برگزاری نشست سران روسیه آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در اوساکای ژاپن وجود دارد. ریابکوف در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «اکنون می‌توان گفت به احتمال زیاد چنین نشستی ممکن است برگزار شود.»

پیش از این مقامات کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ قصد دارد در دیدار خود با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 در ژاپن، درباره مسائل پیرامون ایران، اوضاع اوکراین، کنترل تسلیحات و بهبود روابط دوجانبه گفت‌وگو کند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

به گزارش قدس آنلاین، منابع اتحادیه عرب اعلام کردند سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی در اواسط ماه مه آینده در منامه پایتخت بحرین در سطح سران این کشورها برگزار خواهد شد و قرار است عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در این اجلاس شرکت کند.

به گزارش العربی الجدید، منابع خبری در اتحادیه عرب تاکید کردند مسأله فلسطین و جنگ غزه از اولویت‌های اصلی نشست سران کشورهای عربی در بحرین خواهد بود ضمن آنکه السیسی ۲ روز پیش در قاهره پایتخت مصر با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، درباره دستور کار این نشست گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، در همین رابطه، پادشاه بحرین در کنفرانس خبری مشترک خود با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره اعلام کرد با السیسی تعدادی از موضوعات دارای اولویت و اهمیت برای تقویت اقدام مشترک کشورهای عربی بویژه لزوم اجرای قطعنامه‌های مربوط به آتش‌بس در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه و نیاز به یک مسیر سیاسی به سوی برقراری صلح عادلانه و پایدار در منطقه را بر اساس راه حل ۲ دولتی و پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد مورد بحث و بررسی قرار داده است.

پادشاه بحرین خاطرنشان کرد: دستور کار سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی لزوم دستیابی فوری به یک سیاست روشن برای متوقف کردن تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و تضمین صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی را در نظر خواهد داشت.

گفتنی است فعالیت‌های سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی با تصویب «بیانیه جده» به پایان رسید که در آن بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به حل و فصل عادلانه مسأله فلسطین و لزوم توقف مداخلات خارجی در امور داخلی کشورهای عربی و احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی آنان تاکید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب
  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است