Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات سعودی در قتل خاشقجی دست دارند عملیت قتل خاشقجی جنایت سیاسی است و گزارش ویژه هم به دست داشتن شخصیت های بلندپایه سعودی در این جنایت اشاره کرده است ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه ماهواره ای الجزیره مباشر، خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی که مهر ماه 97 در کنسولگری سعودی در استانبول به طرز فجیعی کشته و جسدش هم ناپدید شد، بار دیگر رژیم سعودی را به دست داشتن در قتل وی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد مقامات سعودی تمام مدارک و ادله جنایت قتل خاشقجی را از بین برده‌اند.

وی خاطر نشان کرد گزارش اگنس کالامارد گزارشگر سازمان ملل گام مهمی برای بازخواست قاتلان خاشقجی به شمار می‌رود.

چنگیز با بیان اینکه نظام قضایی سعودی مستقل نیست، تصریح کرد قتل خاشقجی با برنامه‌ریزی قبلی انجام شد و حکومت سعودی برای مخفی کردن این جنایت تلاش کرد.

وی با بیان اینکه، دفاع حکومت سعودی از قاتلان خاشقجی دردناک است، افزود تلاش می کنیم که جنایت قتل خاشقجی آخرین جنایتی باشد که حکومت سعودی مرتکب می‌شود.

نمی‌خواهم که پیامدهای جایت قتل خاشقجی مچون جوهری بر روی کاغذ و منحصر به گزارش سازمان ملل باشد.

بر اساس این گزارش، در نشست ژنو، کالامارد اگنس کالامارد محقق سازمان ملل متحد در خصوص مسائل خارج از چارچوب دستگاه قضا و اعدام‌های فوری و وحشیانه ،‌فرزند سلمان العوده مبلغ سعودی و بازداشت شدگان سابق در زندان‌های سعودی حضور دارند.

کالامارد هم در این نشست درباره جنایت قتل خاشقجی به اظهارنظر پرداخت.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • تکرار جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان‌های غزه
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟