Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار برق دارند،۲۶روز بحرانی در پیش روی مازندران، ثبت‌نام ۹۰ درصد شهروندان بابلی در سامانه ثنا، اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی سیل زده سوم تیرماه جاری در خروجی شبستان مازندران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رضا غفاری» در نشست با خبرنگاران با محوریت «تابستان خبری» با بیان اینکه یک میلیون و 384هزار و 726 نفر از مشترکین از خدمات توزیع برق استان بهره مند هستند،اظهار کرد: از این میزان 76.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد مشترک خانگی،4.9 درصد عمومی، 5.1 درصد کشاورزی ،7 دهم درصد خانگی و 8.8 درصد مشترک روشنایی وسایر است.

 وی با بیان اینکه اقلیم مازندران در امور مختلف توزیع برق متفاوت است،افزود: همچنین خدمات ارائه شده به مردم نیز در شهرستان های مختلف متفاوت است.

 مدیر عامل توزیع برق مازندران با بیان اینکه خدمات در سوادکوه و جویبار با یکدیگر بلحاظ دما و اقلیم متفاوت است،گفت: به دلیل نداشتن شبکه های زیر زمینی برق نوع رفتار طبیعت نیز متفاوت است.

 وی به سیل روزهای پایانی سال گذشته و آسیب های ناشی از آن به تاسیسات برقی اشاره کرد و افزود: فقط در منطقه خطیرکوه سوادکوه با مشکل مواجه شدیم و این مشکل با  همراهی مردم و بسیج در کوتاه‌ترین مدت مرتفع و ظرف هفت روز منطقه خطیرکوه را برق دار کردیم.

 غفاری با اعلام اینکه صنعت برق بیش از ۳۰ سال در روستاها خدمات رسانی می‌کند ،تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 10 خانوار کد دار صد درصد از انرژی برق برخوردار هستند.

 وی به مصرف انرژی در فصل تابستان اشاره کرد و ادامه داد: در فصل تابستان بار 3.5 برابری به برق استان تحمیل می‌شود با این توضیح که بار پیک پایه 800 مگاوات است که در فصل تابستان به دو هزار و 228 مگاوات می‌رسد.

 غفاری با اشاره به اینکه خردادماه امسال با گرمای زودرس مواجه شدیم، گفت: در 21 روز از خردادماه بالای 20 هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل دادیم درحالی که در خرداد سال قبل فقط 6 روز بالای 20 هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل داده بودیم.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به رشد بار مصرف برق از 12خردادماه سال جاری به بعد، تصریح کرد: به دلیل تعطیلات عید فطر شاهد رشد بار 250 مگاواتی بودیم ضمن اینکه  از 17 خردادماه نیز با شروع گرما با رشد بار مواجه بودیم.

 وی بیان کرد: حذف قبوض کاغذی با هدف کمک به محیط زیست و بهسازی شبکه ها در دستور کار توزیع برق استان قرار دارد.

 غفاری گفت: خانوارهایی که 400 کیلو مگاوات انرژی مصرف کنند مورد تشویق قرار می گیرند و برای کسانی که از این میزان، مصرف بیشتری داشته باشند 16 درصد جریمه خواهند شد.

 وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۲۹ روز بحرانی را در پیش داشته باشیم که دمای هوا به بیش از ۳۶ درجه خواهد رسید ، گفت: تنظیم کولر روی درجه 24 - 26، خاموش کردن لامپ در روز، استفاده سایبان برای کولر و.... از توصیه هایی که در کاهش مصرف برق اثرگذار است.

 

ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای برترین‌های قرآنی مازندران

«افسانه ملک» در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری اظهار کرد: چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در بخش خواهران با استقبال خوبی برگزار شده است.

 وی تصریح کرد: به علت همزمان شدن با امتحانات دانشجویان در تعداد شرکت کنندگان شاهد ریزش شرکت کنندگان در برخی از رشته ها بودیم.

 ناظر بخش خواهران چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران بیان کرد: از نظر سطح رقابت ها در رشته های حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم شاهد پیشرفت شرکت کنندگان نسبت به دیگر رشته ها بودیم.

ملک با بیان اینکه مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران نسبت به دیگر استانها از نواقصی کمتری برخوردار بوده و در بسیاری از موارد معیارهای مسابقات کشوری را رعایت کرده است، افزود: افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند جزو سرمایه های قرآنی محسوب می شوند و باید نسبت به آموزش آنها اهتمام بیشتری ورزید.

 وی بر ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی برای برترین های این دوره از مسابقات تاکید کرد و گفت: اوقاف مازندران برای نفرات برتری که به مسابقات کشوری راه پیدا کردند کلاس های توجیهی و آموزشی برگزار کند تا این افراد با قدرت بیشتری راهی مسابقات کشوری شوند.

 ناظر بخش خواهران چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران عنوان کرد: مازندران یکی از استانهای قرآنی به شمار می رود و اگر برای فعالان و نخبگان قرآنی این استان سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد قطعا شاهد شکوفایی بیشتر حافظان و قاریان قرآن در سطح کشور خواهیم بود.

 

ثبت‌نام ۹۰ درصد شهروندان بابلی در سامانه ثنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «فضل الله وکیلی راد» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: دستگاه قضا ضامن اجرای قانون و مدافع حق و حقوق مظلومان است و در برابر متخلفان قاطعانه ایستادگی می کند.

 وی با اشاره به اینکه افرادی که توان پرداخت مهریه را ندارند نباید در زندان باشند، ادامه داد: محکومان پرداخت مهریه که توان پرداخت را ندارند باید به آنها فرصت داده شود تا فعالیت اقتصادی انجام دهند.

 رئیس دادگستری بابل با بیان اینکه رسیدگی به این دعاوی مهریه باید در الویت قرار گیرند و پرونده ها در پروسه زمانی10  تا 15 روز بررسی شود، تصریح کرد: شرایط اقساطی پرداخت مهریه و مرخصی به محکومان مهریه باید فراهم شود.

 وکیلی راد یکی از برنامه های مهم را حمایت از تولید در جهت شعار سال برای تحقق رونق تولید بیان کرد و گفت: سال گذشته جلسات مختلفی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توجه به اقتصاد مقاومتی برگزار شد که این روند در سال جاری با قوت اجرایی می شود.

 وی بر ضرورت همکاری بانک ها با تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: تولیدکنندگان باید فعالیت و چرخه اقتصادی داشته باشند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

 رئیس دادگستری بابل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت برخی کانالهای بی هویت در فضای مجازی عنوان کرد: مخالف انتقاد سازنده نیستیم اما مدیران این کانالها از تخریب اشخاص پرهیز کنند و نقد منصفانه داشته باشند.

 این مسئول با تاکید بر اینکه نباید از فضای مجازی سواستفاده شود، ادامه داد: مدیران کانالهای فضای مجازی در سال انتخابات باید انصاف را در فعالیت خود در نظر داشته باشند و دستگاه قضائی با متخلفان فضای مجازی به صورت قاطع برخورد می کند.

وکیلی راد بر ورود پلیس فتا به فعالیت های تخریبی و غیرمنصفانه برخی کانالهای فضای مجازی تاکید کرد و افزود: افراد در فضای مجازی نباید به بهانه های شخصی و سیاسی یکدیگر را تخریب کنند چون اینگونه رفتارها موجب بدبین کردن مردم نسبت به نظام می شود.

 وی یکی از سیاست های قوه قضائیه را ایجاد صلح و سازش بین افراد در محاکم قضائی دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری های امام جمعه لاله آباد یک واحد صلح و سازش در لاله آباد برپا شد و با پیگیری امام جمعه امیرکلا نیز یک واحد دیگر در این شهر برپا می شود.

 رئیس دادگستری بابل با بیان اینکه شهروندان در خرید، فروش، انتقال اسناد و هر کاری موارد قانونی را مورد توجه قرار دهند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوند، ادامه داد: بسیاری از پرونده های ملکی مربوط به ساختمان های پیش فروش هستند.

 این مسئول از ثبت نام 90 درصد شهروندان بابلی در سامانه ثنا خبر داد و گفت: سامانه ثنا فرایند ابلاغ الکترونیکی اسناد و احکام است و از چاپ کاغذ و روند اداری طولانی جلوگیری می کند.

 وکیلی راد از ورود 27 هزار و 665 فقره پرونده طی سال 97 در محاکم قضائی بابل خبر داد و افزود: 27 هزار و 539 فقره از این پرونده ها طی سال گذشته در بابل مختومه شده است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۵۵ هزار احکام قضائی در بابل بصورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

 

برترین‌های رشته حفظ قرآن کریم بخش خواهران معرفی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، با برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در بخش خواهران، نفرات برتر رشته حفظ معرفی شده است.

 در رشته حفظ کل قرآن کریم فاطمه نظری از شهرستان بهشهر رتبه نخست و زهرا سلطان پور از ساری و فاطمه غلامی کناری از بابل به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

 در رشته حفظ 5جزء قرآن کریم خانم طوبی پورمند از قائمشهر رتبه اول و فائزه سادات سیدی و رقیه یخکشی از بهشهر رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

 مریم ابراهیم نژاد از شهرستان بهشهر، عارفه زهرا اکبری و سکینه واحدیان از شهرستان ساری به ترتیب رتبه های اول تا سوم رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم را کسب کردند.

 در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم فائزه زنده‌دل از شهرستان نکا رتبه نخست، فائزه علیزاده از شهرستان آمل رتبه دوم و راضیه ملک پایین از شهرستان نکا رتبه سوم را کسب کردند.

 حجت الاسلام «مصطفی سیفی‌کناری» دبیر برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در این باره به خبرنگار شبستانگفت: نفرات برتر هر رشته با نظر سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله کشوری اعزام می شوند.

 

نمایشگاه حجاب با عنوان «راه بهشت» به همت کانون اخلاص قائمشهر برپا می شود

«علیرضا مومنی خنکدار»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: نمایشگاه حجاب با عنوان «راه بهشت» در دهه کرامت به همت کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائمشهر با ارائه 80 پوسترشاسی با محوریت حجاب و عفاف در دو شهر مازندران برپا می شود.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائمشهر، تاریخچه عفاف و حجاب از اسلام تا به حال، سخنان فلاسفه و علما و بزرگان مشهور و دانشمندان درباره مسئله حجاب و نگاه غرب به مسئله حجاب را از موضوعات پوسترهای این نمایشگاه اعلام کرد.

وی اظهار کرد: ترویج سبک زندگی عفیفانه، بررسی آخرین وضعیت حجاب در دنیای غرب، ارائه الگوهای مناسب حجاب و آشنایی با تفکر فلاسفه و اندیشمندان غربی در رابطه با پوشش از محورهای نمایشگاه به شمار می آیند.

 مومنی با بیان اینکه نمایشگاه راه بهشت 14 تیرماه بصورت یکروزه در مصلی نمازجمعه قائمشهر برپامی شود، افزود: همچنین این نمایشگاه برای بازدید هم استانی های عزیز غرب مازندران از 18-20تیر ماه جاری از ساعت9صبح تاساعت19 در کتابخانه رامسر برپا است.

 وی خنکدار تصریح کرد: این نمایشگاه به همت کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائمشهر، موسسه فرهنگی هنری آسمان بی کران شفق و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر می شود.

 

۲۰۵ خواهر در چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف شرکت کردند

حجت الاسلام «مصطفی سیفی‌کناری»  در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: دومین روز از چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از ساعت 8 صبح امروز در بخش های قرائت، ترتیل و دعاخوانی در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آمل آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه در دومین روز از این مسابقات 105 خواهر در سه رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: نفرات برتر هر رشته قرآنی به مرحله کشوری در استان اصفهان اعزام می شوند.

 دبیر برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران با بیان اینکه هفت داور بومی و غیر بومی بخش خواهران این دوره از مسابقات را قضاوت می کنند، عنوان کرد: در بخش برادران 6 داور حضور خواهند داشت.

 سیفی بیان کرد: در مجموع در رشته های مختلف قرآنی در بخش خواهران 205 متسابق با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 وی با بیان اینکه این مسابقات از روز گذشته آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بخش برادران چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران از فردا به مدت دو روز در آمل برگزار می شود.

 

توسعه متوازن، نیازمند همگرایی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، « حسین حسن نژاد»، در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران گلوگاه در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: تلاش برای ایجاد توسعه در بخش های مختلف جامعه با استفاده از توان همه گروه ها در دستور کار مدیران باشد.

 وی با اعلام اینکه مدیران باید کارآمدی و توان خود را برای خدمات رسانی به مردم افزایش داده و در راستای سیاست های دولت گام بردارند، خاطر نشان کرد: مردم باید از خروجی خدمات ارائه شده توسط مدیران رضایت داشته باشند و باید به این سمت حرکت کرد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: مدیران توانمند، توان پاسخگویی به مردم را دارند و برای افزایش رضایت در جامعه تلاش می کنند و این مهم باید در دستور کار مدیران باشد.

 حسن نژاد گفت: برای توسعه باید ارتباط سازنده‌اي بين بخش‌هاي دولتي و خصوصي برگزار و برای توسعه همه جانبه و متوازن اقدام شود.

 وی تصریح کرد: تعامل و همگرایی بین بخش ها و احزاب و گروه های مختلف سیاسی لازمه توسعه است و باید در این راستا با تمام توان تلاش شود.

 به گزارش شبستان، در این مراسم ضمن تجلیل از تلاش های « محمدرضا تباکی» فرماندار سابق گلوگاه که به سمت بازنشستگی نائل شد؛ « فریدون کلبادی نژاد» به عنوان فرماندار جدید شهرستان گلوگاه معرفی شد.

 

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی سیل زده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، « مهدی رازجویان»، یکشنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده نکا درجمع خبرنگاران افزود: تلاش برای بازسازی، مرمت و بهسازی اماکن، زیر ساخت ها و بخش کشاورزی آسیب دیده در سیل از وظایف مهمی است که برعهده داریم.

 وی بیان کرد: تلاش برای بهسازی مناطق آسیب دیده با قوت در دست اجرااست و با کمک بانک ها تلاش داریم تا با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم برای برون رفت از مشکلات تلاش شود.

 معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اختصاص اعتبار 21 میلیارد تومانی در تسهیلات و کمک بلاعوض بخش کشاورزی یادآور شد: در هفته آینده با تلاش همه جانبه این رقم دو برابر خواهد شد.

 رازجویان گفت: دوازدهمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده مازندران به میزبانی فرمانداری نکا برگزار شد و برای رسیدگی به امور باقیمانده از سیل و ایمن سازی و بهسازی جاده ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 وی بابیان اینکه میزان خسارت‌های وارد شده به شهر و روستاهای مازندران فراوان است، خاطر نشان کرد:  در برخی از مناطق با خسارت‌های وسیعی روبرو هستیم و باید تلاش همه جانبه دستگاه های اجرایی کمک کار ما برای رفع مشکلات باشد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای مسکن روستایی و بخش کشاورزی افزود: با وجود اختصاص این اعتبارات، تاکنون هیچ بودجه‌ای بابت بازسازی و خرابی‌های حاصل از سیل به استان ابلاغ نشده و نخواهد شد.

 وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی موظف به ثبت میزان خسارت‌های سیل اخیر در سامانه سجاد هستند تا براساس آن اعتبارات بازسازی اختصاص یابد و در غیر اینصورت اعتباری اختصاص نخواهد یافت.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس اردبیل مسجد ظریف کانون های مساجد شیراز خبرگزاری شبستان معاون عمرانی استاندار مازندران بسته خبری سامانه ثنا معاون سیاسی استاندار مازندران سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۹ تهران در حاشیه بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طرح شاخه غربی بزرگراه یادگار امام گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک بخشی از معارضین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی ارتش و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تملک سوله‌های آموزش و پرورش و در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان اختصاص یافته و رفع معارضان در مرحله نهایی قرار دارد.

محمد رحیم مرتضوی افزود: مردم منطقه ۹ از بار ترافیکی رنج می‌بردند و در مسیر میدان آزادی با ترافیک مواجه بودند و امیدواریم با اقدامات در حال انجام معاونت فنی و عمرانی، گشایش ترافیکی حاصل شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: ۴۲ ملک با قیمت ۹۷۰ میلیارد تومان شناسایی و قیمت‌گذاری شده‌اند و ما ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان املاک و مستغلات دریافت و درخواست کردیم اولویت‌ها از بین این ۴۲ ساختمان اعلام شود تا بتوان تملک آنها را به نتیجه رساند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این بازدید گفت: بار ترافیک میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح و معابر اطراف با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام سبک خواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با تاکید بر اهمیت تکمیل شاخه شرقی طرح گفت: در بخش شرقی این طرح و بزرگراه شهید شوشتری سال‌ها کاری انجام نشده و در این دوره اقدامات آن آغاز شده و البته هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی افزود: با تکمیل شاخه شرقی این طرح، محله ابوذر، نبرد و افسریه از ترافیک سنگین خارج خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج